Alla inlägg under september 2010

Av Gittan - 27 september 2010 22:33

Min pappa var och fjällvandrade men en vän i förra veckan.

Han halkade så illa, bröt tummen.

Idag har de gipsat tummen och imorgon skall de leta reda på en avsliten sena.

Pappa blir då sövd, opererad, får nytt gips och åker hem på kvällen.

Hoppas det inte kommer att göra allt för ont och att hans tumme blir återställd.


LYCKA TILL IMORGON PAPPSEN LILLA    

Av Gittan - 26 september 2010 21:23

Igår, lördag, var vi till stallet, tösen rider varje lördag.

Vi hade med oss en kompis från stallet som ockå sov över här.

Vi åkte till Stinsen och köpte oss ett par nya gummistövlar. Ett par till mig, ett par till tösen och ett par till prinsen. Prinsens med mysigt ludd inne i, varmt och gott.

Mannen kom hem på eftermiddagen och fixade iordning revbensspjäll. Runt 17-tiden kom 4 st killar, kompisar till tösen, in rummlandes här skulle ätas revben och hjälp va de åt.

Sedan stack de alla ut och lekte ca 2 timmar, de kom tillbaka och spelade Wii.

När killarna gått hem satt tjejerna och lekte med sina hästar, stalll, hundar osv, hela golvet på tösens rum var fullt, fniss


Lite kyrligt har det varit idag, söndag, men den hindrade inte mig och prinsen från att gå ut med våran plaståtervinning.

Lade plastlådan i vagnen och gick ner till återvinningsstationen.

Väl hemma lite lunch och sedan tog vi oss en tupplur.

Både jag och prinsen var lite trötta.

Den stora prinsen har snarkat hela natten och den lilla prinsen, som kom ned till oss i natt, har sparkat och snurrat hela natten, hmmmmmmmmmmm

Efter tuppluren gick prinsarna på barnkalas, en dagis kompis fyller 4 år.

Jag tog mig en jogging tur i den underbara hösten, hög och klar luft, jag joggade lätt idag, skönt.

Orkade till och med jogga nästan hela svängen på trampdynan och inte hela foten.

Efter detta åkte jag, tösen + två kompisar på bio i Kista, Marmaduke, den var sådär men tjejerna tyckte om den.


Nu är det bara att ladda inför en ny vecka........... phu

Av Gittan - 24 september 2010 17:27

Fredags baket blev choklad cupcakes, mina första bakade, blev mycket nöjd.

Tänk va jag kan    


  

Av Gittan - 18 september 2010 23:03

Måndag var en vanlig arbetsdag. Cyklade till och från jobbet, tränade lite styrke träning här hemma. Hantlar, armar, rygg och mage. Hjälpte tösen med matte och engelska.


Tisdag var vi på kurs m jobbet, vårat tidsbokningssystem mm. Mycket givande.

Hämtade också bilen, men det vet ni redan. Körde ett pilates pass hemma, skönt.


Onsdag regn dag, lille man var helt lerig och blöt när han kom hem från ur och skur. Både regnkläder och stövlar blöta. Sista pat kom inte så jag smet lite tidigare för att hinna med föräldra möte på skolan.


Torsdag riddag för tösen. Hon hämtade lilleman på dagis så jag kunde hämta upp dem hemma runt kl.16.00 sedan bar det iväg till stallet. Min man jobbar.

Väl hemma så åt vi falukorv och spagetti, gott. Det blev styrka för mage och rygg.

På natten runt kl.00.00 kom lilleman ner och var jätte lessen, han hade ont i öronen, ingen feber. Grät och gnuggade öronen ca 1 timme, då somnade han av utmattning.


Fredag, var hemma med lilleman som var pigg som en lite mört, konstigt. Inte lätt att vara liten. Ombesiktade bilen och nu mår den bra igen. Taccos till middag. Lilleman och jag bakade en socker kaka med dumlekolor i, mycket gott. Tösen och en kompis till henne var på gårdendisco, övernattning här. Mannen kom hem sent på kvällen, trött.


Lördags morgon, vaknade kl.09.00 då sov alla barnen fortfarande,skönt.

Frukost och iväg på ridningen. Under tiden tösen red joggade jag en 6 km i skogen, härligt. Väl hemma tog mannen båda barnen till badhuset, jag tvättade och fixade lite hemma. Det började regna på eftermiddagen så vi var inne och lekte. Grannen kom över med kantareller så det blev kantareller på rostbröd och ett glas vitt vin, mumms. Lilleman somnade tidigt så jag och tösen tittade på Edward Scissorhands m Johnny Depp, stor favorit hos tösen. Hon skall göra ett skolarbete om honom, skoj.


Imorgon söndag och dags för att gå och rösta, hmmmmmmmmmmm.

Skall hjälpa tösen med lite läxor, hon skall sedan iväg och rida Islandshäst. På eftermiddagen skall vi iväg och äta middag hos vänner. Skall få fisksoppa, det brukar vara mumsigt gott.

Av Gittan - 14 september 2010 18:19

  


(Det är inte min bil på bilden men den ser lika dan ut)

Var precis och hämtade min bil hos bilmecken, phu det var grej det inte.

12.500 kr slutade notan på.

Bilen fick sig en hel renovering.


Byte av spindelleder, bär armar, styrleder samt justeringa av fram vagn.

Fäste broms rör, bromskivor & klossar bak, byte handbromsbackar, bromsvätska, motorkudde övre och fastsättning av spegelkåpa.


Vissa av dessa saker fick jag ned slag på vid besiktningen så det var lika bra att fixa det andra också, tråkigt bara att allt kommer samtidigt.

MEN DET ÄR EN BRA BIL, det sa mecken också.

Tack för hjälpen!!

Av Gittan - 11 september 2010 19:03

  


Vilken underbar höstbild jag tog med mobilen när jag var ute och joggade vid stallet idag.

Ha en fortsatt skön höst helg.

Ovido - Quiz & Flashcards