Alla inlägg den 7 juli 2008

Av Gittan - 7 juli 2008 19:16

Färdig ja. Både jag och städningen, phu.

Trodde det skulle vara skönt att städa idag när det var lite svalare och regn men ack så jag bedrog mig. Det har varit super fuktigt och jag har svettats som en tok =9

Men men fint blev det iallafall.


Redovisning på vad jag gjort:

1. Bäddat rent och vädrat sängkläder.

2. Tvättat och hängt/torktumlat 5 st maskiner.

3. Dammsugit både lister och golv, uppe och nere.

4. Torkat golven bara uppe glömde nere, hoppsan.

5. Rensat ur T:s garderob så det är rätt storlekar som ligger där.

6. Lagt kläder till både Lilly och Filipa i påsar så nu är det bara att åka iväg och hälsa på, bra med en orsak så kommer vi iväg, hihi

7. Handlat lite mat också.

8. Strykt lite tvätt men inte allt, tvi så tråkigt

9. Jajustja, badrummet är också rent, det är en skön känsla


Som tur är sov lilleman 2,5 timme och Å var på bio med en kompis så ingen av barnen var ivägen. Ja lilleman när han vaknade men han är ju inte till så stort besvär. Ge man honom en leksak så är han nöjd ett tag. Inte för att Å är till besvär men hon blir ju lätt rastlös av att bara vara och hur skojigt är det för en 9 åring när mamma bara städar, tvi..............


Ja nu är jag iallafall ny duschad, var ganska svettig efter denna dag.

Nu skall lilleman i säng och när Å sedan också gått isäng skall jag och min kära man titta på I`m legend med Will Smith.

HAAA REE!!!!!

Av Gittan - 7 juli 2008 08:50

Jaha, idag & imorron utlovas det regn =(

Nåja naturen behöver det väll.

Idag blir en tråkig, men även här, välbehövlig städdag.

Har just slängt ut sängkläderna och satt första tvättmaskinen.

Nu blir det lite frukost..............................

Ovido - Quiz & Flashcards