Alla inlägg under december 2008

Av Gittan - 31 december 2008 21:20

Det smäller och sprakar redan ute.

Himlen lyser av sprakande färger.

Undrar om det finns några raketer kvar kl.12??


Idag har vi hela familjen + en familj till varit på skansen.

Det var KALLT men vackert.

Barnen sprang omkring, prinsen satt snällt i sin vagn och blev glad så fort ett djur visade sig.

Vi hade med oss lite fika, härligt men kallt. Tänk det var mycket folk där en nyårsaftonsdag.............................


Våran afton har inte blivit som vi tänkte oss, hmmmmm.

Först pratade vi med en familj om att de skulle komma hit och äta tacco, men igår ringde de och sa att det skulle åka till några andra.

Lite kort in på så där, dagen innan, inte så lätt att hitta någon annan att vara med då. Familjen som vi var med till skansen, där är ett av barnen allergiska mot pälsdjur och eftersom vi har katt så gick det inte och vi fick inte komma till dem.

DET är ett mysterium. Barnen leker nämligen normalt hos varanndra utan problem men i kväll blev det stop, det var mamman i familjen som sade nej.

NÅJA det är svårt när man inte vet utan bara funderar varför???


Nu gör det inte så mycket.

Vi har ätit skagentoast, lövbiff, pommes, beasås och skall chokladfondya. Vi har druckit cider och det blir nog lite riktig skumpa för mamma också vid 12-slaget.

Barnen och jag har busat inne på prinsens rum så tösen sa:

- Man kan tro att han är full, fniss......................


Ha nu en underbar kväll och jag med familj önskar er alla ett underbart år 2009, SKÅL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Gittan - 28 december 2008 20:57

Idag åkte vi hela familjen till badhuset.

Där har de renoverat upp bassängerna. Stora bassängen är nu i rostfrittstål så det går att spegla sig i botten på bassängen, coolt....................

Mellan är sig likt.

Den lilla har det fixat till JÄTTE BRA.

Prinsen stor njöt.

Tösen hade en kompis med sig så de skötte sig i stort sätt helt själva, både i mellan och stora bassängen. Kollade till dem med jämna mellanrum, man vet ju aldrig en olycka händer så snabbt.

När prinsen har varit med och badat förrut så har han velat gått upp efter ca 30 min. Bassängen har varit för stor och kall.

Nu var han i ca 60 min, underbart att se, vilken glädje.

Han gick och sparkade i vattnet, tog på vattenfallet, gick upp och ned för små trappor, åkte vattenkana, rattade en båt (som han kallade bil) JA han hade SÅ skoj och jag blev så varm om hjärtat.

Jag trodde sedan att han skulle bli för trött i bastun eller på vägen hem men inte då.

I bastun låg han med huvudet på mitt bröst och myste.

I omklädningsrummet satt han på bänken i sin morronrock med nappen snuttandes i munnen, medans jag gjorde mig klar.

Han gick sedan till bilen själv, små pratandes med mig, pekade på saker och ting, talade om ett det kom en bil.

I bilen satt han i sin stol och tittade ut genom fönstret.

Väl hemma ville han ha en smörgås, så vi tog en liten fika, sen var det sova.


Han låg ett tag med armarna bakom huvudet och tittade med sina stora blå ögon, skruvade på sig lite, tittade på mig och blundade sedan i 2,5 timme.


KAN INTE MED ORD BESKRIVA HUR UNDERBAR DENNA DAG VAR GENOM MINA ÖGON GENOM PRINSENS..........................................
..

Hoppas vi får uppleva många sådanna dagar tillsammans.

Av Gittan - 23 december 2008 10:50

Kl.19.30 infann sig jag, tösen, hennes kusin & kompis på Circus för att titta på Carolas julkonsert.

Den var underbar.

Carola utlovade överaskningar och det blev det.

Idolerna Kevin, Robin och Alice kom och sjöng med Carola några nummer. Andreas Jonsson sjöng melodifestival låten med Carola.

Konserten skulle vara ca 2 timmar men den slutade på 3 timmar, hon kunde bara inte sluta, det var fantastisk.


Som vi sa efter konserten, om någon kan göra någon troende så är det hon.

Carola har en fantastisk utstrålning och är en otrolig artist.

Gå och se hennes julkonsert nästa år om ni har möjligheten till det.


Ja nu är det julafton i morron MEN vart är snön =(

Av Gittan - 20 december 2008 14:14

Kom just upp från att ha lagt lilleman att sov middag.

Finns det något härligare än att lägga sig nära nära och lukta på sitt lilla barn.

Han ligger med armarna bakom huvudet och snosar så gott.

Att då få lägga sin näsa precis bakom hans öra och mysa, så härligt och fridfullt, mmmmmmmmm.


Försökte få igång jobb datorn, gick bra vid första försöket men sen när jag skulle börja skriva så kommer det siffror istället för bokstäver.

Har pratat med två personer men ingen av dem kan komma på vad det är.

Vet att det är ett kort kommando som blivigt gjort men hur får jag bort det??

Någon som vet, skriv isåfall.

Skall ta kontakt med våran data kille från jobbet på måndag för han vill väll också ha helg och inte svara i telefonen.


Ikväll skall jag, tösen, hennes kusin och en kompis gå och titta på Carolas julkonsert på Cirkus, så mysigt det skall bli.


Just nu är tösen och mannen hos en bonde i Uppsala. De skall rida, hjälpa till med korna, åka fyrhjuling ut iskogen, grilla och hitta den finaste julgran som finns.

Sen blir det julgrans klädning ute på balkonen. De får stå där ute i år så inte lilleman drar om kull den, phu.


Ha en underbar helg, kram

Av Gittan - 18 december 2008 17:25

Just nu går det ut en varning i Sollentuna ang en vit van med en man i som försöker locka till sig barn genom att be dem komma och titta på hundvalpar.

Vidarebefodra detta till alla i Stockholm, inte bara här runt om.

Det är viktigt att berätta om detta för era barn, gå aldrig iväg med en främmande människa.

Men allt detta vet vi vuxna så berätta det för era barn så får vi alla en skön jul.................


Av Gittan - 14 december 2008 13:11

Vilken underbart trevlig kväll vi hade i går, lördagen den 13 december.

Kl.17.00 kom det första av våra underbara vänner, sedan kom de in genom dörren i en jämn ström under hela kvällen.

Tror vi var runt 40 st.

VI bjöd på glögg, öl, drinkar, julskinka, bröd, pepparkakor, saffransskorpor, godis, popcorn mm.

Våra vänner bjöd på en otrolig värme och glädje. Dessutom hade de gåvor med sig, se bilden.

De sista paren gick hem vid 1-tiden så det blev en skön kväll och inte så jobbigt att kliva upp i morse.

Lilleman fick feber under kvällens gång så det var väll resultatet av att han sov till kl.08.45 i morse, SKÖNT.


Just nu sover han igen, min tös och man är och shoppar lite julklappar och jag städar efter gårdagen. Tänk att när man haft en trevlig kväll går städningen ganska så lätt.

När tösen och mannen kommer hem tänkte jag sticka iväg och köpa de sista julklapparna, tänk att jag är i tid i år, otroligt.

Men men man brukar ju alltid komma på i sista stund att man glömt någon eller något.


Ha en skön tredje advent.

KRAM

Av Gittan - 11 december 2008 11:25

Måndags natten blev rörig.

Lilleman kräktes, IGEN. Denna gång ordentligt, hela sängen och även gardinnen blev drabbad.

Fy vad det är äckligt med kräks.

Trodde igår, onsdag, att han skulle gå på dagis idag, torsdag. Det hade han nog kunnat om inte storasyster började kräkas i går kväll.

Så nu är jag hemma med dem båda två.

jag själv har ont imagen och mår lite lätt illa, har varit lös imagen men klarat mig från kräks.

Fy och bubblans nu får det vara slut på kräksprat.

Skall fixa något att äta åt mej och tösen.

HEJ HEJ

Av Gittan - 7 december 2008 21:25

Phu...

Äntligen är denna helg över

Har varit på tre julbord

I fredags var jag med jobbet på Kista mässans julgala.

Det var helt galet.

Vi var 3500 personer som käkade julbord och kollade in en kanon show.

Det blev lite segt mellan maten och showen. Vi började äta kl.17.30 och showen började inte förräns kl.21.45

Men oj vilket drag det blev. Det slutade med att alla stog upp och dansade mellan borden och på stolarna.

De som underhöll oss var E.M.D, Charlotte Perelli, Ola, Gry & Adam, Arvingarna & Linda Bengsing, de var hur bra som helst.


På lördags kvällen bar det iväg med sambon till Globen och Anexet för deras julshow.

Där var det lite lugnare, tack och lov.

Där underhöll Charlotte Perelli, Jessica Folkers, Brolle, The Boppers, Karin Wistrand, Anders Ekborg.

Det blev många kändisar och uppträdanden på en helg.


På söndags eftermiddagen var vi till Bergendals kursgård och käkade julmat med goda vänner.

Där var nog helgens godaste julbord.

Litet och gemytligt,skönt. Tog en promenade både dit och hem.

 Vilken super tur att mina föräldrar var här hos oss denna helg och passade barnen annars hade det inte gått vägen.

TACK FÖR HJÄLPEN, KRAMISAR.

Här kommer även några bilder från helgens bravader

PS längst ner är min chef

Ovido - Quiz & Flashcards