Alla inlägg under augusti 2009

Av Gittan - 30 augusti 2009 15:48

Sambon skjutsade in mig och tösen till Gärdet där vi inväntade en väninna med dotter och kompis.

Tjejerna sprang kl.10 en bana på 1,5 km, det gick jätte bra för de alla och de tyckte det var skoj. Tösen fick följa med kompisen hem ett tag, de gillar att leka tillsammans.


Vädret kunde inte varit bättre. Sol med lätta moln och en svag bris som svalnade av när solen blev för het.


KL.12.00 gick starten för mig.

Jag vet att banan är ganska flack så jag gick ut med ganska högt tempo.

28 min på första 5 km, märkte då att pulsen var lite hög. Kände att jag spände mig i axlar och rygg, fick skaka lös lite och sänka tempot en bit. Då var det som om det lossnade.

Pulsen gick ner lite och jag kom i mål på 57:42, enligt min klocka, får väl se på den officiella listan lite senare under dagen hur det gick.

Var kvar och tittade på alla dessa duktiga tjejer som springer för kung och fosterland. Alla åldrar och stilar, det är SÅ underbart att se.


Tog sedan de kommunala färdmedlet hem och myste i en underbar höst dag.

Av Gittan - 29 augusti 2009 14:14

Med lilleman till dagis, tösen till skolan och själv till jobbet.

Lilleman brukar vara ledig på fredagar men nu har ju hösten börjat och då vet alla ni som känner våran familj att mannen är borta allt för mycket.

Så efter jobbet inväntade jag tösen.

Vi hämtade sedan lilleman på dagis, där satt de och åt mellis. 10 små knoddar runt två bord mumsande på smörgås och mjölk, hur mysigt som helst.

Lilleman skriker glatt -HEJDÅ!!!! och vinkar åt sina kompisar och fröknar.


Vi hoppar in i bilen och beger oss till Stadionområdet där vi hämtar min startlapp till Tjejmilen på söndag.

Där var det också en stor hopp hästtävning. Vilken tur för tösen..............

Vi blev kvar där ett bra tag och tittade på STORA hästar som hoppade, jätte duktiga tjejer och killar.

Därefter skulle vi åka och handla mat på ICA men vi blev för trötta allihopa så det blev hem färd.

Middag och mys med chips och saft.

Somnade tidigt kl.22.20 och sov gott...............

Av Gittan - 26 augusti 2009 21:30

Jobbig dag på många plan.


Det började med att lilleman sov oroligt i morse. Väckte mig första gången kl.05.15 och andra gången kl.06.20, då kunde jag iochförsig kliva upp och börja göra mig iordning men det är aldrig kul att bli väckt före väckarklockan

Jobbade lång dag idag, 08.30-19.00, regnet det öste ner större delen av dagen.

Att jag dess utom inte hittade lillemans regnjacka i morse gjorde att jag inte kunde släppa tanken på honom utan regnjacka blöt och ledsen, nä de har extra på dagis men ändå.

Hade fullt med patienter idag vilket är skoj men det är jobbigt när man inte hinner med att ta en kopp kaffe i fikarummet utan får ta koppen inne på behandlingsrummet samtidigt som jag körde lite administrativa saker.


Att sedan två av dagens patienter är dödligt sjuka gör ju inte saken roligare.

Äldre kvinnor som förändrats otroligt mycket sedan förra besöket, 6 månader sedan. De försöker vara positiva men man ser att oron lyser igenom.

En ytterligare som avbokar sin tid för patienten har fått "den nya influensan".

Bra att patienten avbokade sin tid och inte kom till oss, då har vi ju alla kunnat blivigt smittade.


Ja vad göra åt denna influensa?

Skulle tro att vi alla stöter på någon som har eller kommer att få den, bara hålla tummarna att vi klarar oss.


Nu skall jag gå och sova som en stock

KRAM

Av Gittan - 23 augusti 2009 09:16

Hela förra veckan fick jag väcka båda barnen för frukost dags innan skola och dagis.

Tror då att i helgen skall jag få lite sov morgon............

ICKE SA NICKE

Lilleman vaknade 06.30 igår och 06.20 i morse, fy bubblans

Idag har jag suttit och nickat till lite i soffa medans prinsen åt välling och tittade på barn program i mitt knä.

Det blir ju inte samma energi samling som att sova i sängen men lite piggare blev jag kanske.


Måste iallafall ut i joggingspåret idag.

Det ser ut att bli en härlig höst dag och i skogen samlar jag mycket energi.

Så en LÅNG sväng där ute och tidigt i säng i kväll så är nog batterierna laddade igen, phu


Nu skall här göras frukost.

KRAM

Av Gittan - 18 augusti 2009 18:59

Ja vad har hänt de sista veckorna.

Den 3 aug började jag jobba igen.


Prinsen till dagis och dottern först med en kompis till Härnösand, dagkollo i två dagar, flyg till/från kusinen i Sundsvall, dagkollo och nu fritids fram tills på torsdag då skolan startar igen.


På dagis har fröknarna gett oss beröm för hur mycket prinsen mognat under sommaren. Han somnar själv vid vilan, är snäll mot de andra barnen och språket har kommit igång jätte mycket, vilket gör allt så mycket lättare.

Han förstår oss och vi honom, skönt


En nära och kär vän har gått bort. Han somnade in lördagen den 8/8, en hjärntumör släckte hans 37 åriga liv, ledsamt men han har det säkert bättre där han nu är.


Höst vädret har kommit och det är lite mysigt att få plocka fram höst kläderna, mys mys.

Att få tända ljus och krypa under en filt fram för tv.

Att ta en joggning sväng i skogen och känna att luften är lätt, det är skönt.

Skall snart iväg på en sväng.


KRAM

ps inga bilder på ett tag vår kamera är fortfarande inne för lagning, =(

Av Gittan - 16 augusti 2009 08:36

GRATTIS MIN KÄRA VÄNNINA SOM IDAG BLIR 30 ÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det var hon och jag som var i Götet och tittade på Madonna förra helgen.


Av Gittan - 9 augusti 2009 22:06

Så här mycket folk var det på Ullevi under konserten, 59 000 st.

Vi satt men stog och dansade mest hela tiden.

Av Gittan - 9 augusti 2009 21:47

http://www.expressen.tv/noje/Musiksommar/1.1665491/se-inledningen-pa-madonnas-konsert


http://www.expressen.tv/noje/Musiksommar/1.1665491/se-inledningen-pa-madonnas-konsert


Jag säger bara MADONNNNNNNNNNNNNNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det finns ingen bättre kvinnlig under hållare på denna jord.

Ja jag vet att showen inte fick bra kritik men jag var där och upplevde den, ett av mina bästa och största ögonblick hitintills i livet.

Jag rös, grät, skrattade, sjöng och njöt varenda minut av showen.

Tyvärr var våran kamera på lagning och bilderna från mobilen värdelösa, så det får bli bilder från webben i stället.


Men viktigast av allt.....................

JAG VAR DÄR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards