Alla inlägg under mars 2010

Av Gittan - 28 mars 2010 21:52

Var idag och lämnade in min och tösens cykel hos Cykelringen.

De brukar alltid på fixa till våra cyklar innan vi ger oss ut.

Kolla bromsar, växlar, kedjor, lysen osv

Känns alltid skönt att ha det kontrollerat innan cyklingen går igång.

 

Både jag och tösen hittade oss ett par urläckra rollerblades, får se om det blir inköp och rullning i sommar.

Det var inte så dyra och verkade sköna i skon och rullet, tösen provade.

 

Var ute ensväng med prinsen men det var blött och rått så vi gick in och lade oss i soffa, tittade på Diseney film i stället.

SKÖNT.

 

Har börjat packa för våran utands resa, Gran Canaria, skall bli mycket skönt med lite sol och värme.

Mor och far ringde där ifrån idag och det är 23 grader under dagarna, SKÖNT.

 

Dags för dusch efter ett corepass 45 min , hemma.

Av Gittan - 24 mars 2010 21:52

Fick tillbaka svaren på min prover i går:

Du har ett utmärkt kolestrol, bra fördelning mellan gott och ont kolestrol, utmärkt blodvärde, normal njur- och leverfunktion och ämnesomsättningen är helt i balans, blodsockret perfekt.

 

JAHA JAG ÄR HELT KLART FRISK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Skall nu bara invänta ett test med ekg inkopplat i 2 dygn, det blir efter semestern.

Hoppas även de proverna kommer att ge goda svar.

 

Var och fick mina kära bröst undersökta på radiumhemmet i Solna idag. Det var också bra.

 

Kan det bli bättre tro, hmmmmmmmmmm

jo solen hägrar nästa vecka då blir det KANONERS   

Av Gittan - 22 mars 2010 19:46

Som sagt i fredags kräktes prinsen och under lördags natten & söndagen var sambon dålig och jag själv låg nerbäddad och mådde illa hela söndagen.

Den enda som klarade sig var tösen, otroligt.


Måndag och nya krafter. Hoppas vi klarar oss nu fram tills vi åker till Gran Canaria sista mars går flyget, i en vecka blir vi borta.

Skall bli skönt med sol och hela familjen, 15 st, samlade.


Av Gittan - 19 mars 2010 20:50

Vid frukosten i morse hörde jag prinsen från sängen, han kräktes.

Tur att min sambo var ledig idag och kunde ta hand om prinsen.


Till jobbet lite tidigare.

Började med att ta bort suturet på en pat vi opererat, gick bra, fin läkning.

Sedan hade jag två pat samtidigt, sprang mellan två rum.

Cementera en fin porslins krona på ena rummet och ta bort tandsten på det andra rummet, det gick bra det också.

Sedan var det bort tagning av tandsten, puts och polering på 4 patienter till innan dagen var slut.

Slutar kl.13.00 på fredagar SKÖNT.


In på ICA och handla inför kvällen. Hem. Sambon, dottern och en kompis åkte iväg och badade. Myste m prinsen, bollade, lekte m bilar och läste bok.

Verkade vara lungt i magen.

Sambon hem med tjejerna.

Sambon åkte iväg några ärenden.

Jag bakade kanelbullar och gjorde iordning en hemma pizza inför fredagsmyset.

Då plötsligt kom kräkset IGEN. Inget fredags mys här inte.


Så kom sambon hem med tre stora paket.

En ny kökslampa, badrums lampa och en matta till tv-rummet (bilder kommer imorgon) kan lova att det blev snyggt.

Nu måste vi bara hitta ett soffbord och få ett fint skåp till köket så vi får bort vårat stora, tunga träskåp.


Prinsen somnade tidigt så det blir lite fredags mys iallafall.


Nu är sambon och en kompis iväg och hyr dvd, spännande.


Ha en skön helg. KRAM



Av Gittan - 14 mars 2010 21:01

(Lånar en bild från min systerdotters blogg på min dotter)


  


Igår lördag lagade dottern lasange, SJÄLV, för första gången och den blev SUPER GOD.

Sen bestämde hon att hon skall laga maten på lördagar hädan efter, hoppas att den villjan sitter i   


Ikväll när jag gjorde sista övningarna på pilates passet kom hon ut från sitt rum:

-Vill bara ge dig en kram, blev kramsjuk.

Så lade hon sitt huvud på mitt bröst och vi kramades en långstund.

Sen gick hon en trappa ned och så fick pappsen sig också en lång kram.


Det är nog bara en kort tid till som vi kommer att få mysa med henne, puberteten kommer med storm steg, så det gäller att njuta när man får.


Av Gittan - 8 mars 2010 21:30

Ja en vecka har gått sen sist, hjälp vad tiden springer sin väg.


Ifredags var jag och klippte mig, skönt. Det är mera jag lite axel lång och inte för långt.

På söndagen blev det också färgning, är så tvungen efter som jag fick mina första gråa strån när jag var 23 år och de blir ju inte färre med åren =)


I helgen har vi åkt mycket pulka i det underbara vädret.

På söndagen hann jag också med en mil sväng i skogen på längdskidor, DET VAR SKÖNT KAN JAG LOVA.


Att jag sedan en gång för länge sen har åkt Öppna vasaloppet, 9 mil, är för mig idag helt otroligt men jag har faktiskt gjort det, stolt får man vara.........


Var idag till tant doktorn för lite prover. Har under en längre tid vaknat under nätterna med hjärtklappning, oskönt.

Var och tog ett EKG som inte visade speciellt mycket. Det hon kunde se var att hjärtat hoppade lite i rytmen.

Sänkan var bra 90/130. Pulsen låg på 57, bra.

Imorgon skall jag infinna mig hos tant doktorn och lämna massa prover.

Blodsocker, blodfetter, struma, levervärden, kolestrol, natrium, kalium, kreatinin osv. Får vänta en vecka innan svaren kommer.

Ja det är väll bara att vänta och se.


Ikväll har jag kört ett skönt pilates pass på 50 min så nu är det dags att gå och sova sött.


GOD NATT!!!

Av Gittan - 2 mars 2010 20:09

Satt just och läste Laila Bagges blogg.

Hon tycker det är bra med en man som lagar maten där hemma, en egen kock.

Då måste jag också få skryta med att min sambo är fantastiskt bra på att laga mat. Det är han som lagar den mesta maten.

Jag lagar bara om jag måste och han inte är hemma.


Jag står för inhandlandet av maten och att äta den så klart.

Tur att vi har olika intressen i hushållet.


Sambon lagar mat och jag tvättar, det mesta andra delar vi på.


Hur har ni det i era hem?? Vem gör vad??

Ovido - Quiz & Flashcards