Alla inlägg under juli 2009

Av Gittan - 29 juli 2009 22:10

Efter min blåbärsplockning har jag haft lätt ont i svanken, man är inte ung längre, fniss.

Idag blev det värre och värre, det kändes som om en ischiasnerv kommit i klämm. Det körde till ordentligt i rumpa-ländrygg-högerben, i vissa lägen.

När min sambo kom hem sa han åt mig att lägga mig på hans spikmatta.

-Näää det gör ju så ont.

Då kom ORDER från sambon: -GÅ OCH LÄGG DIG.


Ja där låg jag då i ca 25 min och tänka sig det kändes bättre på en gång.

Lade lilleman och körde ett 45 min pilatespass.

Får se hur det känns imorgon

Nu känns det mjukt och skönt.

Hoppas jag får sova gott i natt, utan att ha ont.


KRAM

Av Gittan - 28 juli 2009 11:07

KOLLA VA ÄKLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!

Av Gittan - 27 juli 2009 08:50

Ja nog är skogen full i blåbär allt.

Det var bär överallt.

Det är bara så tråkigt att det tar sådan tid att plocka dessa goda bär.


Så igår var jag ute ett tag i våran skog bakom husen och behövde inte gå långt utan satt mest på samma ställe hela tiden och bara pockade.

Lätt ont i knäna och ryggen, knepig ställning som man annars inte sitter i =)

Det får bli en sväng till så frysen blir full.

Använder bären i yoghurten på morgonen, gott.

Det sägs ju att blåbär är fulla med C-vitamin och antioxidanter.

Så då skall jag väl kunna hålla mig någorlunda frisk och bibehålla ungdommen i kroppen, fniss.


I går kväll tog jag och tösen cyklarna till friskis & svettis, ett medelpass i parken, skönt.

Hyrden en DVD, Resan till jordens mittpunkt, bra film, från 7 år, men spännande och lite små rolig.

Av Gittan - 26 juli 2009 10:03

Nyss hemkomna från en snabb visit i Nystad.

Vi, familjen, åkte på fredags kväll. Sov dåligt i hytten så jag var TRÖTT när vi kom fram.

Åkte sedan bil till Nystad där vi mötte upp svärmor för att träffa farmor, min sambos farmor.

Dagen var trevlig.

Fikade, gick och tittade lite i Nystad, var i lekparken, fikade, var i lekparken, åkte en sväng med bilen ut till kusten och tittade på de vackra landskapet, åt middag, pratade lite och åkte till båten.

Tur att svärmor var med för varken jag eller sambon pratar finska, så svärmor fick tolka mot gammelfarmor.

Biltur mot båten, shoppade lite i taxfreen.

Sov lite bättre på hemvägen men det blev en tupplur för oss alla när vi kom hem.


Idag är planen att jag skall ut och se om det finns några blåbär kvar i skogen här runt om.

Det fanns gott om dem i fredags men helgen har ju gått och jag är ju inte ensam om att vilja fylla frysen med de goda bären.


Av Gittan - 24 juli 2009 13:12

Kolla in denna länk innan ni säger att jag behöver inte gå till tandläkaren.

http://www.expressen.se/halsa/1.1649290/tickande-bomber-i-manga-munnar


Hör gärna av dig till min klinik om du befinner dig i Stockholms norr område.

 www.dentalkompaniet.se



Av Gittan - 23 juli 2009 09:45

När jag skulle ladda upp bilderna i går gick det inte, så NU kommer det i stället.

Av Gittan - 22 juli 2009 21:41

Jag låter bilderna tala för sig själv.

Av Gittan - 20 juli 2009 22:30

Har varit med barnen i stugan drygt 1 v.

Hemma igen, skönt.

Det kommer lite bilder imorgon.

SOV GOTT!!

Ovido - Quiz & Flashcards