Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av Gittan - 2 oktober 2010 15:45

En liten bild på sonen.

VI spelade boll när tösen red


  

Av Gittan - 2 oktober 2010 08:09

Igårkväll kom 4st tjejer m några barn till mig och barnen (mannen jobbar)

Vi drack ett glas mosserande vin.

Satte på oss raggsockarna.

Tände upp massor av ljus på den inglasade balkonen, slog på infravärmaren och myste där ute i flera timmar.


Jag hade gjort min underbara kyckling och grönsakssoppa, alla barnen åt som aldrig förr.

I denna soppa är det: morötter, broccoli, rotselleri, kålrot, morötter, lök, röda linser, färsk basilika, persilja och kyckling.

Jag kokar grönsakerna mosiga, kör dem släta m mixen. Steker kycklingen i småbitar och läger i soppan m örterna sist. Kanongott.

Till det hade vi gott bröd och ost, vitt el rött vin.

Till dessert hade jag gjort en supergod choklad tårta.


En mycket trevlig och god fredagskväll med underbara tjejer.

TACK ALLA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Ovido - Quiz & Flashcards