Alla inlägg den 18 juni 2009

Av Gittan - 18 juni 2009 10:24

Sol i går moln i dag.

Så är vädret ute upp och ner.

Lite så blev det hemma igår också.

Hade haft en kanon dag på jobbet så kommer jag hem och får reda på att lilleman har feber och att mannen INTE tänker stanna hemma imorgon


-Men jag har fullt med patienter i morgon som är svåra att boka om.

NÄ det var blankt nej!

Så gick musten ur mig.


Hur kan man tycka att dött kött är viktigare än levande människor???

Jag är gärna hemma med mina sjuka barn, jag har inte patienter varje dag och det vore ju bra om man kunde kompromissa lite om att vara ledig när det passar på jobbet men NÄ jag skall anpassa mig efter sambon, grrrrr.


Visst vi är arbetsmyror båda två men att bara säga nej och inte en fundera över varför och om det går att lösa på något annat sätt.


Tack och lov till hösten kommer jag bara att ha patienter varannan vecka, då får det bli efter det schemat, hoppas att sambon kan köpa den iden.


Ovido - Quiz & Flashcards