Alla inlägg under februari 2012

Av Gittan - 26 februari 2012 20:02

Vaknade kl.07.00, typiskt på min födelsedag och lördag, inga barn hemma och jag kan inte somna om.

Ja ja, upp göra kaffe och frukost.

Lätt regna ute.

På med träningskläderna och en rask promenad till sporthallen där jag kör ett pump pass, skoj.

Jätte mycket folk.

Promenad hem igen, lite lunch och ner i ett varmt skum bad.

Softar under dagen i hemmets lugna vrå.

Kl.17.40 beger jag mig mot bussen och Mörby.

Träffar där upp en väninna.

Vi har bokat bord på DrottningHof, en underbart mysig restaurang mitt på Drottningatan, rekommenderas men boka bord för det är ganska lite och super poppis.

Personalen är underbar, maten och drycken god och sällskapet kanon.

När vi skall gå vidare hejdar Gabriel mej.

Gabriel jobbar i baren och är son till ägaren.

Vi har träffats här förrut och han hejdar oss, bjuder på några glas vin och till slut är det jag och personalen kvar på stället.

Min väninna var tvungen att åka hem till sin lilla prins på 11 månader.

SUPER TREVLIGA MÄNNISKOR.

Får sällskap med en av tjejerna mot Sture.

Möter där upp ett annat kompis gäng och vi yr vidare i natten.

Landar här hemma på söndag morgon vid 4-tiden.

OJ vilken seg dag det har varit i dag.


Känner mig inte gammal men insåg i går kväll att krogsvängen har passerat för min del.

I fortsättningen får det bli restaurangbesök och pub besök, tror jag kommer känna mig mera hemma där.

 

Har nu hämtat upp mina kära barn skönt att ha dem hemma igen, det är tomt när de inte är här om så bara för några dagar.

Av Gittan - 15 februari 2012 21:42

http://vaccin.me/2012/01/21/vart-att-veta-om-gardasil-och-livmoderhalscancer/

Läs denna artikel innan ni tar beslut att vaccinera er/era döttrar!!!


Av Gittan - 14 februari 2012 20:50

Av Gittan - 13 februari 2012 07:48

Lördag natt kl.01.20:
- Mamma jag har kräks i sängen...........................

ååååååååååååå nej!!!! jo

Det var bara att riva ut hela sängen och slänga in allt i tvättmaskinen.

Tvätta av lilleman, på med ny pyjamas och morgon rocken.

Där satt han i sin lilla soff och frös medans jag bäddade rent.

En hink vid sängen och sedan var natten i gång.

Just som jag själv slumrat till vaknar jag av att lilleman kräks, igen.

Sista svängen gick på söndagen runt kl.12.00

Sakta men säkert kom livet tillbaka på lilleman, blåbärsoppa och vatten, gott.


Ute sken solen men inne gick tvätt maskinen för fullt, tur jag har tvättmaskin i lägenheten, phu.

Hade tänkt mej en långpromenad i solen med lilleman i pulkan, blev inget med det inte.

Körde istället ett styrkepass här hemma när han sov, skönt.


Tösen klarade sig för hon var inte hemma, sov över hos en kompis, så även i natt.

Pratade med henne i telefonen igår:

- Jag tänker inte komma hem till dej, JAG vill inte bli sjuk.

Nä förstår jag det.

Tur hon har snälla vänner så hon fick bo där en natt till, nära till skolan blev det då.


Idag är vi hemma och fyller på kraft. En sväng till ICA-maxi får det bli på eftermiddagen, måste fylla på kylskåpet.


Lev väl!!!!





Ovido - Quiz & Flashcards