Alla inlägg under mars 2012

Av Gittan - 25 mars 2012 18:59

Torsdag 22 mars tog jag mig friheten att sluta kl.14, SÅ SKÖNT.

Åkte hem, tog cykeln till Sollentuna C, gick och klippte mej, det var skönt.

Frisörskan klippte av ca 15 cm men det är fortfarande långt.

En sväng förbi systembolaget och sedan cykel hem igen.

Ut på en joggning sväng 6,6 km, tung i benen men det var skönt att vara ute i luften.

Väl hemma lite mat och sedan ner i badkaret, ett varmt skönt bad. Peeling och ansiktsmask mmmm

Vilken underbar egen eftermiddag.

 

Fredag 23 mars; cyklade t/f jobbet ca 19 km tur & retur, skönt.

Välhemma lite tvätt, dammsugning, torka golv, byta sängkläder och allmänt pyssel i hemmet.

Ett bad IGEN och sedan en lugn och mysig hemma kväll i soffan med ett gott rött vin.

 

Lördag 24 mars: fortsatt pyssel här hemma.

Kl.16.30 kom mitt ex med barnen och han skjutsade in oss till stan och barnens kusiner.

Vilken underbar kväll vi hade där.

Vi åt pizza, drack lite mera vin, barnen lekte, åt gott och lite godis.

Min prins och hans söta tjej kusin dansade tillsammans.

- Du är vacker, sa han till henne.

- Jag ska gifta mej med F........ när jag blir stor, sa han.

Tror han kommer bli en stor tjejtjusare när han blir stor.

En underbar kväll både för barnen och oss vuxna tjejer.

Fick skjuts hem igen och då somnade lillprinsen i bilen, helt förstårligt.

 

Söndag 25 mars: klev upp kl.10, satte på kaffe och gick in i duschen.

När jag kom ut var kl.11.20, hmmmm hur gick detta till, ja just ja sommar tid.

Gjorde mej klar och åkte in till stan.

Mötte upp 3 st väninnor, vi käkade lunch på StureHof.

Tjej snack, allvar och skratt blandades om vart annat.

Vi lovade varanndra att göra detta regelbundet.

En av tjejerna sa att det känns som tjejerna i Sex and the city, ja lite.

Vi blev även frispråkiga och lite intima med varanndra, skön känsla att ha sådana vänner.

Vi är i olika skeden i livet, singlar, gifta, barn, inga barn, student, arbetande ja vi har helt klart erfarenheter att dela med oss till varann.

Hem och kl.17.00 var det start för lill prinsens simskola.

OJ va han var duktig, dök, kokade kaffe, hoppade från kanten.

Det är hans första simskola, det kan man inte tro.

 

Imorgon arbets vecka igen.......... trevligt

Av Gittan - 10 mars 2012 15:26

Sovmorgon, skönt.

Grå mulet ute.

Gröt m äpple, kokt ägg och en stor kopp kaffe, härlig start på dagen.

Fick i veckan en begagnad cykel till lill prinsen, tvättad och pumpade den, verkar ok.

Skall bara olja och sänka sadel/styret sedan är det klar för avfärd.

 

Satte på mig tränings kläderna och joggade ut mot Bögs gård, det blev 8 lugna km, skönt.

Hemma körde jag lite extra ben, rygg och mage. Bra såhär inför sommaren.

Hmmmmm träningen går bra men det är det här med allt det goda man stoppar in i munnen.

Skall iallafall i helgen laga matlådor, igen, och stoppa in i frysen så det bara är att plocka upp och värma.

Har också beställt en mikrovågsugn på netonnet, kommer i veckan.

Äntligen ägare av en micro.

Insåg att det skulle vara bra att ha en när jag kommer hem sent och vill ha MAT och inte mackor att äta.

Så enkelt att plocka upp ur frysen och värma på.

 

Så nu skall det lagas broccoligratäng, fisksoppa, korvgryta, köttfärsröra, försöker laga LCHF.

Känner att kroppen mår riktigt bra av den kosten. Sen kan jag inte vara utan någon smörgås i veckan, lite måste jag synda. Men håller jag mej ifrån kolhydrater generellt så går det bra, inga socker toppar här inte.

 

Sitter just nu med balkongdörren öppen och det känns inte, härligt med lite vår känslor.

Har hyrt mej en dvd -En dag, har läst boken men tyckte inte om den. Har hört att filmen skall vara bättre, hoppas verkligen på det.

Ovido - Quiz & Flashcards