Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Gittan - 9 januari 2010 14:25

Medans sambon skjutsade dottern till stallet tog jag sonen på en skogssväng i det vinterliga landskapet, helt underbart.

Vi var ute 1 timme.

Gick runt i skogen där vi bor. Tittade på "blommor", träd, buskar och djur som "sover" under snön.

 

Lilleman kom på att han kunde putta på de mindre träden då började det snöa, skoj.

 

      

 

När lilleman sedan gick och vilade m sambon tog jag mina långfärdsskidor och begav mig ut i spåret.

Det var jag inte ensam om   

Åkte ca 4,5 km. Hoppas vintern håller i sig så jag hinner med flera underbara km i spåret.

 

Det är när vinterdagarna är så här som jag längtar hem till Norrland igen.

När vintern är vinter.

Kallt och mycket snö.

Solen skiner så det glittrar i snön.

Det biter i kinderna och knarrar under skorna/skidorna.

JA DET ÄR HELT ENKELT VINTER   

Ovido - Quiz & Flashcards