Alla inlägg under augusti 2008

Av Gittan - 16 augusti 2008 12:01

Nu skall jag, lilleman och en granne åka in till Hötorget.

Det säljer ju både frukt, grönt och blommor där, härligt och gott.

På lördag eftermiddag säljer de ut ALLT till en billig peng för att bli av med allt. De har stängt på söndagar och då måste ju förråden vara tomma inför en ny vecka.


De kommer bilder på shoppingen lite senare.


AJ AJ lyssnar just på radion och jag tycker så synd om Theres Alshammar, våran fantastiska frisimmerska. Känner verkligen med henne. Förstår hennes frustration och besvikelse.

GO TESSAN jag tycker iallafall du är cool och jag vet att du är bland världens bästa frisimmerska.


Kram för nu

Av Gittan - 14 augusti 2008 18:58

Var idag in på internet banken, där är det någon som överfört penger till ett par  "löparskor", - Va vad är detta, var kom dessa pengar i från??


Funderar länge och kommer sedan på att det måste vara min kära far som läst bloggen ang behovet av ett par nya löparskor.

TACK BÄSTA PAPPAN!!!! =)

Blir inköp någon helg fram över, troligt efter Tjejmilen som går den sista aug. Hinner då lagomt löpa in de nya skorna till Lidingöloppet i slutet av sep, jippppi.

Kramar

Av Gittan - 13 augusti 2008 19:14

Vaknade av att jag grät i natt, fy va det var läskigt.

Drömmde att jag ser mina två systrar framför mig på en gräs äng. Bakom min äldsta syster kommer en helikopter, den landar bakom henne men voltar så bakrodret klyver hennes huvud.

Hon tittar på mig och säger -Det där var inte så farligt.

Jag ser hennes huvud delat i två delar ca två cm djupt, inget blod kommer.

Jag springer fram till henne och trycker ihop huvudet, då kommer min andra syster fram med två vita handdukar. Jag lindar dessa runt huvuvet hårt för att hålla ihop, det växer säkert ihop igen tänker jag. Säger samtidigt till andra syrran att ringa 112. Lägger syrran på marken och går därifrån.

Får sedan att vykort på posten från mina föräldrar som skriver att hon dött.

Då vaknar jag....................... tack och lov, så sjukt.

Skall nu ta och ringa henne och höra så att alla mår bra.

HUVA FÖR MARDRÖMMAR =(   hoppas jag sover bättre i natt


KRAMAR TILL ER MINA SYSTRAR

Av Gittan - 12 augusti 2008 20:51

Villa Leopolda har nyligen sålts ? för 500 miljoner euro...


Min nya villa, eller.............................................
...

NÄ tyvärr ingen hög vinst denna gång heller, fniss...............

Av Gittan - 10 augusti 2008 19:59

Lade in lillemans baby björn bärsele på blocket kl.14.30 idag, nu kl.19.55 är den såld och hämtad. Helt otroligt va bra det är med blocket.

Allt som jag satt ut på försäljning har gått innom en veckas tid.

Nä förrästen inte allt men 90% av det jag satt ut har blivigt sålt.

Har själv också handlat på blocket, bra när man inte vill köpa helt nytt och lägga så mycket pengar.

Vet folk som köper både kläder och möbler, själv skulle jag inte kunna köpa kläder och andra intima saker men för övrigt kan jag tänka mig att köpa det mesta där.


Imorgon börjar jag jobba igen, efter 14 månaders mamma ledighet. Det är med blandade känslor.

Längtar till jobbet och mina kära arbetskollegor men längtar inte till de tidiga mornarna med lämning på dagis och få iväg tjejen till skolan.

Min man skall ta lilleman på inskolning på tisdag, det blir spännande att se hur han gillar dagis. Blir han som tjejen är det inga problem, hon verkligen stor trivdes på dagis och det är ju samma dagis lokaler så det går nog bra.


KRAMAR

Av Gittan - 10 augusti 2008 09:18

* Kryper hela vägen upp för trappen

* Kasta ner saker för trappen, nappar & skor är populärt.

