Direktlänk till inlägg 21 september 2011

Lör 17 sep-sön 18 sep.

Av Gittan - 21 september 2011 21:06

Vaknade tidigt kl.08.22

Kaffe och frukost, mums.

Dammsuger och torkar golven.

Tvättar sängkläder.

Iväg och besikta bilen.

Hmmmmmm framdäcken är ned slitna, bara att införskaffa nya. Det blir 4 st dubbfria vinterdäck. Orkar inte hålla på att byta höst/vår.

Sedan var det ett styrstag fram som var glapp

(ringde bilia på måndagen och vinterdäcken har inte kommit än, återkom i början av okt, så bara att avvakta)


Hem lagade en kött gryta och bakade chokladkladdkakemuffins.

Ut och joggade en 30 min, skönt. Solen sken och visade sin finaste sida till.

Hemma igen och tog ett bad, skönt.

Slappa i soffan tills 4 av mina väninnor kom på middag kl.18.00

Vi hade en kanon kväll. Skoj att mixa folk som aldrig träffats och det blev så lyckat, det måste jag göra om flera gånger.


Vi hade mycket att prata om och tillföra varanndra, kanon.


Kom isäng sent, satt på facebook och chattade men andra vänner fram tills klockan var 01.30, hoppsan va kvällen gick snabbt......


Sön 18 sep, lätt trött och seg.

Hämtade upp min systerdotter och min lill prins. De var hos mitt ex.

Vi åkte till Edsbacka marknad där jag skulle köpa nya tofflor inför vintern men hittade inga jag tyckte om så det blev en stor påse munkar som vi åkte hem till mitt ex och fikade.

Han var inte hemma men jag lämnade 2 st munkar åt honom som tack för kaffet.

Hem igen och pysslade/myste med lill prinsen.

Vi gick och åt en pizza på pizzerian här hemma, gott.

Prinsen var jätte snäll, fick lite kritor och papper av personalen, satt och ritade fint till servitrisen.


Hämtade prinsessan och hennes kompis i Danderyds sjukhus.

Hon hade tillbringat helgen i ett stall i Norrtälje, med en kompis.

Underbart att de får åka dit och pyssla om hästarna där.

De är duktiga nu, åker buss till och från Danderyd-Norrtälje.


Det var våran helg, tur det var några dagar med lite sol för nu är det regn regn regn igen. Men men så skall det väll vara på hösten.

Fram med ljus och filtar i soffan, MYSSSSSSSSSSSSSSSSS   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 20 januari 2013 08:45

Herre gu va kallt det var i morse -15 grader. Frukost 2 kokta ägg på en te kaka, mums så gott. Gjorde rent akvariet, borrade upp tösens spegel, dammsög, plockade undan lite i lägenheten.Spegeln blev sne, hade mätt fel så ena borren kom innanför u...

Av Gittan - 13 januari 2013 18:38

   SOLEN sken från en klarblå himmel i morse. Kaffe, lite pyssel i hemmet, lilleman tittade på morgon tv, tösen sov gott. Gjorde ett snabbt ärende till Centrum. Hem värmde O´boy, packade ryggan och gick ner till Norrviken. Där var vi inte e...

Av Gittan - 12 januari 2013 11:28

    Börjar året med att lova mig själv mycket kärlek. Den 24 dec lade kroppen av, efter en tuff höst med barnen på heltid, utredning på tösen för ADHd, svajande ekonomi, 100% jobb, ingen avlastning för egen tid, ett ex som blockerar mig ute totalt....

Av Gittan - 20 juli 2012 19:36

Kände igår lite ont i halsen som bara blev värre och värre under dagen. Gick och lade mig tidigt och inatt har jag både badat bastu och frysigt. Sängen var helt sjöblöt i morse. In med sängkläderna i tvätten. Försökte få i mig en kopp te m ho...

Av Gittan - 17 juli 2012 08:14

     torsdag kl.11.40 kom systrarna med tåg från Sundsvall. Mötte upp dem och sedan blev det en stadsvandrings dag. Lagomt väder, inte så mycket folk. Vi gick Drottninggatan, Kungsgatan, Biblioteksgatan, Nk, Gallerian och sedan hem. Köpte med...

Ovido - Quiz & Flashcards