Alla inlägg den 29 oktober 2010

Av Gittan - 29 oktober 2010 19:05

Var och lämnade in min bil på verkstaden i torsdags och fick då låna en annan volvo v70.

Disel och automat, gudomlig att köra, tror jag behåller denna och lämnar kvar min bil.

Är nu noga med att lille man tar av sig galonbyxor och skor innan han sätter sig i bilen.

Såg när jag tog ur barnstolen i våran bil hur skräpigt och smusigt det blir där han sitter, måste städa våran bil när de kommer tillbaka hem igen och hålla efter den bättre, skäms på mig.

Av Gittan - 29 oktober 2010 18:50

50 gram  smör, rumstempererat

1,5 dl  strösocker

1 st  ägg

1 dl  crème fraiche

2,5 dl  vetemjöl

1 tsk  bakpulver

1,5 tsk  vaniljsocker

3 dl  hallon, frusna eller färska

Vispa smör & socker fluffigt.

Vispa i ägg, creme fraich, mjöl, bakpulver, vaniljsocker.

Rör försiktigt ned hallon/blåbär.

Lägges i muffinsformar, jag fick ut 10 st.

 

Rör ihop 100 g ph ost m O´hoj jordgubbssås, mängden vet jag ej, prova dig fram.

Ställes i kylskåp medans muffinsarna svalnar.

Spritsa sedan på, mums.

(Frostingen blir lite mjuk så ha muffisarna i kylskåpet när du spritsat dem)

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards