Alla inlägg under maj 2008

Av Gittan - 25 maj 2008 08:41

Jaha då har golf febern i våran familj smittat av sig på stora syster Å också.

Det är för roligt. Igår stod både far och dotter på gräsmattan och svingade sina klubbor så tussar av gräsmattan flög, hmmmmmmm

Det är väll det som är lite tokigt att gräsmattan får betala för att de har skoj.

Nåja den växer väll till sig igen.


De var iallafall på en drivingranche igår och slog. Då fick Å en lextion av en kille som heter Tomas och det gav mer smak för Å. Hela eftermiddagen gick hon och övade luft svingar.

-Mamma kolla här, sving. Så här skall man hålla klubban, kolla.

Ja vad vet man det kanske blir en ny Annika Sörenstam, hihi


På kvällen kollade vi in melodifestivalen och vi tyckte iallafall att Charlotte var jätte bra. Tyvärr verkade det inte som om resten av Europa tyckte det. Nåja vi orkade inte se hela utan fick läsa om det nu på morgonen på nätet.


Det verkar bli en skön dag även idag så ha en fortsatt härlig helg.

KRAM

Av Gittan - 23 maj 2008 22:29

Vilken tur att man har vänner......

En kompis till P som är MYCKET kunnig på datorer kom över en kväll och fixade bort viruset.

Han gick in och återställde datorn som den var dagen innan viruset hoppade in, otroligt men det gick faktiskt.

TACK S =)


Igår, torsdag, var jag på en heldags information om den nya tandläkar reformen. Mycket ett ta in men blev faktiskt lite klokare. Det är ju tandläkarna som får mest att göra. Prislistorna på kliniken skall ju läggas om och justerars mot försäkringskassan.

Efter föreläsningarna blev det middag, uppträdande av två magiker och sedan dans-

En MYCKET trevlig dag/kväll och aj va jag har ont i både huvud och fötter idag, men det var det värt.........................


Ha en trevlig helg

KRAM

Av Gittan - 19 maj 2008 14:01

Är det någon i detta avlånga land som vet hur jag skall få bort IE AntiVirus 3.2????

Detta är alltså inte ett antivirus program utan ett spionprogram som tydligen är mycket svårt att få bort.

Är det någon som har någon erfarenhet eller någon som är kunnig på detta???


Tur att vi har en bärbar dator men det är ju lite jobbigt med den fasta. Hoppas bara vi kommer på ett sätt att få bort detta.


Hade en granne här som tog bort det, trodde vi ja. När jag startade om datorn och skall ut på nätet igen så kommer det upp poppande som en gubbe i lådan grrrrrrrrrrrrrrrrr



Av Gittan - 18 maj 2008 18:52

Var idag och storhandlade med barnen när P var och bastu/bad i Åkersberga.

De gör så imellan åt några kill/gubbar, vinter som sommar.

När jag kommer hem sitter P vid datorn

-Hjälp vi har fått virus!!


Ja mycket riktigt ett stort virus som påstår sig vara ett antivirus program.

Det säger att vi har en mängd virus i datorn som vi måste ta bort genom att installera detta program som heter IE AntiVirus 3.2, GÖR INTE DET!!

Vet iochför sig inte vad programet gör men det går inte att avinstallera från datorn. Det säger bara att vi har virus och poppar upp som gubben i lådan hela tiden.

Jag har tagit bort det två gånger från kontrollpanelen men varje gång vi startar upp dator så är det där igen.


Har nu pratat med två killar och en av dem skulle sätta sig på att kolla upp detta mystiska program, vad det är och gör.

Så tills vidare är det den lilla bärbara datorn som gäller. Den är mindre och långsammare men bättre än ingenting.


Har iallafall gjort ett backupp på de dokument och bilder vi vill ha kvar så får vi hoppas resten också löser sig till det bästa.


KRAMAR

Av Gittan - 16 maj 2008 18:31

Idag är det fredag vilket är min arbets dag nu mera, DET ÄR SÅ SKOJ!!

Har idag fixat med en heldel pappers arbeten som legat efter. När alla gått hem och jag står och diskuterar om ditt och datt med chefen, tittar han på mig och säger:

-Va skönt att ha dig tillbaka.

OJ va förlägen jag blev. -Tack det var snällt av dig att säga så, ler ett stort leend från öra till öra. Det är ju underbart att ha en så bra chef som säger så.


När jag kom hem möttes jag också av ett stort leende av lilla sonen. En stor kram och lite mys på golvet, härligt.


