Direktlänk till inlägg 13 november 2008

Mortons igen..........

Av Gittan - 13 november 2008 21:25

NÄÄÄ jag har inte fått problem igen men det är många som skriver till mig ang operationen, skoj.


Här är de:


Hittade din blogg då jag sökte på Mortons. Har precis gjort samma operation och det vore skoj att veta hur det känns för dig nu. Har gjort samma operation i andra foten för över 10 år sedan men då skar de på översidan. Jag tycker det gör mer ont nu när man försöker gå på trampdynan.

Vore skoj om du hörde av dig.

helena


Läste din blogg om fotoperation den 14 juli.

Jag gjorde samma op. i jan. 06, men har inte fått någon lättnad. Vore intressant att höra hur det är nu för dig, drygt 2 månader senare.

Hälsningar Ingegerd

Hej

Sökte också på nätet och fann din blogg under mortons neurom.

Jag har samma problem med foten och har fått bla kortisonspruta och ätit anti-inflammationspiller i omgångar. Då är det ok en kortare tid. Har ilägg i alla skor och det har nu gått 14 mån sedan jag fick problem med foten. Är sp less på att ha ont och funderar nu på operation och vill gärna höra hur det gått för dig med foten.

Snälla, skicka ett mail och berätta.

TACK!

Mvh

Monica

Hej Gittan,

Hoppas du inte har tröttnat på alla frågor ang. din operation än:-) Men jag vore jätte tacksam om du kunde berätta även för mig hur det har gått med din fot. Jag funderar själv på att göra en likadan operation men har blivit lite skrämd efter jag hört att en operation även kan förvärra tillståndet.

Hör gärna av dig!

famidman


JA jag har svarat på alla.

Tänkte ni andra kanske också vill veta hur det gått.......

Kan bara säga att jag ångrar det inte.

Går nu mera omkring med "klackeskor" inte höga men det är iallafall klackar på skorna.

Att gå och springa långt gör inte längre ont utan det är en fröjd.

Visst kan jag ibland känna av en nerv under/i foten men den ömheten är inget att jämföra med Mortons smärtan.


Så jag önskar er alla lycka till. Ge läknings perioden sin tid, stressa inte foten utan låt den vila. Då tror jag det blir bäst resultat.


Tack läkarhuset på Odenplan i Stockholm för hjälpen.


NATT DAGS, snark snart

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 20 januari 2013 08:45

Herre gu va kallt det var i morse -15 grader. Frukost 2 kokta ägg på en te kaka, mums så gott. Gjorde rent akvariet, borrade upp tösens spegel, dammsög, plockade undan lite i lägenheten.Spegeln blev sne, hade mätt fel så ena borren kom innanför u...

Av Gittan - 13 januari 2013 18:38

   SOLEN sken från en klarblå himmel i morse. Kaffe, lite pyssel i hemmet, lilleman tittade på morgon tv, tösen sov gott. Gjorde ett snabbt ärende till Centrum. Hem värmde O´boy, packade ryggan och gick ner till Norrviken. Där var vi inte e...

Av Gittan - 12 januari 2013 11:28

    Börjar året med att lova mig själv mycket kärlek. Den 24 dec lade kroppen av, efter en tuff höst med barnen på heltid, utredning på tösen för ADHd, svajande ekonomi, 100% jobb, ingen avlastning för egen tid, ett ex som blockerar mig ute totalt....

Av Gittan - 20 juli 2012 19:36

Kände igår lite ont i halsen som bara blev värre och värre under dagen. Gick och lade mig tidigt och inatt har jag både badat bastu och frysigt. Sängen var helt sjöblöt i morse. In med sängkläderna i tvätten. Försökte få i mig en kopp te m ho...

Av Gittan - 17 juli 2012 08:14

     torsdag kl.11.40 kom systrarna med tåg från Sundsvall. Mötte upp dem och sedan blev det en stadsvandrings dag. Lagomt väder, inte så mycket folk. Vi gick Drottninggatan, Kungsgatan, Biblioteksgatan, Nk, Gallerian och sedan hem. Köpte med...

Ovido - Quiz & Flashcards