Direktlänk till inlägg 20 november 2009

Äntligen frisk

Av Gittan - 20 november 2009 06:47

Ja det tog sin tid innan lille man blev frisk igen.

Svinkoppen växte sig större och starkare och förökade sig till en till Gråter

I fredags (en vecka sedan) var vi till vårdcentralen och fick pc, de äter han fortfarande.

Pc gjorde han trött, gnällig & hård i magen.

På söndagen fick han dessutom en feber topp som höll i sig 1 1/2 dygn.

I onsdags var han iväg till dagis första dagen och sedan dess har det rullat på som vanligt.


Något possitivt med det hela är att han nu i princip är blöjfri Glad.

Han vill ibland ha blöjan på sig men den är alltid torr när man tar av den.

Under natten har han alltid blöjan ut i fall att men den är oftast torr och det första han gör när han vaknar är att gå på pottan.


Ikväll skall det blir klassfest med tösens klass och parallell klass.

Vi skall vara ute så håll en tumme att det inte regnar Obestämd

Jag skall vara en häxa som sitter på en bänk ute i skogen.

Det kommer att vara bäcksvart, det enda lyset som kommer att vara är några levande ljus.

Jag har köpt vita linser, skall ha en häxhatt och en häxnäsa och svart klädd. Tror det blir läskigt.

Jag kommer att ge barnen gåtor som de skall fundera på under kvällen.

Vi kommer att grilla och umgås på en strand vid en sjö.

Vägen till sjön kommer att vara utmärkt med ett ljusspår och frågor.

SÅ VI HOPPAS PÅ EJ REGN.

 
 
Ingen bild

Hanna

20 november 2009 09:08

Stackars liten :( Inte kul att va sjuk

Men OJ va spännande klassfesten låter! Jag håller tummarna för inte regn

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 20 januari 2013 08:45

Herre gu va kallt det var i morse -15 grader. Frukost 2 kokta ägg på en te kaka, mums så gott. Gjorde rent akvariet, borrade upp tösens spegel, dammsög, plockade undan lite i lägenheten.Spegeln blev sne, hade mätt fel så ena borren kom innanför u...

Av Gittan - 13 januari 2013 18:38

   SOLEN sken från en klarblå himmel i morse. Kaffe, lite pyssel i hemmet, lilleman tittade på morgon tv, tösen sov gott. Gjorde ett snabbt ärende till Centrum. Hem värmde O´boy, packade ryggan och gick ner till Norrviken. Där var vi inte e...

Av Gittan - 12 januari 2013 11:28

    Börjar året med att lova mig själv mycket kärlek. Den 24 dec lade kroppen av, efter en tuff höst med barnen på heltid, utredning på tösen för ADHd, svajande ekonomi, 100% jobb, ingen avlastning för egen tid, ett ex som blockerar mig ute totalt....

Av Gittan - 20 juli 2012 19:36

Kände igår lite ont i halsen som bara blev värre och värre under dagen. Gick och lade mig tidigt och inatt har jag både badat bastu och frysigt. Sängen var helt sjöblöt i morse. In med sängkläderna i tvätten. Försökte få i mig en kopp te m ho...

Av Gittan - 17 juli 2012 08:14

     torsdag kl.11.40 kom systrarna med tåg från Sundsvall. Mötte upp dem och sedan blev det en stadsvandrings dag. Lagomt väder, inte så mycket folk. Vi gick Drottninggatan, Kungsgatan, Biblioteksgatan, Nk, Gallerian och sedan hem. Köpte med...

Ovido - Quiz & Flashcards