Alla inlägg under november 2008

Av Gittan - 29 november 2008 15:23

Igår kväll, fredag, var jag och tösen på Int horse show i Globen.

Super bra!!!

Men vi börjar med dagen i det hela.


Började jobbar kl.09.30, som vanligt. De andra på jobbet kom lite senare för vi var på julbord tors kväll, på skansen, ganska bra.

Slutade kl.13.00 som alltid på fredagar, skönt. Direkt till tösens skola för utvecklingssamtal.

Det var både ros och ris. Hon behöver konsentrera sig lite bättre, det har väll aldrig varit varken min eller min mans starka sida heller, hmmm.

Hon blir bättre och bättre på att läsa och skriva villket är bra, vi jobbar ju mycket med det hemma.

Sen bar det iväg till optikern där jag hämtade mina nya glasögon.

Progressiva så jag kan se bättre på jobbet och mina patienter.

Hem och slängde i oss lite mat.

kl.17.45 gick vi med prinsen till en barnvakt och sedan drog vi in till Globen.


Det var en fantastig show med både underhållning, hoppning, dressyr, 6-spann mm.

Uppträdde gjorde The Rednex, Malin Bayard, ett gäng tjejer från Texas USA, Helena Bergström var dommare, Henrik -Malins man, var komentator till Horse boll.

Det hela började kl.19 och slutade inte förräns 23.20 Var tvungen att springa ut och lägga i mera pengar för parkeringen, hmmmmmmmmm.


När vi hämtade hem prinsen, strax efter 00, fick vi veta att han hållt låda fram tills 23,30. Han hade varit med på klassdisco och dansat järnet, fniss.

Tänk va han får vara med om.

Av Gittan - 25 november 2008 20:57

Idag hämtade jag tösen direkt efter skolan och åkte in till stan.

Tack och lov att jag inte behöver åka in till stan varje dag, skulle få ett bryt på dessa bilköer.

Det tog 20 min in till stan och det tog 30 inne i stan till p-huset, knäppt.

Jag och tösen gick och tog en fika, smörgås & bulle med varm choklad & vispgrädde, GOTT....

Där satt vi ett bra tag och pratade lite om ditt och datt, mysigt.

Sedan gick vi en sväng och tittade i fönstren, lite in och ut i några affärer.

Sedan gick vi till The studio.

Där fick vi en make up, håret fixat och proffs fotografering.

Allt tog ca 2 timmar.

Det kostar ingenting MEN om man vill ha bilderna så kostar det.

Tror jag hoppar över att tala om vad det kostar men här är iallafall en bild som vi köpte.

Man får med sig bilderna på cd-skiva så man kan göra vad man vill med dem sedan, bra va??

Av Gittan - 25 november 2008 20:56

ja då är det äntligen klart.

Här är resultatet................

Av Gittan - 24 november 2008 21:21

Ja tänk nu börjar julen komma oss i hälarna, igen, tycker inte det var så länge sedan sist.

I eftermiddag har jag och tösen bakat pepperkaks hus, det gör vi varje jul.

Vi har idag bara gjort huset så deckoren blir en annan dag, återkommer med bild när det är färdigt.


I går, söndag, sattes julstjärnorna upp.

Vi var och handlade på ICA maxi, där vi skulle köpa en stjärna till vardagsrumsfönstret, en stor röd.

DE VA SLUT!!!!!!!!!!!!!!!!!! SKANDAL!!!

Så vardagsrumsfönstret får vänta lite, men det skall upp en stor fin stjärna även där.

Tänk det är så himmla mysigt när alla dessa varma goa julsaker kommer fram.


 Imorrgon skall jag och tösen iväg på en överraskning för henne, en rolig sådan.

Jag har tagit ledig på eftermiddagen så här hon slutar skolan för dagen åker vi in till stan...............

Fortsättning följer, fniss

Av Gittan - 20 november 2008 21:06

Ja nu har höst trötten kommit ikapp mig.

Trött när jag vaknar och trött när jag går och lägger mig, men det kryper i kroppen så det måste göras något åt men........


Under hösten, vet ni alla som känner oss, att min kära sambo jobbar och är borta MYCKET.

Först jobbar han på sitt vanliga jobb mån-tors.

På tors kväll när jag kommer hem från jobbet sticker han direkt och kommer hem på lör kväll. Ibland åker han även iväg på söndagen.

Så varje år så här dags skall jag separera, så även år.

Nu vet både han och jag att detta inte kommer att ske, men jag blir så less på att han är borta hela tiden.

Mån till tors är han så trött efter jobbet att han dyker ner  i soffan och sitter där tills han övergår till sängen och sover för natten.

Jag förstår mycket väl att han är trött, tidiga mornar, tunga dagar och långa dagar men ta då inte på dig så himla mycket extra jobb.

Det är inte bara jag som saknar han även våra två barn gör det.

Stora tösen är arg och skäller på honom ibland.

Lille prinsen lyser upp som en sol och säger papa när han kommer hem, går fram till honom med armarna upplyfta, en UNDERBAR syn!!!!!!!!!


Hade tänkt att jag och en väninna skull börja och simma en gång i veckan med start nästa vecka, satsar på onsdagar, någon som vill följa med??

Hör av er.............
Skall bli skönt att få komma hemifrån och vara lite själv, käns lite syndigt men det skall bli som sagt skönt.

Av Gittan - 13 november 2008 21:25

NÄÄÄ jag har inte fått problem igen men det är många som skriver till mig ang operationen, skoj.


Här är de:


Hittade din blogg då jag sökte på Mortons. Har precis gjort samma operation och det vore skoj att veta hur det känns för dig nu. Har gjort samma operation i andra foten för över 10 år sedan men då skar de på översidan. Jag tycker det gör mer ont nu när man försöker gå på trampdynan.

Vore skoj om du hörde av dig.

helena


Läste din blogg om fotoperation den 14 juli.

Jag gjorde samma op. i jan. 06, men har inte fått någon lättnad. Vore intressant att höra hur det är nu för dig, drygt 2 månader senare.

Hälsningar Ingegerd

Hej

Sökte också på nätet och fann din blogg under mortons neurom.

Jag har samma problem med foten och har fått bla kortisonspruta och ätit anti-inflammationspiller i omgångar. Då är det ok en kortare tid. Har ilägg i alla skor och det har nu gått 14 mån sedan jag fick problem med foten. Är sp less på att ha ont och funderar nu på operation och vill gärna höra hur det gått för dig med foten.

Snälla, skicka ett mail och berätta.

TACK!

Mvh

Monica

Hej Gittan,

Hoppas du inte har tröttnat på alla frågor ang. din operation än:-) Men jag vore jätte tacksam om du kunde berätta även för mig hur det har gått med din fot. Jag funderar själv på att göra en likadan operation men har blivit lite skrämd efter jag hört att en operation även kan förvärra tillståndet.

Hör gärna av dig!

famidman


JA jag har svarat på alla.

Tänkte ni andra kanske också vill veta hur det gått.......

Kan bara säga att jag ångrar det inte.

Går nu mera omkring med "klackeskor" inte höga men det är iallafall klackar på skorna.

Att gå och springa långt gör inte längre ont utan det är en fröjd.

Visst kan jag ibland känna av en nerv under/i foten men den ömheten är inget att jämföra med Mortons smärtan.


Så jag önskar er alla lycka till. Ge läknings perioden sin tid, stressa inte foten utan låt den vila. Då tror jag det blir bäst resultat.


Tack läkarhuset på Odenplan i Stockholm för hjälpen.


NATT DAGS, snark snart

Av Gittan - 13 november 2008 20:45

Vaknade trött i morse.........

Har haft några nätter med en liten kille som sover oroligt.

Lessen, letar nappen, svettig, kall osv

Gör mig och barnen ordning för vardagen. Lilleman till dagis och tösen till skolan.

Hon gör sällskap med en granntjej, de är så söta när de går och pratar på väg till skolan som bara ligger 5 min gångväg hemifrån, skönt.


Full rulle på jobbet idag.

Det var min dag att assistera tandläkaren. Vi undersökte, lagade hål, preparerade för kronor, cementerade fast kronor, gjorde avtryck för blekskenor osv.

Kl.11.30 hade jag och tandläkaren medarbetarsamtal.


Där ger vi varandra kritik, både possitiv och negativ.

Possitivt: han ser mig som överchefen på kliniken, jippppi, hjälp jag rodnar ju.

- Ingen är så insatt i ALLT som du här på kliniken. Du ser var som behövs göras, du gör det och löser det om det är problem, BRA.

Neggativt: subgingival tandsten (tandsten som sitter under tandköttskanten) parodontit (tandlossning).

- Om jag skall klaga på något så är det att du inte får helt rent vid subtandsten. Jag är beredd att skicka dig på en kurs i parodontit så du blir bättre på det.


Att jag är dålig på den kliniska biten är jag medveten om och jag jobbar med det varje dag. Som tur är tycker jag iallfall att det är roligt fortfarande och jag får väll lägga ännu mera manken till så det blir bra. Jag vill ju vara bäst på allt, men vem kan egentligen vara det??

Då går man nog in i väggen om man skall jobba åt det hållet.


Men men bra kan bli bättre och så skall nu ske.

Jag skall ta fram lite gamalt studie material och läsa på lite, måste bara leta fram det först. Skall gudarna veta vart de finns.




Av Gittan - 7 november 2008 21:32

Idag försvann lilleman in på sitt rum.

Jag hör honom låta där inne, mer och mer.

När jag börjar prata med honom blir han tyst.

Går in i hans rum och titta vad jag fick se...................


Han lekte kurrajumma,

Där stod han länge och väl, sedan öppnade han dörren och skrattade glatt, stängde den igen och stod och väntade, öppnade och skrattade.

Så höll han på tills jag tog bort honom där ifrån.

Det var dags för fredags mys. Det blev hempizza och glass till efterrätt, gott.


Trevlig helg

Ovido - Quiz & Flashcards