Alla inlägg under januari 2010

Av Gittan - 31 januari 2010 07:53

Jag måste ju också komentera våran underbara vinter.

Att få ha en sådan vinter m mycket snö och kyla är ju som sakt helt underbart.

Jag har bott i Sollentuna i 15 år och har aldrig haft en sådan underbar vinter (oj va mycket underbart det blev)

 

Jag har på senare tid kommit underfund med att jag är en vinter människa och inte sommar.

Visst är det skönt m värme och sol MEN ofta blir det för varmt. Det går ju inte att klä av sig mera när det är varmt och man svettas, då är det ju bara att stå ut MEN när det är kallt och snöigt kan man klä på sig eller om man inte vill gå ut stanna inne och mysa.

 

Vintersporterna tycker jag också är skoj.

Har nog gjort det flesta denna vinter.

Slalom, skridskor och längdskidor är mina favoriter och de som jag gjort i vinter, undrar vad det blir i dag??

Har inte kollat tempen än men ut det skall jag iallafall.

 

Två bilder på en till som gillar vintern.......................

 

    

Av Gittan - 25 januari 2010 21:06

I dag när jag kom hem från jobbet berättade sambon att han har bokat stuga på Öland, Saxnäs camping v 28.

JIPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Vi försökte hyra en husbil, sön-sön v 28 men det gick inte. Man var tvungen att hyra 2v och det kändes lite länge, så det blev stuga.

Våran stuga ligger med havsutsikt, en veranda m tak ut mot havet. Det fins ett litet kök, wc & dusch i stugan, det kommer att bli kanoners    

 

Har hört så mycket härligt om Öland och vi har ännu inte varit där så det skall bli SÅ skoj att se.

 

Med skall också en barndoms väm till min sambo m familj.

De har också två barn, tror de är i ungefär samma ålder som våra barn, bra då blir det inte så långtråkigt för barnen.

 

 

Av Gittan - 24 januari 2010 21:00

Nu är det klart att prinsen fått plats på Ur & skur här i området.

Han byter dagis början av augusti 2010.

Då är han drygt 3år och kommer att älska att vara ute i skog och mark.

Han har så mycket eneri i sin lilla kropp som behöver komma ut varje dag så det blir nog det bästa för honom. Att få vara ute och röra sig obehindrat i naturen blir underbart.

 

Det bästa han vet är att vara ute i skogen.

Nu under vinter bygger han med alla snöklumpar, letar de sovande djuren under snön, åker pulka och pulsar gärna i djup snö.

Av Gittan - 24 januari 2010 08:58

  

3d glasögon, vackra.......................... not

 

  

 

Under dagen var jag och prinsen ute på en 1,5 timmes promenad.

Prinsen satt i pulkan, gick lite ibland. Det var en skön lång promenad. Vi gick både i skogen, på gångvägar och Rösjön.

Frisk luft gör ju att man blir så trött.

Går man dessutom och drar på en pulka med ett barn i krävs det ju ännu mera energi, bra träning för benen.

 

Igår kväll, lördag, var jag och dottern till stan och gick på bio.

Såg Det regnar köttbullar i 3:d.

Faktiskt ganska häftigt.

Jag var tyvärr trött, somnade nästa efter halva filmen, men den var skojig. Det var fullt i salongen.

 

När vi kom hem sov prinsen redan, han var väll också trött efter den långa promenaden.

Det blev en slöa kväll i soffa.

 

Idag är det sambon och dottern som skall på bio.

Prinsen och jag skall iväg och köpa nya vinter skor till prinsen, han har ont i fötterna när han går. Tror att de skor han har är försmå.

 

KRAMAR

 

 

Av Gittan - 22 januari 2010 20:38

Har idag varit i Linköping med min klinik.

Vi har varit på mjuklaser kurs, fantastiskt intressant och roligt.

Vi fick se resultat som inte går att få på annat sätt, i läknings väg på stora problem i munnen.

Jag hade en självspricka i högra mungipan, en munvinkelragad, som jag fick lasrad.

Den känns redan mycket bättre.

 

Mjukvävnads laser på skyndar läkning av sår och bennedbrytning i munnen genom att den dödar bakterier på ett sånt effektivt sätt som ingen annan behandling kan ge.

 

Vi skall börja att använda den redan på måndag, skall bli mycket skoj och intressant.

 

Ha en underbar helg, kram   

Av Gittan - 19 januari 2010 19:22

Igår måndag var jag på jobbet i 12 timmar.

Började kl.08.10 med en tidig patient.

Avslutade med en intervju för tandsköterske tjänsten, kom från jobbet kl.20.00

Det var en lång och stressig dag.

Skulle tro att det kommer att gå i stressent tecken fram tills att vi anställt en ny sköterska.

Våran förra har flyttat från stad så vi är just nu 1 personal kort. Egentligen 1,5 person. Vi har ju en tandläkare till som jobbar 75% och hon behöver också en sköterska 50%.

 

Någon som är intresserad?

Hör av dig till Dentalkompaniet i Täby, 08-768 51 50.

 

 

Just nu kom prinsen och sjöng en sång för mig, skulle videofilma men det var slut på batteri........................

Måste ladda batteriet och försöka lägga upp det här, en annan dag.

 

KRAM PÅ ER ALLA

Av Gittan - 17 januari 2010 09:15

I torsdags var dottern m kompis och hämtade prinsen på dagis.

När jag satt i bilen ringer dottern, är du här snart?

Oj vad har nu hänt, var min tanke!

-Prinsen har klämt fingrarna i dörren på ett barn.....

Ok, det var ju inte så farligt, tänkte jag.

Framme vid dagis möter jag mamman och barnet.

DET BLÖDER från barnets hand.

 

Dagen efter får jag veta av dagis personalen att det var 3 frakturer och att det behövdes sys.

 

Barnet hade hålligt handen i dörr öppningen, prinsen hade lagt båda händerna på dörren och drämt igen. Där satt barnens hand fast.

När de öppnade dörren sprang barnet till sin mamma som var där.

Min prins gick fram till barnet, klappade på huvudet, snyfftade lite och sa förlåt.

Det var ju förväl att han sa förlåt och var lite gullig efteråt.

 

De små fingrarna är ju inte så tjocka, inte konstigt att de gick av.

Stackas lilla barn och föräldrar.

Ja en olycka händer så fort.

Se till att inga barn/vuxna har fingrarna i dörröppningen.

Tycker jag tjatar på mina barn om detta jämt, kanske därför som VI klarat oss från detta.

 

Jag däremot gjorde ju en sådan grej för 2 sommrar sedan men då fastnade jag med tummen i bildörren, DET gjorde också ont.

 

 

 

Av Gittan - 14 januari 2010 21:12

  

Ovido - Quiz & Flashcards