Direktlänk till inlägg 29 juni 2009

Yasuragin

Av Gittan - 29 juni 2009 21:04

Jag och tösen åkte igår, sön, med båt från hotell Strand inne i stan.

Efter 25 min kommer vi fram till Hasseludden och Yasuragin.

Får checka in direkt, tur.

Går och byter om till badkläder och kimonon som man får.

Vi gick upp till restaurangen och åt en god lunch ute i solen.

Därefter hoppade vi i plurret.

HÄRLIGT!


Efter någon timme gick vi upp och satte på oss vanliga kläder och gick en promenad i den Japanska trädgården. Det var en liten fråge slinga/info slinga på 12 frågor/info texter, intressant.

Kl.17 och 17.30 fick vi varsin massage, skönt.

Till rummet och vilade 1 timme, sedan var det middag.

Japansk buffe, mycket gott.

Vi slappade sedan på rummet innan vi somnade.

Tyvärr funkar inte våran aircon så det var SÅ varmt, sov dåligt.


Frukost kl.08.30 och sedan ner i de varma källorna igen.

Vi badade 1,5 timme och tog sedan en skön tvagning innan vi packar ihop våra saker och åker båten åter till stan och verkligheten.


En kort promenad genom Kungsträdgården där vi stannar till och äter en god lunch, Caesarsallad och vitlöksbröd.

T-banan och buss hem.

Ingen hemma.

Tösen och jag tar cyklarna till sjön och där är sambon med lillprinsen i baden och härjar.

Stannar där någon timme sedan hem, iväg och handla mat och sedan middag lasagne, gott.


Skulle behövt tagit en joggning sväng i kväll men det blev en myskväll med familjen istället.


Kolla in några bilder här:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 20 januari 2013 08:45

Herre gu va kallt det var i morse -15 grader. Frukost 2 kokta ägg på en te kaka, mums så gott. Gjorde rent akvariet, borrade upp tösens spegel, dammsög, plockade undan lite i lägenheten.Spegeln blev sne, hade mätt fel så ena borren kom innanför u...

Av Gittan - 13 januari 2013 18:38

   SOLEN sken från en klarblå himmel i morse. Kaffe, lite pyssel i hemmet, lilleman tittade på morgon tv, tösen sov gott. Gjorde ett snabbt ärende till Centrum. Hem värmde O´boy, packade ryggan och gick ner till Norrviken. Där var vi inte e...

Av Gittan - 12 januari 2013 11:28

    Börjar året med att lova mig själv mycket kärlek. Den 24 dec lade kroppen av, efter en tuff höst med barnen på heltid, utredning på tösen för ADHd, svajande ekonomi, 100% jobb, ingen avlastning för egen tid, ett ex som blockerar mig ute totalt....

Av Gittan - 20 juli 2012 19:36

Kände igår lite ont i halsen som bara blev värre och värre under dagen. Gick och lade mig tidigt och inatt har jag både badat bastu och frysigt. Sängen var helt sjöblöt i morse. In med sängkläderna i tvätten. Försökte få i mig en kopp te m ho...

Av Gittan - 17 juli 2012 08:14

     torsdag kl.11.40 kom systrarna med tåg från Sundsvall. Mötte upp dem och sedan blev det en stadsvandrings dag. Lagomt väder, inte så mycket folk. Vi gick Drottninggatan, Kungsgatan, Biblioteksgatan, Nk, Gallerian och sedan hem. Köpte med...

Ovido - Quiz & Flashcards