Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Gittan - 8 juni 2009 21:11

Var på möte nu ikväll med skolans rektor och Maria Stockhouse.

Klass fördelningen kommer att bli följande:

I tösens klass 16 barn med samma gamla lärare, jipi.

Den andra klassen 19 barn med en ny klasslärare, bra.


Läraren som skulle ha haft den andra klassen till 50% fick en 100% tjänst på en annan skola som han tog, förstårligt.

Då fick rektorn tänka om och göra en ny plan för klasserna som blev bra, tycker jag.

Hoppas bara att den nya läraren för den andra klassen också är bra.


Det blev många diskussioner om ekonomin på skolan och framtida nedskärningar. Jag personligen tror inte vi behöver vara oroliga för skolans räkning.

Det kommer många barn från dagis upp till 6:års varje år för det är gott om barn i området.

Som min svärfar brukar säga -Det blir nog bra, och det tror jag också.

Av Gittan - 8 juni 2009 06:38

För drygt en vecka sedan var en kille här och installerade ComHems box så vi skall ha tv-bredband-telefoni genom Com Hem till ett bra pris.


Vi blev lovade alla kanaler i 3 mån så vi skulle kunna se ut vilka kanaler vi ville välja i våran boxer.

I fredags natt försvann princip alla digitala kanaler så vi har bara de analoga kvar. Ringer till deras suport och de förstår ingenting, de gör en felanmälan tills på måndag.

I går söndag försvann även bredbandet, ingenuppkoppling. Ringer till supporten igen. Sitter först i kö som jag blir bortkopplad från. Ringer igen och får prata med en kille som ser någon störning fast nu är det ok igen, not, han och jag grejar länge och väl och vipps så är han borta ur luren.

Ringer IGEN men kommer ej fram pga långa vänte köer.

DÅ GER JAG UPP och kopplar in bredbandsbolaget igen.


Nu får vi se idag när jag ringer om de kan fix detta annars går vi tillbaka till bredbandsbolaget.

SÅ OM NÅGON JOBBAR PÅ COMHEM OCH LÄSER DETTA, SE TILL ATT FIXA NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards