Alla inlägg under juni 2008

Av Gittan - 24 juni 2008 19:57

Ja vems kille är det??

Pappas för han är intresserad av HD:n & Bobbycar??

Mammas för en gosenalle och ett par hantlar hägrar??

Ja det skall bli spännande att se T:s intressen om några år men en sak är sant han är förbaskat söt och otroligt lik sin stora syster Å.


Idag har vi varit på GRÖNA LUND med en familj till och haft jätte skoj. Lagomt med folk och perfekt temperatur. I skrivande stund har inte P och Å kommit hem än.

Jag och T åkte hem lite tidigare, var trötta.

Men vi har alla, utom T, åkt karuseller så vi mådde illa.

För min del räckte det med kvasten och stora bergochdalbanan sen var mitt balanssinne ur leken, ojoj.

Vi hade tur och fick se en levande kanon kula. En tjej som blev skjuten ur en kanon och landade i ett nät, coolt.


Nu kommer lilleman krypandes och vill mysa lite.

Hej hej och kram kram 


Av Gittan - 24 juni 2008 19:25

Har fått frågan på vart vi skall resa i Thailand.

Vi skall till Phuket & Karon Beach.

Kolla in länken.

http://www.karonbeach.se

Av Gittan - 22 juni 2008 18:02

=) FÖR VI SKALL ÅKA TILL THAILAND =)


Idag när jag och Å var i Barkarby och shoppade lite ringde P och sa att vi, hela familjen, är bokade till Thailand-Phuket-Karon Beach fre 13/2 till fre 28/2 2009.


Härligt, underbart med värme och sol i smäll kalla och mörka vintern.

Bra att ha något att se framemot, då känns dagarna lite lättare när höst rusket och vintern kommar.


Visar en bild från stranden vi skall tillbringa många dagar och timmar på, avis???????????

Stranden är 3 km lång, finkornig sand men tuvärr kan vågorna blir höga och undervattentrömmarna starka.................... men men det finns lösningar på allt. 15 min promenad så kommer vi till en mindre och lugnare strand perfekt för barn familjer, kanoners.

Av Gittan - 20 juni 2008 07:34

Tänk en vecka på sommar lovet har gått.

Å har varit på dagrid läger på Hammarby Gård, ett helt underbart rid ställe.

Det har varit lite bilkörande för P, varje dag till och från.

(Lägret började kl.09.00 så det var uppstigning kl.06.45, det var väll kanske inte den bästa börja på lovet men älskar man hästar så gör man =))

På gården fanns det nyfödda kattungar, tre hundar, två kaniner och MASSOR av hästar, Å stor trivdes.

De var 8 st tjejer i olika åldrar, Å var yngst.

De fick hämta in hästarna från hagen, ryckta och kratsa, tränsa och sadla. Sedan bar det av antingen till ridstallet eller ut i naturen. De har skrittat, travat och galopperat både med sadel och utan.

Å har varje dag kommit hem och pladdrat som en.............. ja jag vet inte vad. Det har berättats om hästar och ditt och datt allt som det gjort och som hon klarat för första gången, hon har kommit hem varje dag med ett STORT leende på läpparna, UNDERBART.


Igår  var jag och T till SATS och tränade lite, träningsvärk i ryggen idag skönt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Igår visade T en sida man sällan ser. Han var arg så otroligt arg. Tjejerna på barnpassningen kom och hämtade mig. När jag kom in så satt han på golvet och skrek för fulla halsar. Inte en tår men hela han var hög röd och spänd. När jag sedan tog upp honom blev han lugn, så det var väll att han inte alls ville leka med andra barn utan det var mamma som gällde i går.

Sen tog vi en lång promenad hem, stannade till på jobbet och sa hej. Från SATS och hem tog det 2 tim, vi tog det lungt och skönt, härligt väder och ingen brådska. T somnade i vagnen efter ett tag.

Väl hemma en lång skön dusch och MAT. Oj va man blir hungrig av att träna, hihihi.


Idag skall vi till goa vänner och grilla, det blir en lugn och skön midsommarafton.

Plocka nu sju sorters blommor och dröm om era prinsa/prinsessor.

