Direktlänk till inlägg 24 oktober 2008

Veckan har gått fort.............................................

Av Gittan - 24 oktober 2008 17:23

Ja redan fredag inte klokt vad veckorna springer iväg, har inte hunnit med att blogga på hela veckan.

Har även varit låg på träningen.

Imåndags blev det en power pilates hemma sen har det inte blivigt mycket mer än tanken.

Var iallafall idag ute på en timmes promenad, skönt med luft och näring från naturen.

Hade lilleman i vagnen så det blev extra tungt i uppförs backarna, hihi.


Måste i väg med den stora vagnen och laga punka på ett av däcken. Dumt med slang däck på vagnar men jag tror det är det på de flesta idag. Tur vi har kvar tösens paraplyvagn. Det är nog fjärde gången jag lagar däck.

Har provat att fixa det själv men det går inte, det är för trångt mellan fälgen och däcket när man skall ha in slangen. Klämde slangen sist så det blev punka även på den nya, typiskt. Så nu mera anlitar jag cykel ringen, bra killar.


Läste nu i tidningen iFORM att bästa förbrännings formen är RODD.

Du bränner ca 675kcl/tim. Sedan står det ett inlägg om nästa nummer att du kan ro dig i toppform 1 tim i v är tillräckligt!!

Nja det tro jag väll inte riktigt på men att rodd är bra träning börjar gå upp för mig.

Skall väll försöka nu under vintern att ro 30 min 2 ggr/v + styrka på de passen, komma iväg och simma 1 ggr/v och en jogging sväng på söndagen.

Det borde väll hålla mig igång under höst och vinter mörkret.


Just nu är det bara jag och lilleman hemma.

Tösen åkte med en kompis till deras landställe i går eftermiddag och de kommer hem sön eller tis, får se hur länge de vill vara där. Ur härligt för henne att komma iväg ut i skärgården, mys pys.

Mannen är inte hemma somvanligt när det är höst.


Så ikväll är det film dags för mig när lilleman gått och lagt sig. Jason Bourne filmerna, de är ju kanoners, skall kolla den sista i kväll.


JAHA ha en skön helg.

KRAM

 
 
Ingen bild

Hanna

24 oktober 2008 19:59

Då är nog tjejerna på samma ställe just nu :)

Sköt om dig o ha en härlig helg

kramisar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 20 januari 2013 08:45

Herre gu va kallt det var i morse -15 grader. Frukost 2 kokta ägg på en te kaka, mums så gott. Gjorde rent akvariet, borrade upp tösens spegel, dammsög, plockade undan lite i lägenheten.Spegeln blev sne, hade mätt fel så ena borren kom innanför u...

Av Gittan - 13 januari 2013 18:38

   SOLEN sken från en klarblå himmel i morse. Kaffe, lite pyssel i hemmet, lilleman tittade på morgon tv, tösen sov gott. Gjorde ett snabbt ärende till Centrum. Hem värmde O´boy, packade ryggan och gick ner till Norrviken. Där var vi inte e...

Av Gittan - 12 januari 2013 11:28

    Börjar året med att lova mig själv mycket kärlek. Den 24 dec lade kroppen av, efter en tuff höst med barnen på heltid, utredning på tösen för ADHd, svajande ekonomi, 100% jobb, ingen avlastning för egen tid, ett ex som blockerar mig ute totalt....

Av Gittan - 20 juli 2012 19:36

Kände igår lite ont i halsen som bara blev värre och värre under dagen. Gick och lade mig tidigt och inatt har jag både badat bastu och frysigt. Sängen var helt sjöblöt i morse. In med sängkläderna i tvätten. Försökte få i mig en kopp te m ho...

Av Gittan - 17 juli 2012 08:14

     torsdag kl.11.40 kom systrarna med tåg från Sundsvall. Mötte upp dem och sedan blev det en stadsvandrings dag. Lagomt väder, inte så mycket folk. Vi gick Drottninggatan, Kungsgatan, Biblioteksgatan, Nk, Gallerian och sedan hem. Köpte med...

Ovido - Quiz & Flashcards