Direktlänk till inlägg 21 maj 2009

Lite om mig

Av Gittan - 21 maj 2009 09:28

Hittade dessa frågor hos en vänninas blogg och tyckte de var helt ok.


- Lovar du att vara ärlig? JA
- Du heter: Birgitta
- Smeknamn: Gittan
- Låt som när du är ledsen sörjer till? Är väldigt sällan ledsen, så tuvärr ingen låt.
- Beroende av: Mina barn & man, mat, egen tid, uppmuntran.
- Vem behöver du mest just nu: Min familj.
- Vad tror folk om dig? Att jag är stark både fysiskt och psykiskt.
- Stämmer det? Ja det tycker jag.
- Vad får du oftast komplimanger för? Att jag är rak och ärlig, på gott och ont.
- Vad säger du för att imponera på någon? Vet inte, det är väll från person till person.

- Hur imponerar man på dig? Personer som har stor kunskap om livet och är ödmjuka, inga besserwisser.
- Brukar du skratta för dig själv? JA
- Vad står det i ditt senast inkomna SMS? Vi kommer att vara hemma i helgen

- Var bor du? I en förort till Sholm.
- Trivs du där: Ja absolut.
- Äger du några converse: Nä
- Sprit, cider, vin eller öl: Öl
- Brukar du bli för full: Har hänt men det var länge sedan sist
- Vad har du för mobil operatör: Telenor
- Är du allergisk i mot något: Nä
- Har du haft sex idag: Nä
- Nästa mål i ditt liv: Mål? Har en utmaning, är lätt rädd för hästar men har lovat dottern att gå en ridkurs i hennes stall till hösten så det får väll bli ett mål att jobba på häst rädslan.
- Hur svarar du i mobilen: Gittan eller Halloj
- Vem ringde du senast? Dottern
- Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Jag vill inte komma hem än
- Antal timmar sömn inatt: 8,5 timme, skönt
- Sov du ensam: Nä, med min man
- Brukar du komma i tid: Jaa absolut.

- När mår du bra: Oftast
- När blev du fotad senast: Vi fotade personal bilder på jobbet förra månaden
- Hur känner du dig nu: Har huvudvärk, men den går över efter kaffet =)
- Vanligaste färg på dina Kläder: svart, vit, blå
- Vad tycker du om fötter: Helt ok
- Vad saknar du: Mina barn när de inte är med mig
- Hade du en bra kväll igår: JAAA

- Favorit dryck på morgonen: Kaffe med mjölk eller juice

- Rakar du benen: JAA

- När brukar du oftast gå och lägga dig: kl.22-22.30

- Är du blyg? Nä
- Sysslar du med någon idrott: Jaa, en stor mix. Lite av allt möjligt, beroende på vad jag är sugen på.
- Vill du hellre ha mail än brev: Ja mail.
- Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Absolut
- Har du spytt offentligt: Ja någon gång i min tonårstid, fy så hemskt
- Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Ingenanning har aldrig tänkt tanken
- Är du nöjd med ditt liv: I det stora hela JA
- Är du bortskämd: JAAAAAAAA, fniss
- Vad gör du i morgon: Inväntar mina föräldrar som kommer på besök

- Vad är det värsta du vet? Missförstånd och personer som inte kan gå vidare utan fastnar i det som varit för mycket
- Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Inte mycket, det mesta går till familjen
- Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Bra förebild? Nja kanske inte men jag gillar Carolina Gynnings liv. Hon lever dagen som hon vill, bryr sig inte så mycket om vad andra tycker och tänker
- Vad längtar du till? Semester
- Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja det märker man när det blåser hett om öronen vilka som finns där och visst finns de där
- Vad använder du för shampoo? Head & shoulders för torr hårbotten
- Vad är det finaste du fått? En komplimang av någon man inte trodde skulle kunna ge en komplimang är underbart att få
- En speciell dag du minns?  Så klart, mina barns födelse dag

- Hur gammal är du?  38
- Tycker du om någon just nu?  Ja så klart mina nära och kära i familjen.
- Om fem månader?  November, hmmmm. Jobb, dagis och skola
- Du samlar på?  Blåa tekoppar, STORA
- Gröna eller röda äppeln? Både ock
- Vem ringer du när du är arg/ledsen? Ingen, pratar med min man

- Gillar du golf?  Näää, boring
- Vilken tid gick du upp idag?  kl.7.10, lille man väckte mig
- Har du sovit i din egna säng inatt?  Ja vart annars?

- Har du strumpor på dig nu?  Nä tofflor
- Är det okej att gråta?  Absolut, skönt
- När grät du senast?  Igår framför tvn

- Vad skulle du göra om du vann en miljon?  En miljon är ju tuvärr idag inte så mycket pengar men lite investeringar och en resa
- Bär du glasögon eller linser?  Både ock

- