Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Malignt melanom

Av Gittan - 11 november 2010 18:46

Har i dag varit på karolinska sjukhuset och tagit bort en malignt melanom på ryggern.

De skar bort en bit 5x2,5 cm och 1,5 cm djup.

Har fått stygn både inne och utan på huden.

Tog en kik på biten när den var borta, huden är ca 3 mm tjock och sedan var det ett fett lager på ca 1 cm, huga skall banta (skämtar bara)

Sköterskan sa att 1 ca fett på ryggen är helt normalt, bra så slipper jag frysa så nu när vintern kommer   


Tog mig en sväng förbi Sollentuna Centrum på vägen hem och hittade två jätte fina stövlar åt tösen, åker dit med henne imorgon och handlar. (Skulle tro att jag också köper ett par.)

  




Under kvällen har jag och prinsen bakat scones, gott gott.

Tänker ta med mig scones, marmelad och ost till jobbet imorgon, fredags mys och det är min tur att bjuda.

Har fullt med patienter imorgon så jag hinner inte iväg och handla så det blev snabb bak i kväll.

  



 
 
Ingen bild

Sara

12 november 2010 09:23

Dom vita skorna har typ jag med. Super fina! / Sara Hedin

 
Ingen bild

nina

22 januari 2011 11:31

Hej Gittan!

Tänkte fråga lite om ditt malignt melanom efterssom jag själv väntar på att operera bort en större hudbit runt mitt (för 2:a gången) och är ganska nervös för utvecklingen. Det första satt på baksida lår i somras och de tog ett rejält stycke (iof bra, frågade om de kunde jämna ut o ta lika mkt på andra låret :) ) och detta sitter på axeln. Ska ringa Danderyd på måndag för att få tid, vill gärna att det ska gå fort och att de tar alla prickar som ser konstiga ut!
Är det första pricken du op bort, och satt ditt i huden (in situ)? Är du nöjd med din hudmottagning? Funderar på att gå privat, tex t Sofiahemmet för att få en bra koll på mina prickar. (Har många...)
Kram / Nina i Täby

Gittan

1 februari 2011 19:50

Hej!
Jag har tagit bort en m.m på ryggen.
Ada på KI:s radiumhemmest avd var FANTASTISK.
Tuvärr fick jag vänta 1tim 20 min när jag skulle in på efterkontroll, vilket inte är ok.
Men själva operationen gick utan probelm. Att det sedan kliar som en tok är inget att göra åt, det läker då.
Har inget att klaga på, eller fundera över. De tog mycket bra hand om mig.
Önskar dig lycka till.
Kolla prickarna kan din hus läkare göra, det var så jag gjordet och det var så m.m upptäcktes.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 20 januari 2013 08:45

Herre gu va kallt det var i morse -15 grader. Frukost 2 kokta ägg på en te kaka, mums så gott. Gjorde rent akvariet, borrade upp tösens spegel, dammsög, plockade undan lite i lägenheten.Spegeln blev sne, hade mätt fel så ena borren kom innanför u...

Av Gittan - 13 januari 2013 18:38

   SOLEN sken från en klarblå himmel i morse. Kaffe, lite pyssel i hemmet, lilleman tittade på morgon tv, tösen sov gott. Gjorde ett snabbt ärende till Centrum. Hem värmde O´boy, packade ryggan och gick ner till Norrviken. Där var vi inte e...

Av Gittan - 12 januari 2013 11:28

    Börjar året med att lova mig själv mycket kärlek. Den 24 dec lade kroppen av, efter en tuff höst med barnen på heltid, utredning på tösen för ADHd, svajande ekonomi, 100% jobb, ingen avlastning för egen tid, ett ex som blockerar mig ute totalt....

Av Gittan - 20 juli 2012 19:36

Kände igår lite ont i halsen som bara blev värre och värre under dagen. Gick och lade mig tidigt och inatt har jag både badat bastu och frysigt. Sängen var helt sjöblöt i morse. In med sängkläderna i tvätten. Försökte få i mig en kopp te m ho...

Av Gittan - 17 juli 2012 08:14

     torsdag kl.11.40 kom systrarna med tåg från Sundsvall. Mötte upp dem och sedan blev det en stadsvandrings dag. Lagomt väder, inte så mycket folk. Vi gick Drottninggatan, Kungsgatan, Biblioteksgatan, Nk, Gallerian och sedan hem. Köpte med...

Ovido - Quiz & Flashcards