Alla inlägg under november 2010

Av Gittan - 28 november 2010 15:14

Förra helgen 18-20/11 var jag med jobbet i Göteborg på tandläkar mässan, skoj.

Party två kvällar, god mat, dans, trevliga människor och ont i fötterna efter allt gående på mässan.

Härligt att komma iväg med goa vänner och slappna av från verkligheten ett litet tag.


I torsdags kom en granne hit och plockade bort mina 9 stygn som jag har haft på ryggen, oooooooooooooo så skönt.

Det har kliat, skavt och dragit i detta sår. Har haft svårt att sova om nätterna så torsdags natten var underbart lugn, sov hela natten.


Fredag 26/11 utvecklingssamtal på dagis om lill prinsen och de hade bara possitivt att säga om honom, HÄRLIGT.

På kvällen kom min systers son och hans kompis hit. Det hade spelat på en båt Sholm-Åland i torsdags. Deras band heter DEGENERATION, rock så det står härliga till. De stannar här tills på måndag då de åker hem till Sundsvall.

Ikväll spelar de på Gulavillan i Haninge.


Igår kväll var jag och tösen i Globen på Horseshow, 4 tim, skoj och spännande. I år hade de med kameler, vilka skojiga djur.


Idag har det sett ut så här:


    


Just nu vilar lille man och tösen är på födelsedagsfest.

När prinsen vaknat skall vi baka pepparkaks hus.

Har bytt till julgardiner och satt upp stjärnorna i fönstren, fint.


Ha en skönt första advent........................

KRAM

Av Gittan - 11 november 2010 18:46

Har i dag varit på karolinska sjukhuset och tagit bort en malignt melanom på ryggern.

De skar bort en bit 5x2,5 cm och 1,5 cm djup.

Har fått stygn både inne och utan på huden.

Tog en kik på biten när den var borta, huden är ca 3 mm tjock och sedan var det ett fett lager på ca 1 cm, huga skall banta (skämtar bara)

Sköterskan sa att 1 ca fett på ryggen är helt normalt, bra så slipper jag frysa så nu när vintern kommer   


Tog mig en sväng förbi Sollentuna Centrum på vägen hem och hittade två jätte fina stövlar åt tösen, åker dit med henne imorgon och handlar. (Skulle tro att jag också köper ett par.)

  




Under kvällen har jag och prinsen bakat scones, gott gott.

Tänker ta med mig scones, marmelad och ost till jobbet imorgon, fredags mys och det är min tur att bjuda.

Har fullt med patienter imorgon så jag hinner inte iväg och handla så det blev snabb bak i kväll.

  



Ovido - Quiz & Flashcards