* Sitta på hallgolvet och slå i brevinkastet så det ekar i trapphuset =)

* Höjer armen över huvudet och säger -Ej = Hej

* Dricker ur pipmuggen själv, spottar ut vattnet med en himmla fart

* Håller vällingflaskan själv

* Äter banan själv

* Blir arg och skakar på huvudet när något går fel, om du får fel sak

* Blir lessen när något lämnar rummet och stänger dörren

* Kryper mest hela dagarna

* Går efter väggar, stolar od

* Har gått 4 steg själv

* Gnuggar ögonen så sött när du är trött

* Pussas med öppen mun

* Säger -mamma, ajaj, babba=Åsa, pappa, kakka=klocka, & en himmla massa andra ljud som mamma inte vet va det betyder


KRAMAR


Av Gittan - 9 augusti 2008 16:44

Jaha dagen blev inte som JAG tänkt mig.

Ville åka in till stan och gå på bondensmarknad men fick inget gehör från övriga familjen.

Lilltjejen gick till en kompis och sen ringde en annan kompis som flyttat från vårat område och ville att hon skulle komma på övernattning.

SÅ det blev en sväng till Willy´s, tråkigt men nödvändigt.


I kväll blir det jag, min man och den lilla mannen i mitt liv som får mysa.

Vi skall vitlökssteka räkor, sallad & bröd med god ost till. Det blir nog en öl till detta.

Vore gott med vitt vin men jag öppnar inte en flaska själv. Som ni flesta vet dricker inte min man, har inte gjort det på 5 år, strongt gjort tycker jag. Bra även för mig när jag tränar mycket, då blir man ju inte sugen att ta ett glas bara så där.


Träffade idag två av mina tränings vänner. En av dem är en teoretiker ut i fingerspetsen. Han har köpt nya skor som väger under 200g?! eller var det 200g lättare än de förra skorna?? Ja jag har nog vimsat till det hela men iallafall så pratar han vikt om skorna. Själv är jag nöjd om jag inte får ont i fötter, knän och höfter av mina skor. Nog för att det är dags för ett par nya skor innan Lidingöloppet, skall bara springa halva i år 1,5 mil, men det är iallafall drygt 1000:- som skall läggas ut så jag måste invänta lite mera pengar.

Det skall bli skönt när jag börjar jobba igen att ha mera pengar. Bara hoppas lillkillen inte blir SÅ OFTA sjuk. Det vet jag ju att alla små barn som börjar på dagis blir MYCKET och OFTA sjuka. Hoppas vi andra i familjen klarar oss =/

HUUUUUUUUUuuuuuuu


Ha en skön helg KRAM


Av Gittan - 7 augusti 2008 18:33

Ja en vanlig dag!!!

(Vaknar och känner efter................ benen känns faktiskt ok, bra)

Vaknar av att lilleman står i sängen och ler sitt underbara leende =)

Fixar i ordning välling och kaffe, väcker stora tjejen som ligger och drar sig ett tag innan hon kommer upp på frukost.

Tjejen iväg till fritids, roligare än att vara hemma med mig och lilleman.


Lilleman och jag tar bussen till BVC för vägning och mätning, han följer sin kurva bra. Vi fick vänta 1 timme på våran tur. Det var öppen mottagning och det var tydligen fler än jag som var där, phu.

Skulle hyra dvd för kvällen och helgen men de öppnade inte förräns kl.15.00 så det var bara att åka hem igen.


Åker numera buss för bilen är inlämnad för åtgärd, hmmmmmm. Hade bråttom ut ur garaget en dag och där var en stor vit pelare ivägen. Tog höger bakdörr och skärm så jag är utan bil i ca 3v.


Ja när klockan blev 3 gick jag ner för att hämta tjejen men hon ville inte åka med mig och hyra dvd, de var i gympa salen och lekte. På bussen igen och iväg. Hyrde Haja Läget, Kalle och Chokladfabriken (för 4 gången den är så bra), Bee movie och en film som heter 10,000 BC handlar om en historia från förhistorisk tid med mammutar od. Vi får ha dessa tills på söndag så det blir en heldel film i helgen.


Hade tänkt göra en god sockerkaka med tjejen i kväll men hon ville inte så det får väll bli tills imorron då, fredag kväll, ja det passar ju bättre.


KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards