Direktlänk till inlägg 18 september 2010

Veckan som gott

Av Gittan - 18 september 2010 23:03

Måndag var en vanlig arbetsdag. Cyklade till och från jobbet, tränade lite styrke träning här hemma. Hantlar, armar, rygg och mage. Hjälpte tösen med matte och engelska.


Tisdag var vi på kurs m jobbet, vårat tidsbokningssystem mm. Mycket givande.

Hämtade också bilen, men det vet ni redan. Körde ett pilates pass hemma, skönt.


Onsdag regn dag, lille man var helt lerig och blöt när han kom hem från ur och skur. Både regnkläder och stövlar blöta. Sista pat kom inte så jag smet lite tidigare för att hinna med föräldra möte på skolan.


Torsdag riddag för tösen. Hon hämtade lilleman på dagis så jag kunde hämta upp dem hemma runt kl.16.00 sedan bar det iväg till stallet. Min man jobbar.

Väl hemma så åt vi falukorv och spagetti, gott. Det blev styrka för mage och rygg.

På natten runt kl.00.00 kom lilleman ner och var jätte lessen, han hade ont i öronen, ingen feber. Grät och gnuggade öronen ca 1 timme, då somnade han av utmattning.


Fredag, var hemma med lilleman som var pigg som en lite mört, konstigt. Inte lätt att vara liten. Ombesiktade bilen och nu mår den bra igen. Taccos till middag. Lilleman och jag bakade en socker kaka med dumlekolor i, mycket gott. Tösen och en kompis till henne var på gårdendisco, övernattning här. Mannen kom hem sent på kvällen, trött.


Lördags morgon, vaknade kl.09.00 då sov alla barnen fortfarande,skönt.

Frukost och iväg på ridningen. Under tiden tösen red joggade jag en 6 km i skogen, härligt. Väl hemma tog mannen båda barnen till badhuset, jag tvättade och fixade lite hemma. Det började regna på eftermiddagen så vi var inne och lekte. Grannen kom över med kantareller så det blev kantareller på rostbröd och ett glas vitt vin, mumms. Lilleman somnade tidigt så jag och tösen tittade på Edward Scissorhands m Johnny Depp, stor favorit hos tösen. Hon skall göra ett skolarbete om honom, skoj.


Imorgon söndag och dags för att gå och rösta, hmmmmmmmmmmm.

Skall hjälpa tösen med lite läxor, hon skall sedan iväg och rida Islandshäst. På eftermiddagen skall vi iväg och äta middag hos vänner. Skall få fisksoppa, det brukar vara mumsigt gott.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 20 januari 2013 08:45

Herre gu va kallt det var i morse -15 grader. Frukost 2 kokta ägg på en te kaka, mums så gott. Gjorde rent akvariet, borrade upp tösens spegel, dammsög, plockade undan lite i lägenheten.Spegeln blev sne, hade mätt fel så ena borren kom innanför u...

Av Gittan - 13 januari 2013 18:38

   SOLEN sken från en klarblå himmel i morse. Kaffe, lite pyssel i hemmet, lilleman tittade på morgon tv, tösen sov gott. Gjorde ett snabbt ärende till Centrum. Hem värmde O´boy, packade ryggan och gick ner till Norrviken. Där var vi inte e...

Av Gittan - 12 januari 2013 11:28

    Börjar året med att lova mig själv mycket kärlek. Den 24 dec lade kroppen av, efter en tuff höst med barnen på heltid, utredning på tösen för ADHd, svajande ekonomi, 100% jobb, ingen avlastning för egen tid, ett ex som blockerar mig ute totalt....

Av Gittan - 20 juli 2012 19:36

Kände igår lite ont i halsen som bara blev värre och värre under dagen. Gick och lade mig tidigt och inatt har jag både badat bastu och frysigt. Sängen var helt sjöblöt i morse. In med sängkläderna i tvätten. Försökte få i mig en kopp te m ho...

Av Gittan - 17 juli 2012 08:14

     torsdag kl.11.40 kom systrarna med tåg från Sundsvall. Mötte upp dem och sedan blev det en stadsvandrings dag. Lagomt väder, inte så mycket folk. Vi gick Drottninggatan, Kungsgatan, Biblioteksgatan, Nk, Gallerian och sedan hem. Köpte med...

Ovido - Quiz & Flashcards