Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Härlig höstdag

Av Gittan - 26 september 2010 21:23

Igår, lördag, var vi till stallet, tösen rider varje lördag.

Vi hade med oss en kompis från stallet som ockå sov över här.

Vi åkte till Stinsen och köpte oss ett par nya gummistövlar. Ett par till mig, ett par till tösen och ett par till prinsen. Prinsens med mysigt ludd inne i, varmt och gott.

Mannen kom hem på eftermiddagen och fixade iordning revbensspjäll. Runt 17-tiden kom 4 st killar, kompisar till tösen, in rummlandes här skulle ätas revben och hjälp va de åt.

Sedan stack de alla ut och lekte ca 2 timmar, de kom tillbaka och spelade Wii.

När killarna gått hem satt tjejerna och lekte med sina hästar, stalll, hundar osv, hela golvet på tösens rum var fullt, fniss


Lite kyrligt har det varit idag, söndag, men den hindrade inte mig och prinsen från att gå ut med våran plaståtervinning.

Lade plastlådan i vagnen och gick ner till återvinningsstationen.

Väl hemma lite lunch och sedan tog vi oss en tupplur.

Både jag och prinsen var lite trötta.

Den stora prinsen har snarkat hela natten och den lilla prinsen, som kom ned till oss i natt, har sparkat och snurrat hela natten, hmmmmmmmmmmm

Efter tuppluren gick prinsarna på barnkalas, en dagis kompis fyller 4 år.

Jag tog mig en jogging tur i den underbara hösten, hög och klar luft, jag joggade lätt idag, skönt.

Orkade till och med jogga nästan hela svängen på trampdynan och inte hela foten.

Efter detta åkte jag, tösen + två kompisar på bio i Kista, Marmaduke, den var sådär men tjejerna tyckte om den.


Nu är det bara att ladda inför en ny vecka........... phu

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 20 januari 2013 08:45

Herre gu va kallt det var i morse -15 grader. Frukost 2 kokta ägg på en te kaka, mums så gott. Gjorde rent akvariet, borrade upp tösens spegel, dammsög, plockade undan lite i lägenheten.Spegeln blev sne, hade mätt fel så ena borren kom innanför u...

Av Gittan - 13 januari 2013 18:38

   SOLEN sken från en klarblå himmel i morse. Kaffe, lite pyssel i hemmet, lilleman tittade på morgon tv, tösen sov gott. Gjorde ett snabbt ärende till Centrum. Hem värmde O´boy, packade ryggan och gick ner till Norrviken. Där var vi inte e...

Av Gittan - 12 januari 2013 11:28

    Börjar året med att lova mig själv mycket kärlek. Den 24 dec lade kroppen av, efter en tuff höst med barnen på heltid, utredning på tösen för ADHd, svajande ekonomi, 100% jobb, ingen avlastning för egen tid, ett ex som blockerar mig ute totalt....

Av Gittan - 20 juli 2012 19:36

Kände igår lite ont i halsen som bara blev värre och värre under dagen. Gick och lade mig tidigt och inatt har jag både badat bastu och frysigt. Sängen var helt sjöblöt i morse. In med sängkläderna i tvätten. Försökte få i mig en kopp te m ho...

Av Gittan - 17 juli 2012 08:14

     torsdag kl.11.40 kom systrarna med tåg från Sundsvall. Mötte upp dem och sedan blev det en stadsvandrings dag. Lagomt väder, inte så mycket folk. Vi gick Drottninggatan, Kungsgatan, Biblioteksgatan, Nk, Gallerian och sedan hem. Köpte med...

Ovido - Quiz & Flashcards