Alla inlägg under mars 2009

Av Gittan - 8 mars 2009 16:19

Jaha lilleman vaknade kl.06.00, fy va tidigt en helg.


Idag har vi bara tagit det lungt och stilla.

Jag och tösen var och lämnade in min cykel för underhåll på Cykelringen, måste justera bromsar, växlar & stödet.

Tänker vara redo när det går att cykla till jobbet, det brukar bara skönt.

Sedan var vi en sväng till Stinsen och tittade runt lite och tog en fika.


Hem, lunchade lilleman och sedan gick vi ut en sväng, fy va det var ruggigt.

Blöta och kalla gick vi in 40 minuter senare.


Just nu står kanelbullsdegen på jäsning så det blir gott till kvälls fikat.

Inte alla dagar det finns kanelbullar i detta hus =)


Ikväll skall jag och tösen göra ett pilates pass, första gånger hon provar, får se vad hon tycker om det. Själv känner jag att det är dags att stärka mage och rygg igen, har säckat ihop lite under semestern.


Ja imorgon är det vardag igen, jobb, dagis och skola, full fart.


Fortsatt trevlig söndags kväll.

Av Gittan - 6 mars 2009 21:00

Helt otroligt jag har fått tag på 2 madonna biljetter till ett ok pris.

Det är en tjej som köpt 6 biljetter men de är bara 4 som skall åka.

Hon sålde dem på blocket för 1.600 kr st.

På andra handsmarknaden säljer de dessa platser för 2.450 kr så det var ett bra pris.


Mycket pengar men det är ju inte vem som helst som vi skall gå och titta/lyssna på.

Så nu är det till att boka resa och boende för helgen den 7-9 augusti.


TJOHO fortsatt trevlig helg =)

Av Gittan - 3 mars 2009 19:08

Ja det är tungt att återgå till vardagen när man varit ledig i 2veckor.

Vi har ju inte klivigt upp speciellt tidigt, tidigaste dagen var kl.08.00 då jag och dottern skulle ut på utflykt.

Att det sedan är 6 timmars senare här i Sverige mot Thailand gör ju inte saken bättre.

Lille man vaknar runt 4 tiden och tycker att det är dags att kliva upp, då är ju klockan 10.00 på morgonen i Thailand, phu.


Just nu sitter barnen och mannen och tittar på Bolibompa så jag har lite egen tid vid datorn.

Kl.20.50 skall jag med tösen till doktorn, hon har fortfarande ont i ett öra, antibiotikan verkar inte ha tagit bort det hela, får se vad de säger i kväll.


Ha en skön kväll, kram.



Av Gittan - 1 mars 2009 09:16

KAN BARA SÄJA UNDERBART LAND MED HÄRLIGA MÄNNISKOR.


På natt marknaden åt min man av de små krypen som ni ser nedan.

Han påstår att de smakar saltapinnar!!! Vad är det i saltapinnarna, urk......


Jag drack en god kaffe på Starbucks.


Vi bevittnade en svensk vigsel nere på våran strand en kväll, vackert. Karon beach.


De vackra "tjejerna" i vackar klänningar är inga tjejer, hmmmmmm.


Killen i paret är en god vän till min man. Tjejen är Thai och ur mysig. Hon pratar både thai, engelska, svenska och kinesiska.


Mannen min dotter står brevid är "våran" tuk-tuk förare, Bunn.

Av Gittan - 1 mars 2009 08:56

Ett underbart land med härliga människor.

Vi har badat, solat på fyra olika underbara stränder, ridigt elefant, häst, shoppat, varit i tempel, till Big Buda 47 m hög, till en paradis ö Raya, tagit spa behandlingar, gått  långa promenader på stranden, ätit gott, varit på natt marknad med mat marknad, Phuket zoo och klappade tigrar, varit på Banglastreet och tittat på gatuflickorna, varit på katoj show, varit till Phukets national park, tösen och mannen har åkt gokart, kört vattenskoter.


Maten har varit suverrän. Jag har ätit räkor varje dag, ooooo vilka räkor!!!

Den enda som fick lite jobbigt med magen var jag och det var de två sista dagarna på resan. Mannen gick till Pharmasia och fick 3 olika piller och sedan var jag ok igen.


Båda barnen fick tuvärr öron inflammtion men en läkare som pratade både svenska och engelska hjälpte oss med antibiotika, så på 3 dagar var sonen frisk igen och tösen var igång efter ett dygn. Snacka om dunder mediciner.


Lägger upp några bilder, det kommer mera lite senare.

Ovido - Quiz & Flashcards