Alla inlägg under juni 2009

Av Gittan - 30 juni 2009 09:11

Vi åkte in hela familjen och en kompis till tösen.

Tjejerna sprang omkring som två tok.

Lille man var lite avvaktande till att börja med men han åkte de små karusellerna och tyckte det var jätte spännande att titta på alla stora karusellerna som for omkring uppe i luften.


Efter några timmar åkte sambon och lilleman hem.

Vi tjejer fortsatte.

Vi gick i SPÖKHUSET, hu så läskigt.

Jag själv åkte bara kvasten och spökhuset, blir lätt illamående av allt som snurrar runt.


Efter många timmar i solen, men det fläktade skönt, åkte vi båten till slussen, t-banan och buss.

Trötta och hungriga.

I med lite mat och sedan tog sambon tjejerna till badhuset så de fick slappa lite i poolen.


En härlig semester dag.

Av Gittan - 29 juni 2009 21:04

Jag och tösen åkte igår, sön, med båt från hotell Strand inne i stan.

Efter 25 min kommer vi fram till Hasseludden och Yasuragin.

Får checka in direkt, tur.

Går och byter om till badkläder och kimonon som man får.

Vi gick upp till restaurangen och åt en god lunch ute i solen.

Därefter hoppade vi i plurret.

HÄRLIGT!


Efter någon timme gick vi upp och satte på oss vanliga kläder och gick en promenad i den Japanska trädgården. Det var en liten fråge slinga/info slinga på 12 frågor/info texter, intressant.

Kl.17 och 17.30 fick vi varsin massage, skönt.

Till rummet och vilade 1 timme, sedan var det middag.

Japansk buffe, mycket gott.

Vi slappade sedan på rummet innan vi somnade.

Tyvärr funkar inte våran aircon så det var SÅ varmt, sov dåligt.


Frukost kl.08.30 och sedan ner i de varma källorna igen.

Vi badade 1,5 timme och tog sedan en skön tvagning innan vi packar ihop våra saker och åker båten åter till stan och verkligheten.


En kort promenad genom Kungsträdgården där vi stannar till och äter en god lunch, Caesarsallad och vitlöksbröd.

T-banan och buss hem.

Ingen hemma.

Tösen och jag tar cyklarna till sjön och där är sambon med lillprinsen i baden och härjar.

Stannar där någon timme sedan hem, iväg och handla mat och sedan middag lasagne, gott.


Skulle behövt tagit en joggning sväng i kväll men det blev en myskväll med familjen istället.


Kolla in några bilder här:

Av Gittan - 27 juni 2009 11:50

Kolla in prinsen och fåren.

Vilken härlig vecka de hade ute på landet  =)

Av Gittan - 27 juni 2009 09:41

Igår, fredag, kl.19.00 kom 7 st trevliga granntjejer hit.

Det är mammor till barn som våran stora tös umgås med, mycket trevligt.

De sista gick hem runt 2-tiden, trött idag.


Vi drack rosé vin, rött vin, vitt vin och drinkar som min sambo blandade till oss. Han har blivigt en fena på att blanda drinkar.

Jag hade gjort iordning lite små plock, ost, kex, grönsaker, frukt, nötter, choklad och jordgubbar så klart.

Satt ute på våran inglasade balkong och njöt av sommaren som kommit.

Det var en mycket trevligt kväll.


Kunde inte få en bättre start på semestern.


Av Gittan - 24 juni 2009 21:36

Specifikation Apple iPod shuffle digital spelare


Batteri

Spelare - laddningsbart - litiumpolymer

Digitala ljudstandarder som stöds WAV, AAC, AIFF, Audible, MP3, Apple Lossless

Dimensioner (BxDxH) 1.8 cm x 0.8 cm x 4.5 cm

Fjärrkontroll Fjärrkontroll för spelare - kabel

Flash-minne 4 GB

Färg Silver

Hörlurar Hörlurar - binaural - hörsnäcka - stereo

Läge för ljudutgång Stereo

PC-gränssnitt som stöds Hi-Speed USB

Produktbeskrivning Apple iPod shuffle digital spelare

Tillverkarens garanti 1 års garanti

Typ av produkt Digital spelare - flash-baserad Vikt 11 g


Någon som vet om denna är bra??

Hittade den på Misco.se.

Måste ha något att lyssna på när jag joggar,

Mobilen funkar inget bra, just nu är det något glapp i uttaget mot hörlurarna så det kommer ingen bas.

Verkar som mobilen är mycket känslig.


Av Gittan - 24 juni 2009 21:16

Tyckte ni om Da vinci Koden kommer ni att älska Änglar och demoner

VILKEN FILM.......

Jag satt iallafall som fastklistrad och ville inte att filmen skulle ta slut, mycket bra.


Det var länge sedan jag läste boken men vad jag kan minnas har de fått med mycket från boken in i filmen, bra gjort.


Det var länge sedan jag var på bio och det var mycket givande.

Längtar redan till nästa film.

Skall försöka få med mig sambon på Star trek, vi älskar rymdfilmer båda två.

Sen kommer en film som heter 2012, jorden går under, igen, men det är också en måste film.

Får se till att fixa lite barnvakt här framöver.


KRAMAR I SOMMAR SOLEN

Av Gittan - 22 juni 2009 19:00

OJ va det är tyst här hemma.

Sambon och barnen har dragit på semester ett par dagar så jag är ENSAM HEMMA.

Nä förrästen katten är ju hemma =)


Idag efter jobbet cyklade jag till Täby C för att shoppa.

Hämtade stora plånboken och tog ett djupt andetag, här skall shoppas.

Det är REA i hela centrum, härligt, inga barn som stör.

SHOPPA SHOPPA SHOPPA..............................

In och ut i affärerna som en skållad råtta.


Detta blev det:

2 flaskor rosevin och 6 Mariestad tills på fredag då jag skall ha tjej kväll hemma.

JA jag är hemskt lessen men jag hittade INGENTING, och gladast är nog plånboken......................


Nåja nu har jag ätit middag och skall sätta mig på balkonen och njuta av lugnet.

Sen skall jag och en vän gå på bio, Änglar och Demoner, spännande.


KRAMAR

Av Gittan - 19 juni 2009 14:09

Om man skall spara sina digitalabiler på dvd-skivor vilka skall man då köpa?

Det finns ju en uppsjö av olika skivor, storlekar osv.

Vill ha bra upplösning och lång hållbarhet.

Någon som kan svara på detta?????

Ovido - Quiz & Flashcards