Direktlänk till inlägg 20 juni 2008

Midsommar afton

Av Gittan - 20 juni 2008 07:34

Tänk en vecka på sommar lovet har gått.

Å har varit på dagrid läger på Hammarby Gård, ett helt underbart rid ställe.

Det har varit lite bilkörande för P, varje dag till och från.

(Lägret började kl.09.00 så det var uppstigning kl.06.45, det var väll kanske inte den bästa börja på lovet men älskar man hästar så gör man =))

På gården fanns det nyfödda kattungar, tre hundar, två kaniner och MASSOR av hästar, Å stor trivdes.

De var 8 st tjejer i olika åldrar, Å var yngst.

De fick hämta in hästarna från hagen, ryckta och kratsa, tränsa och sadla. Sedan bar det av antingen till ridstallet eller ut i naturen. De har skrittat, travat och galopperat både med sadel och utan.

Å har varje dag kommit hem och pladdrat som en.............. ja jag vet inte vad. Det har berättats om hästar och ditt och datt allt som det gjort och som hon klarat för första gången, hon har kommit hem varje dag med ett STORT leende på läpparna, UNDERBART.


Igår  var jag och T till SATS och tränade lite, träningsvärk i ryggen idag skönt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Igår visade T en sida man sällan ser. Han var arg så otroligt arg. Tjejerna på barnpassningen kom och hämtade mig. När jag kom in så satt han på golvet och skrek för fulla halsar. Inte en tår men hela han var hög röd och spänd. När jag sedan tog upp honom blev han lugn, så det var väll att han inte alls ville leka med andra barn utan det var mamma som gällde i går.

Sen tog vi en lång promenad hem, stannade till på jobbet och sa hej. Från SATS och hem tog det 2 tim, vi tog det lungt och skönt, härligt väder och ingen brådska. T somnade i vagnen efter ett tag.

Väl hemma en lång skön dusch och MAT. Oj va man blir hungrig av att träna, hihihi.


Idag skall vi till goa vänner och grilla, det blir en lugn och skön midsommarafton.

Plocka nu sju sorters blommor och dröm om era prinsa/prinsessor.

TA´T LUNGT & VA RÄDDA OM ER I SOMMARA NATTEN

KRAMAR


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 20 januari 2013 08:45

Herre gu va kallt det var i morse -15 grader. Frukost 2 kokta ägg på en te kaka, mums så gott. Gjorde rent akvariet, borrade upp tösens spegel, dammsög, plockade undan lite i lägenheten.Spegeln blev sne, hade mätt fel så ena borren kom innanför u...

Av Gittan - 13 januari 2013 18:38

   SOLEN sken från en klarblå himmel i morse. Kaffe, lite pyssel i hemmet, lilleman tittade på morgon tv, tösen sov gott. Gjorde ett snabbt ärende till Centrum. Hem värmde O´boy, packade ryggan och gick ner till Norrviken. Där var vi inte e...

Av Gittan - 12 januari 2013 11:28

    Börjar året med att lova mig själv mycket kärlek. Den 24 dec lade kroppen av, efter en tuff höst med barnen på heltid, utredning på tösen för ADHd, svajande ekonomi, 100% jobb, ingen avlastning för egen tid, ett ex som blockerar mig ute totalt....

Av Gittan - 20 juli 2012 19:36

Kände igår lite ont i halsen som bara blev värre och värre under dagen. Gick och lade mig tidigt och inatt har jag både badat bastu och frysigt. Sängen var helt sjöblöt i morse. In med sängkläderna i tvätten. Försökte få i mig en kopp te m ho...

Av Gittan - 17 juli 2012 08:14

     torsdag kl.11.40 kom systrarna med tåg från Sundsvall. Mötte upp dem och sedan blev det en stadsvandrings dag. Lagomt väder, inte så mycket folk. Vi gick Drottninggatan, Kungsgatan, Biblioteksgatan, Nk, Gallerian och sedan hem. Köpte med...

Ovido - Quiz & Flashcards