TA´T LUNGT & VA RÄDDA OM ER I SOMMARA NATTEN

KRAMAR


Av Gittan - 13 juni 2008 18:26

Har idag varit på jobbet några timmar, skoj.

Det är roligt när man kan tycka det är skoj att gå till jobbet en fredag, få förunnat antar jag =)

Därefter cykel hem till P & T. De hade just ätit lunch när jag kom hem.

T satt på golvet & gav mig ett UNDERBART leende när jag kom innanför dörren, härligt.


P stack iväg till Norrtälje en sväg, kommer hem sent i kväll. Så jag tänkte att det blir en skön kväll med Å när hon kommer hem från sin kompis.

Hem kom hon med stack iväg lika fort igen. Hon kom bara hem för att packa sov väskan, hon skall sova hos sin kompis E natt, jaha då blir jag ensam med T tills han går & sover runt 8-tiden, sedan blir det jag & tv, suck.


Nåja, jag tog T ivagnen en promenad i skogsspåret ca 50min, skönt.

Handlade lite tills imorgon då det är ridavslutning med picknick, hoppas på bra väder. Allt utom regn går faktiskt bra.


Sitter just nu & är lite avis på min kompis J som skall cykla Vätternrundan inatt. Han startar kl.03.46, lycka till. Minns när han & jag cyklade år 2006, det var en helt underbar känsla. Jag går fortfarande igång på 190 när jag pratar om det, wow så häftigt det var. Tror dock inte att jag kommer att genomföra det igen, det krävs för mycket träning, det går så otroligt mycket tid från familjen.


Nu satsar jag iallafall på att springa Tjejmilen den 31 augusti, 1 mil. Det skall ju gå bra bara man får hålla sig frisk från barnförkylningar osv.


Ha en underbar helg

Kram

Av Gittan - 12 juni 2008 18:37

KL.06.00 ringde väckar klockan första dagen på sommarlovet, fy ingen ville stiga upp men men båten går till Åland så det var bara att packa sig iväg.

Kom hem runt 21-tiden. VI hade en underbar dag.

Det var våran familj & en familj till + två extra kompisar så vi var 11st.


Skriver inte mycket men ger er några bilder istället. P bakom kameran =)


Kram



Av Gittan - 10 juni 2008 14:06


Jag säger bara SOMMARLOV!!!!!!

På bilden är det Å och hennes underbara lärarinna som hjälps åt att läsa en sommardikt som Å skrivigt.

Oja självklart fick jag tårar i ögonen.


KRAM

Av Gittan - 9 juni 2008 21:54

Ååååååååååååååå vilken härlig dag!

Har idag varit med Å och hennes klass till skansen.

Som tur var stannade P och T hemma.

DET VAR KNÖK FULLT MED FOLK/BARN på bussar och inne på skansen.

Vi var 5 vuxna med och vi hade fullt upp med att hålla reda på våra ansvars barn. Trodde ett tag att vi antingen skulle tappat något barn eller få med oss flera hem än vi åkte med  =)

Allt gick väl, det var en varm och trevlig dag.


Väl hemma så blev det en liten vilostund på terassen. Å läste för mig ett kapitel i en bok hon lånat på biblan. Själv satt jag i solen och blundande. Kände att mitt huvud var ganska fullt med sorl.


På eftermiddagen blev det Å som fick en härlig spa stund på balkongen. Först hoppade hon in i duchen och tvättade sig ren och fin. Sen satt hon på balkongen med fötterna i fotbad med fotsalt och massage. Jag klippte hennes tånaglar och vi målade dem fina inför skolavslutningen i morgon.

Efter spat var det frisören mamma som flätade tre st inbakade flätor för lockigt skall det vara imorgon.

Vi tvättade rent skorna och hängde fram klänningen, hon kommer att bli SÅ fin min stora tös. (Så klar, fniss)


När båda barnen gått isäng, (P borta ett tag i eftermiddag) gjorde även jag ett fotbad på balkongen. Fotmassage, filning, nagelklippning och smörj, härligt nu är fötterna sommar fina. På med fina sommar sandaler, hihi.


Satt sedan kvar en stund på balkongen och njöt av den underbara sommarkvällen. Tände några levande ljus och läste en bok, härligt avslut på en härlig dag.


Ha skönt

KRAMAR

Ovido - Quiz & Flashcards