Alla inlägg den 16 augusti 2008

Av Gittan - 16 augusti 2008 21:32

Nja Hötorget idag blev inte så super.

Det blev dyrare än mer. Dyra frukter så det blev ingen stor frukt korg, men blommorna var iallafall fina.

Jag älskar äpplen och väntar nu på de goá höst äpplerna. Hårda och syrliga skall de vara.


Det är alltid roligt att gå runt och titta på all frukt, grönt och de vackra blommorna. Att sedan försäljarna skriker sig hesa, idag var det:

- Halva priset på kantareller

- Här är det 20:- (en bukettblommor)

Bilden innehåller två blommbuketter.


Det blev iallafall en trevlig dag med min granne som jag inte sett mycket av under sommaren. Vi har gått om varanndra.


Nu skall jag snart gå och sov, min man och tös kommer hem 06.30 med båten från Åbo. Har ytterligare en härlig granne som åker och hämtar dem. Otroligt snällt, tack tack.


KRAMAR

ps. tog en rolig bild på lilleman

Av Gittan - 16 augusti 2008 12:01

Nu skall jag, lilleman och en granne åka in till Hötorget.

Det säljer ju både frukt, grönt och blommor där, härligt och gott.

På lördag eftermiddag säljer de ut ALLT till en billig peng för att bli av med allt. De har stängt på söndagar och då måste ju förråden vara tomma inför en ny vecka.


De kommer bilder på shoppingen lite senare.


AJ AJ lyssnar just på radion och jag tycker så synd om Theres Alshammar, våran fantastiska frisimmerska. Känner verkligen med henne. Förstår hennes frustration och besvikelse.

GO TESSAN jag tycker iallafall du är cool och jag vet att du är bland världens bästa frisimmerska.


Kram för nu

Ovido - Quiz & Flashcards