Alla inlägg under juli 2009

Av Gittan - 11 juli 2009 21:03

Idag blev det två länkar.

Var och såg denna film i går kväll med min sambo. Vi hade barnvakt, inte alla dagar man kan få det.

Bion var helt ok. Sambon och jag älskar Science-Fi filmer. 


http://www.youtube.com/watch?v=QP8L7aLDvAU

Av Gittan - 11 juli 2009 20:58

Ha en underbar dag, den är helt underbar!!

http://www.youtube.com/watch?v=7BaIkXKahFw

Av Gittan - 8 juli 2009 20:44

Idag var vi vakna runt 8-tiden.

Åt frukost lätt trötta, jag och barnen.

Jäntan skulle iväg med en ridkompis och hennes föräldrar till Grönan, igen.


Efter att hon åkt iväg for jag och lilleman och handlade på ICA Maxi.

Hemma igen fixade vi lite lunch. Skulle precis packa oss iväg till ett bad då himmelen öppnade sig och det började regna. JAHA inget bad idag.

Vi pysslade lite hemma, han på sitt rum och jag pockade lite i lägenheten,


Idag skall lilleman inte få sova middag, han somnade inte förräns kl.22.30 igår kväll och då var både jag och sambon lätt irriterade.


Regnet slutade och då tog vi cykeln en sväng runt om i kvarterets lekparker, sandigt =)


Middag med sambon. Jäntan kom hem och packade väskan och följde sedan med kompisen hem för övernattning

Jag tog cykeln till Edsbergsparken för ett pass friskis och svettis, skönt.


Sitter nu här nyduschad med en kopp te, gott.

Lilleman sover och jag hör även den stora mannen snarka nere i soffan.


GOD NATT sov gott............................

Av Gittan - 6 juli 2009 15:29

Idag, måndag, var vädret inte det bästa.

Vi som ganska länge och myste mest på morgonen.

Runt kl.11 kom vi iväg till Solna och Mulle Meck park.

Där var ganska mycket med folk.

Området är inhägnat så jag kunde släppa lille man ganska fritt.

Han och tösen sprang runt. Åkte kanor, klättrade i hus, gungade, grävde i sanden, "flög flygplan", åkte cykelkarusell osv.

Det var fullt med spring i benen.

Runt 12-tiden var båda barnen hungriga, så till närmaste gatukök och käka korv, hamburgare och toast.

Sen tillbaka och leka en halvtimme.


Väl hemma somnade lilleman fort.

Så var även jag trött, sov dåligt i natt. Lade mig och vilade ett tag men fann ingen ro i kroppen.

Tösen gick ut en sväng i kvarteret men inga barn hemma så hon kom hem igen och sitter nu och kolla film.

Det är ju ok att ta en slappa dag emellan åt, skönt.


Snart är det dags att laga mat, spagetti och köttfärs blir det idag, SÅ GOTT!!!

Mums......................

Av Gittan - 5 juli 2009 19:17

SKÖNT!!!
Lilleman sov ända till kl.08.30 Tror även han känner av sommarlugnet.

Efter frukosten åkte lilleman och sambon till en bonde och tittade på kossorna och umgicks med honom ett tag.

Jag drog på mig träningskläderna och tänkte köra intervaller.

Kände mig pigg och utvilad MEN när intervallerna kom svarade inte kroppen.

Tog då och provade på terräng spåret ute ivåran skog. Det spåret är ca 6 km och MYCKE terräng upp och ner, berg och dalar, rötter och sumpmark.

Det blev ett intervall pass ändå men dock så mycket roligare än ett rent intervall pass.

Lite lätt styrka och strech på balkongen.


Lunch och lite slappa framför tv.

Bäddade ny säng åt lilleman inne i hans rum, får se hur det går. Han i eget rum och stor säng, spännande. 

Drog igång ett kanel bullebak.

Medans detta pågår kommer både mannen, lilleman och dottern hem. Dottern har varit borta över natten hos en kompis.

Så det blev stor bullfest på balkongen.


Vilken härlig söndag......................................



Ovido - Quiz & Flashcards