Alla inlägg under april 2009

Av Gittan - 29 april 2009 21:58

Min syster son längst till vänster på bas.

Killarna är 16 år och skriver alla låtarna själva.

De finns i Sundsvall.

NÄhä det gick inte att lägga upp låten, den var för stor.

Skall försöka hitta en länk som jag kan länka till i stället, en annan dag inte ikväll.


Nu skall jag gå in på Bredbandsbolaget och avsluta vårat abonemang för vi har skrivit på för Comhem, mycket billigare och även med digital-Tv & box.


Tjohej Go natt

Av Gittan - 28 april 2009 21:07

Tösen var i stallet idag och avslutade sin hoppkurs.

De slutade med att hoppa en bana, så nästa gång det är "Blåbärshoppning" skall hon vara med.


Jag frågade hennes lärare hur hon tyckte att det gick.

-Hon är jätte duktig. Har sakt till hennes ordinarie tränare att ******* vilken tjej va hon är duktig.

OJOJ tror ni jag växte flera cm.


Av Gittan - 28 april 2009 13:18

Det är helt underbart.

Kolla in denna tapet.

En tjej som har den hemma i sitt hem, hennes blogg är:

http://bortbytingen.bloggagratis.se

Det som är så underbart är att jag faktiskt hade en sådan tapet,fast brun, i mitt barn rum under -70 talet.

HELT FANTASTISKT             *LEEEER ETT STORT LEENDE*

Mina storesystrar sa alltid att flickan med det långa håret var jag, fniss.....

Av Gittan - 28 april 2009 13:08

Lillprinsen har ögoninflammation så då får han inte gå till dagis, phu, tröttsamt.

Idag har vi städdag på mitt jobb så jag tog prinsen i cykelsitsen och trampade dit.

Hjälp va tung han blivigt, märkte att 13 kg är tungt på cykeln.

Vi var på jobbet i ca 2,5 timme sedan stod inte jag ut längre.

Det blir ju mest bara jaga runt efter prinsen, inte så mycket gjort.

Hann iallafall rensa ur en pärm och tog lite jobb med mig hem som jag skall fixa ikväll.


Så här trött blev prinsen på vägen hem, han somnade.

Ja normalt så har han hjälm när vi cyklar, även jag.

Av Gittan - 27 april 2009 09:25

När man är hemma och vabbar kan man sitta ett tag och surfa runt på nätet.

Hittade här Bobbys blogg, han som är kändis frisör.

Han skriver om något som heter rödafjädern och är en hemsida för beroende. jag tycker det är bra att det finns hjälp att få vid alla beroende.

Problemet är oftast att komma till insikt att man behöver hjälp och att orka be om hjälp.

Det är ju jobbigast att erkänna för sig själv att man har problem och behöver hjälp.

Men det är det starka människorna som klarar detta!!!


Här kommer hans inlägg:


HjärnfondenMonday, April 27, 2009 kl. 9:000 kommentarerHur många gånger har man inte sett folk göra bort sig i fyllan och undrat vad det är för fel. Det kan väl inte vara så svårt att låta bli alkoholen tänker vi som bara stod och tittade på. Skärp dig säger vi. Lättare sagt än gjort. Den som är beroende av alkohol kan inte bara sluta att dricka. Beroende är en sjukdom och kräver behandling därefter. Och vi som tittar på kan inte bara fördöma utan måste finnas tillhands och stötta.

Vi måste börja prata om beroende som vilken annan sjukdom som helst. Först då försvinner skammen hos de drabbade. Därför är det viktigt att vi alla engagerar oss. Jag engagerar mig. Gör det du också. På www.rodafjadern.se kan man läsa mer om beroende och stötta den livsviktiga forskningen



Han skriver om sitt liv och jag tycker det är SÅ roligt att läsa och drömma mig bort till den världen som jag verkligen inte lever i. Så långt bort från min verklighet.Det är väll den samma för alla dessa "kändis" bloggare. Men det är skoj, man får ta det med en klack spark och inte bli avis utan se till det JAG har och inse att det är bra.

Av Gittan - 26 april 2009 19:27

Ja vill ni veta så gå in på funbeat via länken nedan.

Tack och hej

Av Gittan - 25 april 2009 22:32

Har provat allt mellan himmel och jord.

Från qlinic till nivea och inget är 100% bra.

Har köpt en mix av produkter och provat att blanda.

Har köpt ett märke av alla produkter och provat ett rent märke.

Jag har torr hud i pannan och vid näsvingarna sen ganska normal hud.

Den bästa var faktiskt nivea.

Just nu använder jag Lóreal men den är inte heller bra.

I fredags var en tjej från märket Mary Key och demade på jobbet.

Har nu beställt rengörning och ansiktskräm som kommer nästa v.

Får se hur bra det är om det hjälper min stackars hud.

Vi fick prova många produkter från Mary Key och visst blev huden mjuk och len men då hade vi gått igenom typ 5 steg och sånt orkar inte jag hålla på med.

Det skall vara enkelt och bra.

Snabbt och mjukt.

Ja det blir spännande och se nästa v när varorna kommer, återkommer med resultat.

Av Gittan - 20 april 2009 21:57

Trodde aldrig att jag skulle bli en IKEA fan men trot eller ej det har jag blivigt.

Har inhandlat två byråer till vårat sovrum (som också skall få ny sängram), en tavla till köket, lampor i trappen & tyg till gardiner i vardagsrums fönstret.

Troligt blir det möbler till balkonen även från IKEA.

IKEA har faktiskt hottat upp sig lite. Har alltid tyckt att det varit träigt eller plastigt.

Lite första boet saker.


Men som sagt har hittat en heldel fina saker där nu.

Vi håller på att fixa till i lägeheten nu, så himla skoj.

Vi har ju bott här i 13 år nu så det behövs ett ny lyft för att få det lite härligt igen i hemmet.

Det blir ju lätt släntrian och tråkigt i längden när man bara går i samma gamla lokaler och inte byter ut något.


Ihelgen hade vi våran elektriker här och han fixade inframvärme och två vägglampor ute på den inglasadebalkonen, jätte fint.

Nu kan vi ju sitta där ute långt in på sommar/höst kvällarna utan att frysa (på våra nya fina möbler)

Fortsättning följer på renoveringen.

Ovido - Quiz & Flashcards