Alla inlägg under juni 2008

Av Gittan - 7 juni 2008 08:24

Var igår ut en sväng i vår underbara natur.

Tag 5 km varvet i lungt och skönt tempo. Insåg att alla promenader med vagnen gjort susen. Orkade faktiskt jogga hela vägen, skönt.

Har idag lite tränigsvärk här och där, nya muskler som har arbetat.

Har nu anmält mig till tjejmilen den 31 aug, bra med ett mål.


Igår var en skön och lugn dag här hemma.

Å var med P och en kompis till Vaxholm både på glass och ett dopp i det blå, härligt. Sen var de hemma till kompisen och badade i deras pool, ville så klart inte gå hem på kvällen men så blev det iallafall.


Dagen var varm och lilleman ville inte riktigt vara med. Han sov bara 1 timme på hela dagen. Normalt kan han sova 4 timmar. Jag trodde senn att han skulle somna normal tid för natten , glöm det. Han var vaken till kl.21


Trodde senn att han skulle sova länge i morse, glöm det också, 06.25 satt han och jollrade i sin säng.

Tog honom till våran säng där vi hade en jätte mysig mys stund. Han låg på mage och jag kliade honom på ryggen, oooooo så mysigt det var han sommnade nästan. Sedan låg han på min mage och myste ett tag men då blev han hungrig.

Ja då var det bara att kliva upp kl.07.00 pip.


Det ser ut att bli en skön dag även idag.

Ha det skönt i solen och bränn er inte.

KRAMAR =)




Av Gittan - 1 juni 2008 20:04

Jaha då var jag och Å hemma igen efter en helg i Sundsvall.

P & T var hemma, killhelg. Det var både Kizz konstert, grillning och 40-års fest.


Jag och Å åkte flyg till Sundsvall i torsdags och på fredagen var det begravnings dags.

Å var jätte duktig, lite nervös men vem var inte det på sin första begravning. Det var en fin begravning att börja med.

Solen sken och fåglarna sjung. Farfar Walle var 94 år och det var liksom dags att gå vidare så ingen grät hejdlöst av stor saknad och sorg.

Det klart att vi alla som mindes honom fällde en tår, det är ju välldigt känslosamt när man träffar alla gamla släktingar och vi alla minns Walle på våra egna sätt.


Det var Bror som var präst och inget annat hade gått för sig. Bror har nämligen jobbat som präst i Selångersförsamling sedan 1977. Jag var 6år när jag träffade honom första gången och sedan har han funnits i våran familj. Han har haft hand om dop, konfirmationer, vigslar och begravningar i släkten. Det var trevligt att träffa även honom igen efter många år.


Efter minnes stunden var det kaffe i kyrko gården, trevligt. Då berättade Bror att Walle var den första som tog hand om honom när han kom till Selångers församling. Walle var nämligen kyrkvärd under många år.


Träffade min kusin S som jag inte träffat på många år. Nu tog jag hans mobilnummer så nu har jag ingen ursäkt att inte ring honom när jag kommer till Sundsvall nästa gång. Vi hade trots allt mycket skojigt ihop under tonåren, ojojoj =) i kan inte ana.


På lördagen var jag, Å morfar och mormor till stugan, ooooooooooo så härligt. Jag klippte gräset åt dem och det var mycket skoj. Klipper ju inte gräset så ofta, tror det var flera år sedan. Får se till att komma upp lite oftare i sommar så jag kan klippa gräset lite mera =)


Tillbaka till Sholm och mina älskings killar, härligt att vara hemma igen.

Det blev stora kramar hos både den stora och lilla killen.


Ha en trevligt vecka fram över, nu är det snart sommar lov, jippi

KRAMAR

Ovido - Quiz & Flashcards