Alla inlägg den 17 juli 2008

Av Gittan - 17 juli 2008 13:30

Gick idag med T i vagnen till och från den lokala fruk/grönsakshandlaren det är 6 km t/r.

Gick då och funderare lite på hur UNDERBART livet kan vara.

Det var blåhimmel med sommar moln på bara det gör ju att livet är härligt.

Jag har två underbara friska barn, en stor go man, ett trivsamt jobb med härliga arbetskamrater, en bostad som jag trivs i, ett område där vi bor med trevliga människor, vänner som finns där, jag är frisk HELA MIN FAMILJ ÄR FRISK INK mina föräldrar och syskon med familjer kan livet bli bättre?


Det finns så mycket elände i världen så vi måste se på vad vi har och reflektera lite mera på det vi har och inte så mycket på vad vi inte har.


Om grannen har en nyare bil än mej, gör det honom lyckligare?

Om grannen har ett större/nyare hus, gör det honom lyckligare?

Om grannen har mera pengar på banken, gör det honom lyckligare?

Om grannen åker på flera resor per år, gör det honom lyckligare?

Om grannen tjänare mera pengar på sitt jobb där han tillbringar större delen av sitt dygn, gör det honom lyckligare?


NÄ stanna upp i livet och njut av det du har och tråna inte så mycket efter vad alla andra har. Va glad åt den härlighet du har och kom ihåg att det finns alltid de som har det värre/bättre än du.


HA EN UNDERBAR SOMMAR DET HAR JAG OCH MIN FAMILJ

Ovido - Quiz & Flashcards