Alla inlägg under april 2009

Av Gittan - 17 april 2009 17:43

Ja idag blev det spikat vi åker med jobbet på "kurs" till Florens, Italien v 40.

Jo det är kurs  men vi har4 timmars ledig tid mitt på dagen.

Vi kommer att bo på en gård, inte inne i Florens utan 6 km utanför.

Har sett bilder på gården och jag kommer att ta med en bok, skulle tro att det blir lite tid för återhämtning där.

Inget party ställe utan mera lugnt och skönt.

Kan iochförsig var skönt innan riktiga höst rusket och vintern kommer.


Vi kommer att resan söndagen den 27 sep, dagen efter Lidingöloppet som jag planerat att genom föra igen.

Det blir en tung dag dagen efter, eller det behöver det ju inte bli. Beror helt på hur mycket jag tränat.

Minns med glädje senaste Lidingöloppet, 2006, det gick galant, 3milen på 3 timmar & 19 min.

Har det som mål att göra några min snabbare, "ler".

Av Gittan - 17 april 2009 17:07

Ännu en vecka som gått.

Sitter just nu och surfar, lungt och skönt.

Barnen sitter och kollar på TV.

Om en timme kommer 7 st tjejer hit och skall fira tösens födelsedag.

Det blir grillat, revben, hamburgare med till tugg och tårta i efterätt.

Tjejerna är ju nu så stora så lekar inte behövs de kommer nog att roa sig själva. Har lagt festen på 2 timmar, då hinner det inte bli tråkigt.


Har denna vecka cyklat till/från jobbet varje dag, det blev en löpträning på 30 min när tösen var på ridningen. Har sedan varit rätt tung i benen men det har väll att göra med att jag inte är van cyklingen än.

Skall ta en jogging tur i helgen och känna mig för ute i 5 km spåret, spännande att se tiden och hur kroppen känns.

Vill ju tro att jag är ganska väl förberädd för jogginging säsongen i år. Har ju hoppat rep, kört lite på crosstrainen så konditionen är ju inte helt noll.

Har nu utmanat min systerdotter på vårruset, vi kommer inte att springa tillsammans men det är en utmaning iallafall.


Skall nu fixa det sista innan det drar igång.

Trevlig helg.

Av Gittan - 13 april 2009 20:57

Tillbaka i hemmet.

jag och barnen åkte på skärtorsdagen till mina kära föräldrar.

Tråkig bilresa men det är ju ett måste om vi skall komma fram.

Vi hälsade också på mina två storesystrar med familjer.

Träffade min kusin som jag inte träffat på flera år. Det var en skön känsla.


Han är ett år äldre än mig och vi var som syskon i skol tiden sedan växte vi ifrån varanndra och när jag flyttade från stan tappade vi helt kontakten.

Nu hoppas jag att vi får behålla kontakten igen, har saknat honom.

Vi har iallafall bestämt att träffas till sommaren i stugan när vi kommer upp igen. Han och hans familj skall ev till Sholm i sommar och då lovade han att höra av sig. Det skall bli skoj att lära känna hans nya familj.


Ja då var det att ta sig i kragen och gå igång på vardagen igen imorron, dagis, skola och jobb.

Skall börja cykla till jobbet imorron igen, skönt.

KRAM

Av Gittan - 7 april 2009 15:05

Mådde lite kymens i går på jobbet.

Han inte mera än hem så var det dags att gå på toa, det bara rann ut.

Fy bublans va jobbigt det blev.

Trodde det skulle gå över på några timmar men det blev hela natten och förmiddagen.

Har varit till läkaren idag och fått avföringsprov.

Fick då också svaren på prinsens prover som var neggativa, bra och skönt.


Han är himla bra våran husläkare.

Vi pratade länge och väl om hälsa och sjukvård.

Det är ok för mig att gå på jobbet imorron eftersom vi använder både handsprit och handskar så det skall inte vara något problem.

Tur, för andra sköterskan skall in på operation i morron.


Att åka till mor och far på torsdag skulle inte heller vara några problem, bra för jag läntar dit.

Jag och barnen skall vara där över påsk helgen, mys.


Nu skall jag ta mig en smörgås att smaska på, får se hur det går, urk.

Av Gittan - 2 april 2009 22:14

Var med tösen på hoppning i tisdags.

Det var hennes första pass av 4 gånger som hon skall hoppa.

Det gick JÄTTE bra.

Lite nervösa var vi nog båda två.

De var 4 st tjejer som anmält sig till hoppkursen.

De får vara med och sätta ihop hindren och kommer även att få vara med att sätta ihop en hoppväg, heter det så??    ;)

Det verkar vara hoppning som tösen gillar bäst.

Efter hoppningen tog hon hand om sin skötar häst, Roxette, hur tösen myste.

Det är underbart för en mamma att se sitt barn SÅ lycklig.

Eftersom hon har det jobbigt i skolan med dyslexi så behövs det något som hon har lätt för och tycker är roligt.

Skulle tro att det blir många timmar i stallet för mor och dotter framöver, phu.


Skall försöka att lägga till en länk idag, det är länken till min träningsdagbok.

Så blir det inte så mycket tränings snack här på bloggen.

Ger bara en hint om att jag tränat så får de som är intresserade gå in och kolla hur och vad.


Nu är det natta dags efter ett pass på crosstrainen igen.

Sov gott



Ovido - Quiz & Flashcards