Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Gittan - 17 oktober 2008 19:29

Idag när min dotter kom hem från skolan och berättade om dagen var hon stolt.

De har varje vecka 10 st ord som de skall rättstava. De får hem dem på måndagen och skall skriva dem på fredagen.

Hon hade alla rätt. Det låter kanske inte så svårt MEN är man dyslextiker, som hon är, är ingenting som har med ord att göra lätt.

Så det gjorde hon mycket bra.

Övning ger färdighet och det skall ni veta att hon kämpar. Vi läser, skriver och räknar matte NÄSTAN varje dag.

Sen hör man om hennes klasskompisar som går igenom orden en gång, kvällen före förhöret och har alla rätt, orättvist.

NÄ livet är inte rättvist. MEN skam den som ger sig, DET SKA GÅ BRA FÖR LILLTÖSEN.

Nu är det iallafall inga läxor utan tv-kväll.

HA EN SKÖN FREDAGS KVÄLL.........................

Av Gittan - 17 oktober 2008 09:16

Fick denna förfrågan av min granne & blogg vän Hanna, tycker att den var kort och bra så därför svarar jag och hoppas hon blir nöjd.

Trevlig helg......



Vilken mat äter du ofta?

KÖTT, troligt. Det är ju min man som fixar maten för det mesta. Älskar hans matkonster,mmmmmmmmmmmmmmm.


När du är på kalas, är du personen som sitter eller hjälper du till att duka av?

Det beror på vart jag är. I nära vänners sällskap hjälper jag till. Hoss folk jag inte känner så väl eller på stora middagar sitter jag lungt och har det skönt.



Var sitter du helst när du bloggar?

I köket där datorn har en liten hörna för sig.



Köper du ofta Triss?

Någon per månade blir det nog. Skall man vinna måste man spela........



Vilket land eller vilken stad har varit din bästa semester?

DOMINIKANSKA REPUBLIKEN....................................


Vilken TV-kanal tittar du mest på?

Runt runt runt, ingenanning.


Vilket är ditt favoritvin?

Har inte druckit vin på JÄTTELÄNGE, om jag dricker blir det rätt och slätt en god öl, eller en drink som min man blandar åt mig.

Ovido - Quiz & Flashcards