Alla inlägg under mars 2009

Av Gittan - 31 mars 2009 06:59

När jag kom hem i går kväll fick jag en god middag av min sambo, hemlagad rostbiff, ris & sås.

Därefter blev det lite bus med lilleman.

När han och sambon gick ner och kollade bolibompa satte jag och tösen oss vid köksborden och gjorde lexor, matte, läsning och veckans ord.

Läste om hästens behov och skötsel, kan vara skoj att läsa om något som hon är intresserad av.

När lilleman gått och lagt sig körde jag ett pass på crosstrainen.

30 svettiga minuter därefter mage, rygg och armhävningar.

Sköt pass.

Somnade ovaggad kl.22.30


Ja så kan en eftermiddag/kväll se ut.

Av Gittan - 28 mars 2009 10:05

Nu har även min sambo hakat på detta med träning.

Han insåg att konditionen inte är vad den har varit och att kläderna krympt i garderoben, konstigt, fnisss.

Han hade en roddmaskin men den tar för stor plats. Den stod förut inne i prinsens rum, så nu är den såld och crosstrainer är inköpt.

Den kommer vi nog att träna på båda två, den ger ju starka ben och bra kondition.

Bra träning inför joggningen


Idag skall jag och tösen till stallet. Först är det ridlektion och sedan har hon en märkeskurs, DÅ skall jag jogga lätt, MÅSTE ju komma igång på allvar nu.

Skall bli skönt.

Tänk det har ju börjat vara ljust ute när man kommer hem från jobbet så någon kvälls joggning skall det bli.


Ha en underbar helg, kram


Av Gittan - 27 mars 2009 19:48

Ja se det snöar ja se det snöar det var ju tråkigt blä blä.....

Av Gittan - 23 mars 2009 21:31

I helgen som gick var min systerdotter här och myste med oss.

Det var tösen som hade skickat ett sms till henne om att hon skulle komma hit och det gjorde hon. Det skiljer 11 år mellan kusinerna, men de har det bra tillsammans ändå, super skoj.


Vi var i stallet på lördagen, tjejerna är ju häst tjejer båda två, jag och prinsen vi fick minsann snällt följa med för mannen var och hade kill dag med sin barndoms kompisar. De var till Rome och åkte skidor, sedan var det herrmiddag med bad i vedeldad badtunna.

Själva åt vi flygande Jacob och kollade på film på lördags kvällen. På söndagen hade vi tjej dag. Vi tjejer åkte till Stinsen köpcentrum och sedan in till Stockholm, små shoppade lite.

Kusinen åkte hem med buss kl.18.00, hoppas resan gick bra.

Kramisar till dig för du är så snäll och kommer och hälsa på oss =)


Idag är det vardag igen och jobbet hägrade.

Tänk vad jag trivs på jobbet, helt underbart att få känna så.

Just nu har jag otroligt mycket administrativt arbete, det blir lätt så när jag varit borta några dagar. Tur i oturen så har jag inga patienter i morgon förmiddag så förhoppnings vis hinner jag ikapp lite om inte chefen skall ha min hjälp med patienter men han har ju våran underbara lilla sköterska till sin hjälp så det skall nog gå bra.


KRAMAR TILL ER ALLA!!

Av Gittan - 22 mars 2009 08:29

Pratade med en vänn i helgen ang Maration i sommar.

Då sa han att vi inte kunde springa det i sommar för det är redan fullt i anmälan, ajajaj

Nåja då blir det Lidingöloppet igen i september. Kanske lika bra det.

Maran går ju i juni och lidingö i sep, några månader till att träna på.

Kan behövas med tanke på att det inte varit så mycket konditions träning i vinter.

Men nu är jag på g igen.

Kör 2 pass i veckan hemma som ser ut ca så här:

Uppvämning: hopprep minst 500 hopp

Ben: utfalls gång tills det bränner + lite till

         benböj tills det bränner + lite till

Rygg: olika rygglyft liggandes på mage på golvet, sneda, raka, lyft arm - ben.

          rodd drag med gummiband

Bröst: breda och smala armhävningar, det tar ju också axlar, biceps & triceps.

           gummiband bröst press tills det bränner + lite till

Mage: situps, raka, sneda

           plankan, rak, sidan

Detta pass tar ca 40 minuter att köra.


Simma 1 gång i v ca 3000 m


Promenad eller  lätt jogging 2 gg/v


Ibland blir det något pilates pass istället för något annan om jag inte hinner ut eller orkar, man är ju bara människa och är ju trött imellan åt.


Förhoppnings vis skall jag kunna börja cykla till och från jobbet snart. Det är inte långt men det gör att jag lättar ca 2 kilo ganska fort och det ger en lättare löpning när de går igång på allvar.

Av Gittan - 20 mars 2009 18:26

Idag fick jag nog.

Tog lill prinsen och åkte in till sjukhuset.

Efter en veckas feber, host, snuva, dålig mage så fick jag nog.

Det resulterade i lunginflammation & öroninflammation så nu fick han pc och skall vara hemma från dagis i 10 dagar, till.

Vi har ju redan varit hemma en vecka.

Sen inväntar vi ju svaren från hans bajs prov som vi lämnade in i gårkväll. De svaren kommer väll på tisdag, tänk om det också blir sjukskrivning av det.

Phu vem har sagt att det är lätt att kombinera barn och jobb.............


Ja vi får se hur vi löser detta med våra jobb. Jag vill verkligen vara på jobbet men samtidigt vill jag ju vara hemma med lill killen så han blir frisk.

Kanske kan vi, jag och sambon, köra halva dagarna var, det har vi ju gjort förrut och det funkar ju bra.


Skickade ett sms till chefen om detta.

Klart han tycker det är tråkigt för oss alla. Han erbjöd mig dessutom att gå ned i arbets tid tills lillkillen blir större.

Omtänksamt eller ???????

Ja det tål att tänka på, det handlar ju lite om pengarna också. Vill ju inte förlora för mycket i lön & jag älskar ju mitt jobb.

Nja det tål att tänka på.


Av Gittan - 15 mars 2009 13:00

I torsdags åkte vi med kliniken till Helsingfors, tja vi var inte ensamma

Vi var ca 170 st från hela Sverige som var på konferensresa.

Vi lyssnade till en underbar föreläsare som talade om hur vi skall få hela kliniken att må bra och fungera utan större störningar.

Det handlade om allt från patienten till oss som vårdgivare och hur vi alla kan kommunicera på ett bra sätt så alla förstår utan missförstånd.

Tja det vet vi ju alla att missförstånd och tolkningar är lätt att det blir fel.


På torsdagen åt vi buffe och dansade hela natten. Vi kom isäng runt kl.03.30, nja vår lilla sköterska kom in kl.07.30 och fnittrade för fullt, härligt.

Tror ni HON var trött på fredagen ?????


Fredagen gick vi andra en promenad i Helsingfors, en vacker stad med många gamla och fina byggnader. Kolla in deras domkyrka, den var tyvärr tråkig på insidan.

En föreläsning på eftermiddagen och sedan en kort tupplur.

På kvällen åt vi en underbar tre rätters middag, men det blev ingen dans på borden denna kväll. Vi tjejer sov kl.00.30


Vaknade pigga på lördagen och åt en frukostbuffe medans vi gled in i Stockholms vackra skärgård.


Lördagen åkte jag och tösen till badhuset och badade ett tag, Tog sedan en skön bastu med in packning i håret så nu är man en ny människa igen, fniss.


Kvällen tillbringades med familjen och grannen framför TV där det var Melodifestivalen och en STOR skål CHIPS.


KRAM

Av Gittan - 11 mars 2009 20:39

Idag när jag kom hem från jobbet kommer lillprinsen gåendes i trappen:

- HEJ, med ett stort leende. Så kommer han fram & ger mig en bamse kram.

Vi myser ett tag på golvet, han luktar så gott, ny badad.

Fixar välling.

När jag har honom i famnen & säger att nu ska du gå & sova, då sträcker han sig mot tösen för att ge henne en puss på kinden så även pappa & två av våra grannar som är inne på besök.

Lägger lilleman i sängen, han äter sin välling och somnar bums, TRÖTT.


Går upp till tösen och förhör henne på läxan. Stenåldern som hon skall ha prov på, på fredag. Hon kan svaren på alla frågorna, fantastiskt. Hoppas hon inte stressar upp sig själv på fredag och missar pga okonsentration.

Ovido - Quiz & Flashcards