Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av Gittan - 3 oktober 2008 19:41

Har just lämnat lilleman på dagis.

Står i fyrvägskorsningen och väntar på en lucka, det är alltid massor med bilar som susar fram och tillbaka. Bara ett under att det inte har hänt någon olycka, tänker jag.

Efter bussen som svänger in på min väg kan jag smita ut bakom.

Sagt och gjort jag lägger mig i mitten av korsningen och väntar på att bussen svängt runt.

Jag rundar åt vänster och där, PANG, där står också en bil.

Jag kör helt enkelt in i bilens vänstra hjulhus och tar även dörren.

Vi står nu mitt i korsningen, livs farligt. Får iallafall iväg hennes bil åt sidan, kör sedan även undan min bil.

Ut och kollar skador. Min har lycktan, kofångare och lite plåt på vänster fram.

Hennes bil är det ju värre med. Den går inte att köra, så det blir bärgare. Vi byter uppgifter och skall träffas igen för att skriva papper. Tur i oturen så är det en mamma på skolan så vi vet vilka vi är.

TUR att det inte blev några person skador.


Iväg till jobbet. In på nätet och göra en skade anmälan, det gick ju bra.

Jobba på, kul som vanligt. Grubblar dock lite på krocken-


Hämtar lilleman och tösen, på dagis.

Vi åker hem och äter lite mellis. Sedan åker vi till simhallen som är ny renoverad, oooooooooo så fint.

Badade drygt 1 timme, en liten bastu sittning sedan hem och baka hema pizza.


Nu sover prinsen. Jag och tösen skall kolla på Idol.


Ha en skön kväll.


Ovido - Quiz & Flashcards