Alla inlägg under oktober 2011

Av Gittan - 29 oktober 2011 18:32

På dagen tillbringade vi några timmar vid Bögsgård.

Prinsen klättrade i träd, klappade get, gris, får, häst, kanin, vi gick över stock och sten.

Fikade kaffe och bulle, festis och chokladboll.


 


Hem, åt spagetti och köttfärsås och sedan i väg på bio, Nalle Phu.

Lill prinsen skrattade så han tjöt, lyckat värre.


 


Så är du 4 år och vän med Nalle Phu skall du gå och se denna film.

Av Gittan - 22 oktober 2011 10:12

Oj vad veckorna går fort.

Man kliver upp, frukost, bil till skolan, dagis och sedan jobbet.

Hämtar barn, middag, läxor, mys, nattning, träning (om jag orkar), sova.

Ja så går dagarna runt, faktiskt helt ok.

Skönt när vardagens rutiner fungerar och inga irritations moment finns.


Iallafall har bilen fått sina nya fina däck, oj så glad den blev.

Införskaffade också sen kupevärmare som jag fick god användning av i veckan, slapp skrapa rutorna. Alla bilar på parkeringen var isiga, INTE min =)


Igår blev det en riktig mys eftermiddag och kväll.

Hämtade prinsen och en kompis till honom på dagis, hem hit och leka.

Första gången han har med sig någon från dagis hem, de skötte sig jätte fint.

Jag bakade kärleksmums som vi fikade, de var mycket omtyckt, gott i gott gott.


 


Lite senare kom dottern hem, hon hjälpte mig med att fixa iordning taccos buffén.

Kom på att jag glömt riven ost så när systerdottern kom åkte de och handlade ost och hyrde en dvd.

Efter god taccos middag och en stor kärleksmums blev det film kväll i soffan, mys.


Idag, lördag, har vi börjat morgonen med AMERICAN PANCAKES. Aldrig gjort förrut men OJ så goda de blev.


 


Happ, vad skall vi hitta på idag då?

Jo just, jag skall hämta min förbeställda glögg med kaffe smak, spännande.

Sen får vi se vad som händer, något skoj skall vi väll hitta på.

Av Gittan - 11 oktober 2011 20:52

Japp då har bilen nya däck, det blev dubbfria vinterdäck.

Oj så skönt bilen går nu.

Mycket mjukare och tystare.

Det gjorde även en framvagns inställning så nu drar den inte åt höger längre, kanon


Har idag in handlat en cupevärmare så nu skall det bli varmt i bilen på morgonen, skönt. Det är rätt ruggit ute på morgonen så lite värme ger lite glädje till barnen i bilen.


Allt för i dag, kram!

Av Gittan - 6 oktober 2011 21:35

Idag fick jag en underbar överraskning av min kära arbets kollega.

Hon hade köpt en mörkchoklad m blåbär, min favorit.


 


Den gav mig underbara minnen från en härlig tid jag hade med en underbar människa i våras.

Havet, solen, segelbåt, måsar, stillheten, harmoni, långa samtal, musik, sena nätter, gott vin och god mat.

Tack för en underbar tid, kommer bära med mig detta i mitt hjärta en lång tid.

Minnena ger mig ett leende på läpparna   

Av Gittan - 6 oktober 2011 19:47

Av Gittan - 4 oktober 2011 21:27

Av Gittan - 1 oktober 2011 18:43

Kl.11.30 hämtade jag upp min vännina och vi åkte till Frösundavik Spa, Haga parken.  

Fick morgonrock och tofflor.

Jag började med en fot behandling, pedikyr.

Fick en förhårdnad borttagen under vänster fot, nu gör det inte ont längre, skönt.

Där efter satt vi vid poolen och pratade ett tag.

Käkade sedan lunch, en stor god sallad med kalkon och feta ost, morot och apelsin juice.

Därefter fick vi båda Moor-mud inpackning på hela kroppen, rengörning, massage och mask på ansiktet, mycket skönt.

Sedan satt jag vid poolen när min vän också fick en fotbehandling.


 


Gjorde oss klara och åkte sedan till Sollentuna C och käkade en mat bit.

Ikväll blir det bara att mysa i soffan, härligt.

En underbar egen dag, tack för det.....

Får skicka ett tack till ex sambon och mina barn som gav mig detta present kort på Moor-mud inpackningen i julklapp, TACK!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards