Alla inlägg under november 2009

Av Gittan - 22 november 2009 14:48

Så här såg jag ut när jag var häxan i skogen i fredags kväll, hade även en lösnäsa. De mindre barnen tycket jag var läskig, alltid skrämde jag någon Flört


Häxan G

Av Gittan - 21 november 2009 22:41

Var och badade med mina två barn och två kompisar till tösen.

Gick då förbi en spegel och såg mig själv i profil...................

HJÄLP EN FLODHÄST Flört


Ja nu blir det till att göra något åt denna mjuka, goa, hängiga kropp.

Inget fel i sådanna koppar om man gillar det.


Vet precis vad som behövs för att det skall gå åt rätt håll och jag vet också att jag ALDRIG kommer att bli fotomodell smal för det är inte min kropps form.

Skall bara tighta till kroppen lite, så det inte hänger och slänger så mycket, fnissssssss


Tar det hela med humor men inser också att något måste göras åt på allvar.


Mera träning och mindre godsaker så är det fixat, lättare sagt än gjort men jag går på det imorron.


Sov GOTT!!!!!!!!!!!!!!! 

Av Gittan - 20 november 2009 06:47

Ja det tog sin tid innan lille man blev frisk igen.

Svinkoppen växte sig större och starkare och förökade sig till en till Gråter

I fredags (en vecka sedan) var vi till vårdcentralen och fick pc, de äter han fortfarande.

Pc gjorde han trött, gnällig & hård i magen.

På söndagen fick han dessutom en feber topp som höll i sig 1 1/2 dygn.

I onsdags var han iväg till dagis första dagen och sedan dess har det rullat på som vanligt.


Något possitivt med det hela är att han nu i princip är blöjfri Glad.

Han vill ibland ha blöjan på sig men den är alltid torr när man tar av den.

Under natten har han alltid blöjan ut i fall att men den är oftast torr och det första han gör när han vaknar är att gå på pottan.


Ikväll skall det blir klassfest med tösens klass och parallell klass.

Vi skall vara ute så håll en tumme att det inte regnar Obestämd

Jag skall vara en häxa som sitter på en bänk ute i skogen.

Det kommer att vara bäcksvart, det enda lyset som kommer att vara är några levande ljus.

Jag har köpt vita linser, skall ha en häxhatt och en häxnäsa och svart klädd. Tror det blir läskigt.

Jag kommer att ge barnen gåtor som de skall fundera på under kvällen.

Vi kommer att grilla och umgås på en strand vid en sjö.

Vägen till sjön kommer att vara utmärkt med ett ljusspår och frågor.

SÅ VI HOPPAS PÅ EJ REGN.

Av Gittan - 10 november 2009 08:20

  


Med en sådan "blaffa" på kinden vaknade prinsen på lördags morgonen.

Jag tänkte inte mera på det.

När jag skulle lämna prinsen på dagis på måndagsmorgonen fick vi vända i kapprummet, personalen sa att det var en svinkoppa.

Hem, försökte ringa vårdcentralen men det gick inte att komma fram.

Ringde till bvc där de rådde mig att gå på apoteket och köpa en salva som heter microcid 1%, bakteriedödande. Smörj med denna 3ggr/dag tills det ser bra ut, om det inte gått över på en vecka sök läkarvård.


Idag är det tisdag och den ser mycket bättre ut.

Under dessa dagar har "blaffan" varat och nu bildat en skorpa som nästa läkt.

De flesta säger att man får flera "blaffor" och att bara få en är ovanligt.

Tror att vi har avgränsat detta genom plåster på kinden när den varade, den antibakteriela krämen och mycket handsprit, på alla i familjen.


Hoppas nu att det är över, planerar att gå till jobbet på torsdag


Av Gittan - 5 november 2009 18:43

   

Ja som så många andra har även jag fallit för denna författare.

Om ni inte ännu har läst hans trillogi är det ett måste.

Män som hatar kvinnor, tyckte jag var lite seg.

Flickan som lekte med elden, var kanon bra.

Luftslottet som sprängdes, håller jag på med men den verkar minst lika bra som Flickan som lekte med elden.

Kanon bra läsning i höst rusket.

     


Av Gittan - 5 november 2009 18:18

      

 Vilken underbar höst det varit, fram tills idag, det ös regnar ute.

Tänkte iallafall dela med mig av några bilder från hösten som gått.


Ovido - Quiz & Flashcards