Alla inlägg under maj 2010

Dop

Av Gittan - 9 maj 2010 08:22

Igår lördag var vi på barndop

Det var ett av det vackraste och personligaste dopen jag varit på.

Föräldrarna hade skrivigt två personlig och vackra dikter till sitt barn som lästes upp i kyrkan, inte ett öga var torrt.

 

Att det dessutom var många goda vänner som vi inte träffat på lång tid gjorde inte saken bättre. Har nu lovat mig själv att ta tag i underhållet bland våra vänner. MÅSTE bjuda hem lite oftare och enklare.

Många har ju nu barn så en enkel lunch eller tyngre fika mitt på dagen är ju kanon nu när man förhoppnings vis också kan börja sitta ute.

 

Idag hänger regnet i luften så det blir till att rensa ut prinsens rum.

Han har så många trasiga leksaker som ligger i lådan under sängen. Sen skall hans bokhylla bli hans, vet bara inte vart vi skall ställa våra pärmar. Nå jag förrådet får väll bli bra tillsvidare.

 

Ha en skön söndag, KRAM

Av Gittan - 1 maj 2010 09:30

Nä jag är ingen som går i tåget en dag som denna.

 

Jag och prinsen skall åka och shoppa lite.

Rullgardin till hans sovrum så solen inte väcker honom så tidigt på morgonen.

Blommor och jord skall inhandlas och planteras.

 

Sambon och tösen har åkt till en bonde och skall ha mys m hästar, kosser och elda i skogen, en skön dag m andra ord.

Hoppas regnet håller sig borta.

 

Igår valborg var vi och tittade på elden.

Hade ett grannpar med barn här på grillning, fullt ös.

En mycket trevlig kväll, vi har inte träffats på länge.

 

Man hinner/orkar inte riktigt med när helgen kommer efter en lång arbets vecka.

Att ta det lung och bara andas på helgerna är viktigt.

Sen är det skönt och trevligt att träffa vänner på lite god mat.

 

Ha en fortsatt skön helg och hoppas solen kommer fram.

KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards