Alla inlägg under oktober 2008

Av Gittan - 27 oktober 2008 20:47

Måste bara säga att jag tycker det är SUPER SKOJ att mina besökare ökar för varje månad.

Länka mig gärna vidare och skriv gärna någon kommentar om det jag skriver.

Jag ÄLSKAR att få feed back, både negativ och possitiv.

Man lär så länge man lever heter det ju......................


KRAM

Av Gittan - 27 oktober 2008 20:41

JAG HAR KLIPPT MIG IDAG...........

Nöjd??????????????????

JAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så skönt att klippa igenom och av, det blir så mycket lättare och frächare.

Tack Emelie för din hjälp idag.

Av Gittan - 26 oktober 2008 17:31

Ja så har höst mörkret och myset kommit.

Känner i hela mig att jag går in i ett lugnare tempo.

Har inget behov av konditions träningen, just nu.

Körde ju ett pilates pass idag & kände att det var helt ok, skönt.


När höstmörkret kommer är det mysigt att tända lite ljus, så även på balkongen.

Var i förrådet idag & hittade på bakong-ljuslycktan så nu är det på plats.


MYS

Av Gittan - 26 oktober 2008 14:20

Vaknade av lilleman. Tog honom till sängen och myste ett tag.

Upp och göra kaffe och välling.

Åååååååååååå nej det regnar, GUD så tråkigt.


Mannen stack iväg på jobb, IGEN!!!!

Lekte på golvet med sonen, tja vad gör man när det ändå regnar ute.

Ringde tösen och frågade om hon kommer hem idag.

Fick till svar - Varför skall jag göra det?

Nähä då blir hon kvar i skärgården tills på tisdag, härligt för henne att få höstlov på riktigt.

När lilleman gick och sov middag körde jag ett power pilates pass. Hade tänkt jogga idag men musten gick ur mig när jag såg vädret.


På eftermiddagen var vi faktiskt ut en liten sväng, skönt med lite luft dock så blev vi BLÖTA......................


Nu skall vi strax äta fiskgratäng, mmmmm gott.


Undrar vad vi skall hitta på sen denna tråkiga dag.

Ja som jag brukar säga till tösen

- Det är bra att ha tråkigt ibland så man uppskattar det roliga.............


FNISS

Av Gittan - 24 oktober 2008 17:23

Ja redan fredag inte klokt vad veckorna springer iväg, har inte hunnit med att blogga på hela veckan.

Har även varit låg på träningen.

Imåndags blev det en power pilates hemma sen har det inte blivigt mycket mer än tanken.

Var iallafall idag ute på en timmes promenad, skönt med luft och näring från naturen.

Hade lilleman i vagnen så det blev extra tungt i uppförs backarna, hihi.


Måste i väg med den stora vagnen och laga punka på ett av däcken. Dumt med slang däck på vagnar men jag tror det är det på de flesta idag. Tur vi har kvar tösens paraplyvagn. Det är nog fjärde gången jag lagar däck.

Har provat att fixa det själv men det går inte, det är för trångt mellan fälgen och däcket när man skall ha in slangen. Klämde slangen sist så det blev punka även på den nya, typiskt. Så nu mera anlitar jag cykel ringen, bra killar.


Läste nu i tidningen iFORM att bästa förbrännings formen är RODD.

Du bränner ca 675kcl/tim. Sedan står det ett inlägg om nästa nummer att du kan ro dig i toppform 1 tim i v är tillräckligt!!

Nja det tro jag väll inte riktigt på men att rodd är bra träning börjar gå upp för mig.

Skall väll försöka nu under vintern att ro 30 min 2 ggr/v + styrka på de passen, komma iväg och simma 1 ggr/v och en jogging sväng på söndagen.

Det borde väll hålla mig igång under höst och vinter mörkret.


Just nu är det bara jag och lilleman hemma.

Tösen åkte med en kompis till deras landställe i går eftermiddag och de kommer hem sön eller tis, får se hur länge de vill vara där. Ur härligt för henne att komma iväg ut i skärgården, mys pys.

Mannen är inte hemma somvanligt när det är höst.


Så ikväll är det film dags för mig när lilleman gått och lagt sig. Jason Bourne filmerna, de är ju kanoners, skall kolla den sista i kväll.


JAHA ha en skön helg.

KRAM

Av Gittan - 19 oktober 2008 20:30

Vaknade tidigt 07.30 av att lilleman var varken.

Hela natten har han krånglat. Satt sig upp och gnytt, letat efter nappen, lagt sig på tvären i sängen, bökat runt.

Ja jag har nog varit vaken minst en gång i timmen.

Trots det har jag inte varit speciellt trött, tappat tålamodet ja men inte trötthet.


Började med frukost en stor kopp kaffe, yoghurt, keso och flingor.

Tittade på morgon tv med barnen, skönt men en lång förmiddag i soffan, när jag inte jagar efter lilleman som inte sitter stilla speciellt länge   =) 


Jag, tösen och lilleman har varit ute två gånger idag i lekparken. Kul att gräva i sanden och bygga sandkakor. Har även åkt kana, oj va det gick.

När lilleman sov middag pysslade jag och tösen. Vi gjorde pumpor och spöken som vi satte upp på fönstren i kök och tösens rum, kul.

Samtalade med min far per telefon.

När mannen kom hem stack jag ut och sprang 6,5 km med tösen på cykel. Det gick tungt men skönt. Tycker det är härligt att komma hemifrån en sväng, ut i naturen, göra lite nytta för hjärtat och svettas lite. En lång skön dusch efter och en god hemma gjord pizza.

Svärmor kom på besök en sväng, hon åt pizza och drack en kopp kaffe med oss.


Sedan var det bad för mannen och barnen, vilket ös där innne i badrummet. Plötsligt hör jag: - Fy va han är äklig, han har ju bajsat på golvet..........

Hoppsan lilleman har gjort det på golvet i duschen, ja ja det gör väll alla små barn.

Pjamas och välling åt honom, sov nu gott HELA natten så mamma får sova.


Lite tv för tösen och sedan i säng runt 20,30, sov gott du också.


Själv blev det lite blogg och träningsredovisning, sedan en tidig sänggång.


Hoppas på en bra nästa vecka..........................

KRAM

Av Gittan - 18 oktober 2008 17:02

Ja nu är det här och visst är det härligt...............

Idag har varit en underbar ute dag, tyvärr ville tösen inte alls vara ute utan vi var på museum. Naturhistoriska museumet i 2 timmar.

Jag hade lilleman sittstolen på ryggen, det gick bra fick lite ont i axlarna men inget som inte gick att genom föra.

Där ser man var lite träning kan ge =)

Hoppas kunna ge mig ut i jogging spåret imorgon när min man är hemma, hoppas då också på ett underbart höst väder. Det är så härligt att vara ute i skogen under hösten.


Nu på eftermiddagen sitter vi, jag och tösen, och kollar High School Musical på 5:an. Lilleman var SÅ trött när vi kom hem så har har nu sovigt 2,5 timme i pappas mysiga säng. Han sitter just nu och knaprar på kyckling, morötter, gurka, bröd och en banan, ja en himla blandning men oj så han äter. Det är tydligen gott.

Bra att han äter igen det är ju ett tecken på att han börjar bli frisk.


Ha en skön lördags kväll.

KRAM

Av Gittan - 17 oktober 2008 19:29

Idag när min dotter kom hem från skolan och berättade om dagen var hon stolt.

De har varje vecka 10 st ord som de skall rättstava. De får hem dem på måndagen och skall skriva dem på fredagen.

Hon hade alla rätt. Det låter kanske inte så svårt MEN är man dyslextiker, som hon är, är ingenting som har med ord att göra lätt.

Så det gjorde hon mycket bra.

Övning ger färdighet och det skall ni veta att hon kämpar. Vi läser, skriver och räknar matte NÄSTAN varje dag.

Sen hör man om hennes klasskompisar som går igenom orden en gång, kvällen före förhöret och har alla rätt, orättvist.

NÄ livet är inte rättvist. MEN skam den som ger sig, DET SKA GÅ BRA FÖR LILLTÖSEN.

Nu är det iallafall inga läxor utan tv-kväll.

HA EN SKÖN FREDAGS KVÄLL.........................

Ovido - Quiz & Flashcards