Alla inlägg under januari 2012

Av Gittan - 31 januari 2012 19:24

Idag var jag ledig halva dagen, var med lillprinsen och hans Ur och Skurkoja på skridsko isen.

Otroligt va duktiga de små är.

De åker framåt, bakåt, runt konor och leker lekar på isen, skoj att se.

Där efter blev det mat i kåsorna, mums.

Jag lämnade barnen och fröknarna runt kl.12

Till jobbet, lite lunch även för mig och sedan några patienter.

Härlig dag.

FIick även i mig lite mat hos barnens far, taccos, han är en super kok.

 

Måste berätta att Norrviken nu är plogad.

I söndags hade det varit upp emot 9000 pers på isen.

Folk som bor runt Norrviken hade aldrig sett så mycket folk ute och åka.

De flesta åker långfärdsskridskor men även några på långfärdsskidor, härligt.

 

KRAM KRAM

Av Gittan - 21 januari 2012 20:24

  

Far och son har skoj tillsammans när de är ute.

Alltid äventyr!!

En otroligt söt bild på min lilla prins, han ser så nöjd ut.

Av Gittan - 21 januari 2012 16:12

Björn Ferry: "Fredrik kan bli bäst i världen"

En hel skidskyttevärld hyllar Fredrik
Lindström efter hans första världscupseger.
Nu blir den svenske 22-åringen också ett stort
medaljhopp i VM i mars.
- Han kan bli
bäst i världen. Inget snack om den saken, säger Björn Ferry.
Själv tackar Fredrik sin mentale coach som lärt
honom att klara av den tuffa pressen på skjutvallen - och pappa Svante som
byggde en egen skidskyttebana åt honom när han var 14 år. 

 JAAAA JAG ÄR FAKTISKT SLÄKTE MED FREDRIK.
Lyssna nu då: min kusin är kusin med Fredriks pappa Svante, SÅ jag är också släkt med detta underbarn.
Go Fredrik Go Fredrik Go Fredrik och Bredbyn i Ångermanland!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Gittan - 14 januari 2012 13:07

Ja idag var det inte lika fint väder ute som förra helgen.

-2 grader, mulet, blåst och allmänt tråkigt.

Lill prinsen väckte mig kl.08.15, skönt.

Banan och kaffe till mig, välling till lill prinsen.

Tösen hade en kompis på övernattning, de låg kvar i sängen när jag stack ut på min jogging sväng.

Idag blev det 5 km, 33 min.

Joggade på gångvägarna som är sandade för det är halt ute, det gick vägen.

Kändes mycket bra.

När jag joggade vid Norrviken dök det upp långfärdsskridskoåkare, tokiga människor, men det ser härligt ut.

För min del får nog isen bli LITE tjockare innan jag åker ut.

Hoppas verkligen det blir tjockare is, skall nämligen få lära mig åka långfärdsskridskor av en vän, längtar.

 

Åt frukost med barnen, stekt ägg & bacon på rågkuse och ett glas juice, mums nu står man sig halva dagen =)

Lill prinsen ville titta på Bilar 2, så blev det.

Sitter nu och väntar på att pappan skall komma och hämta upp lill prinsen.

Tösen m kompis åkte och badade.

 

Inväntar sedan lite sällskap   

Av Gittan - 10 januari 2012 18:44

Idag åkte mina barn hem från skolan/dagis själva.

Tösen hämtade lillprinsen på dagis, de tog bussen till Sollentuna C, skulle sedan ta pendeltåget men de missade det så det blev en busstur hem.

När jag kom hem satt lillprinsen på sitt rum och lekte, tösen satt vid datorn i köket.

Allt hade gått jätte bra.

Vilka bra barn jag har   

Av Gittan - 8 januari 2012 19:28

Denna bok köpte jag till mig själv i julklapp.

Kan varm rekommendera den oavsett man vill äta GI eller inte, kanon bra recept.

 

 

Av Gittan - 8 januari 2012 19:17

Denna bild är från en vattenpöl vid Sätra ridskola i Upplandsväsby    

Denna bild är från en vattenpöl vid Bögsgård, Sollentuna                

 
Av Gittan - 8 januari 2012 18:52

En härlig dag, -2 grader och lätt sol.

Väckte prinsessan men hon ville inte öppna sina blå så hon låg kvar i sängen.

Förstår henne, det är ju snart slut på jullovet.


Skrapa bilen fick vi göra innan vi åkte iväg, tur jag har lite hjälp.

 

Jag och lillprinsen tog bilen till Bögsgård, kändes lite förlångt att gå när lillprinsen hostar lite jobbigt.

Träffade upp en vän och vi tittade på djuren, de stod inne i stallet men vad gjorde det.

Tog en promenad och hittade en liten bäck där lillprinsen kastade pinnar och hade skoj, ville inte gå därifrån.

Fick locka med fika i fiket.

Där har de superstora och goda kanelbullar, min favvo.

Otroligt mycket folk ute.

Allt från barnfamiljer, joggare, cyklister, hundägare, kärlekspar..................

Vi bestämde att nästa gång tar vi med grillbart och fixar en härlig dag på de viset.

Det finns gott om grillställen i Böggårds natur.

 

 kväll när lillprinsen satt i badkaret hittade han sin badskum flaska.

-Mamma titta skum. Jag tog allt   

Ååååååååååååå nej, en hel flaska badskum i ett badkar, det blev mycket skum å ingen var lyckligare än lillprinsen.

 

Ikväll blir det ett styrkepass i hemmet.


Ovido - Quiz & Flashcards