Alla inlägg under februari 2011

Av Gittan - 24 februari 2011 20:48

Ny ligger alla golven där de skall ligga.

Lister och trösklar på plats.

Fina nya tapeter överallt.

Tvättmaskin, diskmaskin, torkställning och dammsugare på sina ställen.

I övrigt är lägenheten ett hav av saker.


Lillemans rum har en halvsäng, bord, ingen stol, byrå, lampa och lek låda.

Tösens rum har ett skrivbord, skrivbordslampa, ingen stol, ingen tak lampa, en halvsäng.

Vardagsrummet har soffa, halv bokhylla, min säng, tak lampa, en rullgardin av tre st.

Köket har skåpen fulla men inga möbler och ingen tak lampa.

I klädkammaren är det allt annat än kläder, i vardagsrummet är det också massor av kartongen.

Imorgon går lasset med de sista sakerna från P:s lägenhet.

Så imorgon smäller det på två sätt.

FLYTTEN BLIR KLAR OCH JAG FYLLER 40 ÅR.

En ny start på en bra framtid, hoppas jag.


Trodde aldrig att jag hade SÅ mycket saker att flytta. Oj vilken tid det tagit.

Av Gittan - 15 februari 2011 21:46

Ja nu är iallafall innerdörrar och skåpsluckorna på plats.

Vita blev de.

Det ser ganska tråkigt ut just nu, allt går i vitt, men det blir nog bra när möblerna kommer på plats.


Just nu är lillemans rum, vardagsrummet och klädkammaren fulla med möbler och kartonger.

Har nästan kört över alla saker, det blir en enkel flytt till helgen, sen återstår bara att få allt på plats.

Tänker nog ta ett rum i taget.


Lillemans rum och vardagsrummet går att göra klara.

Fylla garderober och skåp, fixa lampor, gardiner, tavlor osv går också bra.

Sen är det prinsessans rum och köket som får vänta tills GOLVEN kommer på plats.

Skall ringa golvläggaren själv imorgon och höra vad han pysslar med, FIXA NU!!!!!!

Av Gittan - 10 februari 2011 21:55

Fick idag klart för nya golv både i hall och kök.

Valde samma golv till de båda rummet, de går ju ihop.


Laminatgolv är ju inte snygga men jag får det ju "gratis", det är ju en hyres lägenhet och den kommer att bli SÅ fin.

Ååååååååååå vad jag tjatar om att den kommer att bli fin men det är så det är.


Från början skulle jag få nya tapeter i sovrummen och hallen.

Nu har jag fått nya tapeter i ALLA rum, taken är målade, fönster lister och golv lister målade och lackade.

Nya golv i hallen, köket, vardagsrum och sovrum 2.

Badrum och toa är det enda som blir som förrut, men de är helt ok.

Vitt kakel och en tråkigt plast matta, går ju att köpa fina badrums mattor, redan gjort.....


KRAM

Av Gittan - 10 februari 2011 21:43

Var och tog bilder på lägenheten som den är just nu, TOM.....

Prinsen har blåa stjärnor.

Köket vitt med strå mönster.

Prinsessan grå och hallen vit randigt.

Vardagsrummet vitt med medaljonger.

Klädkammaren lavendel lila och vit.


                       

(klicka på bilderna för att se i större format)


Badrummen får ni inte se för det är inget att se, fniss.

De är som de är.

Kommer bilder när det är klart.


Det kommer att bli jätte bra bara golvläggaren tar och vaknar till liv.

Pratade med fastighetsskötaren och han sa att de aldrig haft så dålig golvläggare förrut, han går in in koma.....................

Hmmmmm verkar inte bra, BYT GOLV LÄGGARE, ett litet tips bara.....

Av Gittan - 9 februari 2011 21:40

Var till lägenheten en sväng med lite kartonger.

Nu är alla tapeter på plats, kanon fint.

Det ligger även ett nytt parkett golv i vardagsrummet så allt börjar ta form.

Skall imorgon ringa fastighets killen igen och höra vad som händer med de andra golven.


Skall imorgon åka och svabba av lillemans rum och börja ställa iordning det.

Sängen, lek låda, lekskåp, matta, gardiner osv.

Hans rum hos pappa står ju som det står och det är ju en trygghet innan han kommer hem sig hos mig.



Av Gittan - 2 februari 2011 12:57

Pratade just m fastighetsskötaren.......................

Japp nya tapeter i vardagsrummet, ny parkett i vardagsrummet och imorgon skall vi träffas och titta på de övriga golven, han tyckte inte de var ok    


MEN golvläggaren var tydligen sen i sina jobb, hmmmm ja någonstans skall det väll krångla    

Av Gittan - 1 februari 2011 20:43

  


Färgen är Lavendel, inte blå utan mera lila.

Av Gittan - 1 februari 2011 19:50

Just nu händer det saker.

Håller på att förbereder en flytt.

Har fått en hyreslägenhet.

När jag var och efterbesiktade den fick jag dessa godkännanden.

Nya tapeter sovrum 1,

slipning av parketgolv i vardagsrummet,

nya tapeter och golv i sovrum 2,

nya tapeter i kök.


Var och valde tapeter, önskade också tapeter i vardagsrummet med ett stort SNÄLLA och en fin smile   . Väntar fortfarande på besked.


I fredags när jag och lille man var dit för att mäta klädkammaren så var alla innerdörrar och köksluckorna borta...................

Härlig känsla, de är på lackning, ni anar inte vad det var för färg på köksluckorna ???? APRIKOSA, skönt att bli av med det, luckorna blir vita.


I går kväll, måndag, var jag och tösen dit för att måla i klädkammaren, då saknades ytterliggare saker i lägenheten.

VAR ÄR MITT VARDAGSRUMSGOLV?????????????????????????????????

Där var bara betonggolvet kvar.

De skulle ju slipa och lacka golvet men jag tror jag får ett helt nytt golv nu   


UNDRAR VAD SOM KOMMER HÄR NÄST    

Ovido - Quiz & Flashcards