Alla inlägg under april 2008

Av Gittan - 12 april 2008 10:32

Ja T växer så det knakar i kroppen på honom.

Är fortfarande en snäll och glad liten krabat. MAT är mycket intressant. Han blir ivrig och vifftar med sina små händer när han ser att vi äter något. Får han då inte smaka på engång sätter han igång och skrika tills han får smaka och det mesta är gott.

I veckan åt han blodpuddig med stor aptit. Att suga på en citronskiva är också gott, så han har lite udda smaklökar kan man tro =)

Igår kröp han sina första krypsteg, 4 st för att vara exakt =)

Han försöker även dra sig upp när han sitter framför en stol, så det är nog inte långt kvar tills att han ställer sig upp.

Har bestämt att vi skall försöka ta oss till öppna förskolan till veckan så han får träffa lite andra barn i hans ålder. Vi hade en flicka här i veckan som är 2v äldre än T och det var mycket intressant med en sådan lite människa.


Just nu är Å, P och en kompis till Å på ridning. Det är ridning och hästar som gäller för Å. Varje lördag är det iväg till stallet och en lextion. Hon är duktig och får ofta fina ord av sin ledare. Det verkar vara hennes grej, skoj.

Å hon fyller ju 9 år på måndag så ikväll är det bowling party med kompisarna. Man får ju inte säga kalas längre, nä nu är hon en stor tjej. Kompiar är mycket viktigt för henne. Hon har nästan alltid en kompis här eller är hos en kompis och umgås. Har försökt få henne att någon dag i veckan bara var hemma själv och pyssla, läsa lite. Att vara själv är ju också nyttigt lika väl som att ha kompisar.


KRAMAR


Av Gittan - 8 april 2008 09:36

Typiskt, j.vla skit!!!!!!!!

Lämnade in min mobil för service. Plockar ut telefonkort och extra kortet med alla foton och musik. När jag får tillbaka mobilen och sätter i kortet finns inte allla bilder kvar och ingen musik överhuvudtaget. Vad kan ha hänt, gör jag något fel???

Mest lessen är jag över bilden på lilla T när han bara är 12 timmar och ligger och sover så sött. Den enda söta lilla bilden på min lilla bäbis, det går ju inte att få tillbaka. Gråten en skvätt över detta =(

Jag får väll ta och åka till en Telenor butik och be dem kolla om de kan hitta på bilderna. De skall ju ligga på extra kortet, de skall ju inte ha försvunnit. Är det någon som vet något om detta hur jag kan får bilderna tillbaka =(

Nåja kan ju vara lite överkänslig nu när jag bara går hemma och har tråkigt, längtar tills jag kan komma ute lite mera. Det är tungt att gå på kryckor, phu.

Annars är livet bra. Mina underbara barn är bara SÅ UNDERBARA. T skrattar, äter och sover mest hela tiden. Om alla barn va så här snälla skulle det inte vara några problem med bäbisar. Å kämpar med skolan, hon är så duktig och lär sig saker hela tiden. Ibland ställer hon frågor som jag har svårt att svara på då är det bra att internet finns. Hennes födelsedag börjar närmasig och det skall bli discobowling på lördag kväll, skoj. Tänk så stora tjejerna är nu, STOPPA TIDEN.

KRAM

Av Gittan - 7 april 2008 19:10

ETT ORD FÖR HUR DAGEN VARIT:

RASTLÖS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoppade på kryckor ner för att möta Å på skolan & sedan hem igen.

Det kryper i kroppen & samtidigt känner jag hur snittet i foten läker. Det kryper även där i stygnen, jobbigt. Längtar tills på fredag när jag kan ta bort det stora klumpiga bandaget & sätta på ett mindre så jag kan få en sko på foten & gå ut & gå en lite promenad, kanske ta mig till gymet & träna lite.

LÄNGTAR!!
KRAM

Av Gittan - 5 april 2008 10:01

Jaha, man kunde ju tro att man skulle få sova lite längre en lördagsmorgon men icke. T väcker mig kl.06.00 pip.

Tar honom till sängen och myser ett tag, dags för välling, lite mera mys men kl.07.00 vill T inte ligga kvar längre.

Upp och fixa lite kaffe så även jag vaknar. Å kommer också upp tidigt 07.15

En lång skön morgon släpar sig fram. Lång sittning vid frukostborden med P, skönt. T hann faktiskt somna om innan vi satte oss vid frukosten så det blev lungt och skönt.

Å och P till ridningen. Då passar jag på att dammsuga av hemmet och blogga lite.

Det ser ut att bli en skön dag, typiskt att man inte kan promenera =( Jag får väll sitta på balkonen i solen och mysa, inte helt fel.

Jag får inte ta bort bandaget på foten på 1v, så någon sko går inte att få på. Bara vara hemma och kortare promenader med kryckor ute, jobbigt.

Jag som kommit igång med träningen bra, typiskt.

Possitivt är ju att jag inte har ont i foten. Trodde faktiskt det. Det är ju iallafall ett snitt på 5cm och en klippt nerv.

KRAM för nu

Av Gittan - 3 april 2008 14:38

Idag kl.10.15 infann jag mig på Odenplans läkarehus för att operera bort en nervknuta i min vänstra fot,i trampdynan. Har gått och haft ont i flera år till och från men nu mera till hela tiden.

Läkaren bedövade min fot, det tog sin tid, bedövningen tog inte som den skulle så det blev två sprutor istället för en, hmmmmm.

Blev lite svettig i handflatorna och hjärtat slog lite extra. Blev erbjuden lugnande men det verkar ju också knepigt att tappa kontrollen helt, nej tack.

Sen skar han ett 5 cm långt snitt i trampdynan. Jag kände hur han karvade och drog lite i mitt innanmäte, hmmmm.

Nerven klipptes av och knuten togs bort. Fick se denna ganska så stor, 5mmx2mm.

Så nu sitter jag här med ett stort bandage runt foten. Den är fortfarande bedövad så jag känner inget av ingreppet men det kommer väll framåt kvällen.  Har fått order om att sitta still med foten i högläge, bäst att passa på att njuta av det för ett sånt läge kommer väll knappast igen, hihi.


Just nu är det helt tyst här hemma. P är ute med T i vagnen och Å är ute och leker med kompisar i vår värmen, härligt. Skall gå och sitt/ligga framför tv ett tag.

KRAMAR

HEJ

Av Gittan - 2 april 2008 08:18

Blogga ja.

Det är något nytt för mig men man skall väll börja någon gång.

Har sovigt någorlunda bra. T väckte mig tre gånger i natt, lite lessen men efter en lång kram sommnade han om igen.

Fick iväg Å till skolan efter lite tjat & gnat. Hon satt på golvet & lekte med T länge så det blev lite bråttom på slutet, hihi.

Syskonen är så söta där de sitter & grejar med diverse leksaker på golvet.

Idag är det gymet som gäller, tack för barnpassningen SATS.

Sedan är det lite läxläsning med Å på eftermiddagen.

Undrar vad vi skall fixa för middag, det ständiga problemet, nåja det fixar sig alltid.

Nu är det dax att ta tag i lite sysslor här hemma så dagen går igång.

KRAM

Ovido - Quiz & Flashcards