Alla inlägg under september 2011

Av Gittan - 30 september 2011 09:50

Denna vecka har det hänt några saker som normalt inte händer.

I söndags upptäckte jag att prinsen hade fått "vattkoppar", han blev då hemma hos sin pappa hela veckan.


I tisdags när jag kom hem stog frysen och pep, proppen hade gått, hade jag någon propp hemma då, NÄ.

Iväg på onsdagen, Claes Ohlsson, köpte proppar och en tak lampa till tösen.

Hem, bytte propp, frysen piper ändå. Nåja det tar väll ett tag innan kylan går igång.

Sätter upp lampan till tösen, bra-snyggt.


Kollar frysen på torsdags morgon, hmmm verkar inte bli något kallare.

Till jobbet.

Hämtade upp prinsen hos pappa på väg hem.

Han har inte alls vattkoppar han har svinkoppar.


 

(såhär såg han ut förra gången 0911, denna gång är det hälften, tack och lov)

(Svinkoppor är en ytlig hudinfektion som orsakas av särskilda bakterier, streptokocker eller stafylokocker)


In på vårdcentralen. Får en läkar tid på fredag morgon.

Apoteket och köper alsolsprit.

Hem.

Fysen fortfarande paj.

Ringer fastighetsvärden och han kommer.

Bekräftar att frysen är paj, det tar 2-3 v innan en ny kommer.

Iväg till ex:et och lägger in mina frysvaror i hans frys.

Allt får plats i ett av hans frys fack, inser att min frys är jätte liten jämfört med hans, hihi.


Idag fredag.

Med prinsen till läkaren. Ingen medicin, fortsätt badda med alsolsprit, tvätta med tvål och vatten. När det är torrt kan han gå till dagis igen, skönt.

Har en postavi på ett paket från utlandet, hmmmm vad kan det vara?

Iväg till posten.

Kollar paketet, jaha!!!

När vi var till London gick min väska sönder i transporten, fick nu en ersättningsväska, bra.

NU skall vi baka kanel bullar, det blir en lite sats har ju ingen frys att lägga dem i.

En cykelsväng till lekparken skall vi nog hinna med också.

Ikväll blir det filmkväll här hemma med dottern, systerdottern och prinsen.


Imorgon, lördag, åker jag och en vännina till Frösundavik spa och unnar oss en heldag.

Det blir Moormud lerinpackning och fotbehandling, pedikyr, bad och bastu, relaxing, härligt.

Något gott från baren blir det säkert också, mycket hihi blir det säkert också.


På söndagen blir det besök hos brandstationen i Sollentuna som har öppethus, överraskning för lill prinsen.

Han bara älskar brandbilar och killarna som jobbar i dem.

Hmmmmmmmmmm något att titta på för mammsen, mums, fniss.....

= )

Av Gittan - 29 september 2011 17:24

    Don't stop believing! Hold on to your feeling! Never give up!

Av Gittan - 24 september 2011 18:49

Blev väckt kl.06.40 av prinsen, hmmmmmmmmmmm inte vad man önskar sig en lördag morgon men solen var på väg upp och det såg ut att bli en härlig dag.

Välling till prinsen och kaffe till mig, barn program på tv och jag surfade lite, läste nyheter, väder, mat recept, kollade några bloggar och så fb så klart.


Runt kl.11.00 tog vi oss en liten promenad till postens utlämningsställe, de har bara öppet mån-fre kl.08.00-18.00, hur skall jag hinna hämta ut ett paket som slutar kl.18.30 varje dag, hmmmmm får ringa på måndag och kolla.


Packade in prinsens cykel, en väska med sandsaker och fotboll i bilen och åkte till vår badplats vid Norrviken.

Jag joggade och prinsen cyklade en lite sväng.

Sedan blev det sandslotts bygge, sandkakor, kasta Phu pinnar och barkbåtar i vattnet och kolla vem som flöt längst/fortast.

Lite fotboll blev det också.

Vi hade en underbar dag vid Norrviken.


 


Åkte sedan och hämtade tösen och hennes kompis vid Hööks.

Hem och fixade potatisgratäng och biff, cola till barnen och en öl till mig, gott i gott gott.


En kanon dag, saknar bara någon att dela allt detta underbar med, nåja det kommer väll en stor prins ridandes på en vit springare och sveper iväg mej på en underbart romantisk resa någongång, fnissssssss    

Av Gittan - 21 september 2011 21:06

Vaknade tidigt kl.08.22

Kaffe och frukost, mums.

Dammsuger och torkar golven.

Tvättar sängkläder.

Iväg och besikta bilen.

Hmmmmmm framdäcken är ned slitna, bara att införskaffa nya. Det blir 4 st dubbfria vinterdäck. Orkar inte hålla på att byta höst/vår.

Sedan var det ett styrstag fram som var glapp

(ringde bilia på måndagen och vinterdäcken har inte kommit än, återkom i början av okt, så bara att avvakta)


Hem lagade en kött gryta och bakade chokladkladdkakemuffins.

Ut och joggade en 30 min, skönt. Solen sken och visade sin finaste sida till.

Hemma igen och tog ett bad, skönt.

Slappa i soffan tills 4 av mina väninnor kom på middag kl.18.00

Vi hade en kanon kväll. Skoj att mixa folk som aldrig träffats och det blev så lyckat, det måste jag göra om flera gånger.


Vi hade mycket att prata om och tillföra varanndra, kanon.


Kom isäng sent, satt på facebook och chattade men andra vänner fram tills klockan var 01.30, hoppsan va kvällen gick snabbt......


Sön 18 sep, lätt trött och seg.

Hämtade upp min systerdotter och min lill prins. De var hos mitt ex.

Vi åkte till Edsbacka marknad där jag skulle köpa nya tofflor inför vintern men hittade inga jag tyckte om så det blev en stor påse munkar som vi åkte hem till mitt ex och fikade.

Han var inte hemma men jag lämnade 2 st munkar åt honom som tack för kaffet.

Hem igen och pysslade/myste med lill prinsen.

Vi gick och åt en pizza på pizzerian här hemma, gott.

Prinsen var jätte snäll, fick lite kritor och papper av personalen, satt och ritade fint till servitrisen.


Hämtade prinsessan och hennes kompis i Danderyds sjukhus.

Hon hade tillbringat helgen i ett stall i Norrtälje, med en kompis.

Underbart att de får åka dit och pyssla om hästarna där.

De är duktiga nu, åker buss till och från Danderyd-Norrtälje.


Det var våran helg, tur det var några dagar med lite sol för nu är det regn regn regn igen. Men men så skall det väll vara på hösten.

Fram med ljus och filtar i soffan, MYSSSSSSSSSSSSSSSSS   


Av Gittan - 10 september 2011 16:11

Fredagen började med att jag hämtade prinsen på dagis.

Där satt de i solen och hade eftermiddags fika m äppelkaka, mums.

När jag och prinsen åkte hem ville han baka.

Sagt och gjort vi bakade kladdkakemuffins, gott.

Vi åt kyckling taccos till middag.

Tösen kom hem sent hon hade varit i stallet och pysslat.

Först kom hon hem från skolläger på barnens ö en natt sedan direkt till stallet så när hon var hemma kl.20.30 var hon både trött och smutsig.


Lördagen väckning kl.06.50 av prinsen som kom och mös i sängen, härligt.

Kaffe och välling i soffan till barn tv.

Väckte tösen kl.08.00, frukost och så bar det iväg till stallet igen.

Jag stor städade lägenheten.

Solsken ute.

Tog prinsen i cykelsitsen och ut till Bögsgård, Järvafältet.

Det blev visst lite kallt för prinsen för han frös och jag svettades.

Tittade på kossor, getter, hönor, hästar, grisar, får och cyklade 1 mil i en underbar natur.

Vi badade sedan badkar tillsammans, oj vad badrummet blev blött, men oj vad det var skoj.

Till Stinsen och hämta kökslampan.

En knepig upphängning men det skall vi nog lösa på något sett.

Strax iväg till en väninna på middag, gott i gott gott.

Av Gittan - 5 september 2011 21:42

TACK MOR OCH FAR FÖR EN TREVLIG WEEKEND IN LONDON.

 

                                                     

VI GICK OCH GICK OCH GICK OCH GICK.

SHOPPADE OCH SHOPPADE OCH SHOPPADE.

TITTADE PÅ SEVÄRDHETER.

LONDON ÄR VACKERT OCH LONDON VISADE SIN BÄSTA SIDA I BRA VÄDER, FANTASTISKA MÄNNISKOR.

TROR INTE DET FINNS TREVLIGAR OCH VÄNLIGARE MÄNNISKOR ÄN LONDONBOR.

JAG ÄLSKAR LONDON.

NÅGON SOM HAR ETT JOBB OCH LÄGENHET TILL ÖVER I LONDON, JAG TAR DET??!!!

Ovido - Quiz & Flashcards