Just nu är det fullt tjatter på balkongen, solen skinner och det är faktiskt ganska varmt. Å har 3 st tjej kompisar här på middag och övernattning. Det är UNDERBART att ha 4 st tjejer som håller samms. Det är bara att hoppas på att de kan fortsätta att vara flera tjejer ihop när de blir äldre.


Jag och P har bestämt att vi alltid kommer att ha vårat hem öppet för barnen/ungdomarna. Tror att de redan nu känner sig välkommna här. Å har ofta kompisar här på mat/övernattning/lek osv. Det är en härlig känsla med alla dessa underbara barn. Alla Å:s tjejkompisar har sin charm. Lite lätt småbusiga på olika sätt men åååå så jag och P gillar dem.


Ha en underbart skön helg det kommer vi att ha.

KRAMAR

Av Gittan - 15 maj 2008 08:00

Har några vänner som också bloggar och GUD VA SKOJ DET ÄR att läsa deras bloggar.

Vilka olika tankar och liv vi alla lever.

Visst är vi i olika faser i livet och visst känner jag igen mig hos de yngre vännerna.

JOBB JOBB JOBB och PARTY!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så är det ju under en tid och man orkar med det, tycker allt är under kontroll. Ibland kan det ju kännas som om det spårar ur lite men var bara lunga allt går till sig till slut.


Jag kunde själv ibland fundera över var jag var på väg och det var väll inte förräns jag fick Å som livet började falla på plats.

När hon kom insåg jag att jag inte hade en utbildning utan satte mig då 28 år i skolbänken igen och tänk det var faktiskt skoj.

Gick därefter vidare och pluggade på högskola, något jag ALDRIG trott jag skulle göra, men där ser man hur livet kan vända sig.


Nu 37 år, sambo, två underbara barn och ett härligt jobb som väntar till hösten känns allt underbart.

Ja livet kan inte bli mycket bättre.

Så frågan är nu vad skall nästa uppgift i livet bli???

Vet att jobbet kommer att kräva en heldel, chefen ger mig stora möjligheter att växa som person, UNDERBART SKOJ.

Så det blir väll att fokusera på det och barnens utveckling.

Sen får jag väll inte glömma min goa man som finns vid min sida =)


KRAMAR TILL ER

Av Gittan - 10 maj 2008 14:24

En underbar gammal man har gått vidare till änglarnas värld, min farfar Walle.

Han blev 94 år. Tänk att fått leva så länge och allt han upplevt i sitt liv.

Han hann få två barn och 5 st barnbarn och 11 barnbarns barn.

Var och hälsade på honom i påskas när han låg på sjukhus och till och med då hade han sin underbara humor kvar =)

Ja det är tråkigt men okej......................

Som sagt 94 år och ett gott liv hann han leva.


Hoppas du har träffat farmor nu och att ni har det underbart.

KRAMAR ditt barnbarn Gittan


Av Gittan - 8 maj 2008 10:15

Hade igår en diskussion med en vän ang kost & läser i dag om nya kost råd.

Ja vad skall man tro på?

GI, fettsnålt, bara frukt & grönt, ekologiskt, tillskott, mera protein ja det finns en uppsjö av rekomendationen på hur vi skall äta för att må bra.

Min personliga åsikt är att kontrollera själv med din kropp hur den mår/reagerar när du äter olika saker.

Har hört personer som går ner i vikt av GI, folk som går upp av GI, går ner av fettsnålt, går upp av light produkter osv.

Tror ingen kan säja att så här är det utan vi är alla så individuella att det gäller att hitta sin egenkropp, vad den trivs & mår bra av.


Sen har vi våra kära barn, hur skall vi kunna säja till dem att äta av hela kostcirkeln om vi inte gör det själva?!
BARN GÖR SOM VI GÖR INTE SOM VI SÄGER!!!!!!!!!

Barn behöver ALLA näringsämnen för att kunna växa & utvecklas. Protein, kolhydrater, fett, frukt, grönt, mejeriproduket ja allt i hela världen tillochmed GODIS...................


Nä ät det som är gott & kroppen mår bra av & motionera i lagom mängd.


Det är ju också individuellt hur mycket & vad man skall motionera. Vissa vill jogga i skogen andra vill yoga inne, gå på gym andra vill köra hinderbana ute, simma, kampsport osv.


NÄ njut av livet & gör det du & din kropp mår bra av =)


HA EN UNDERBAR DAG!!!
KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards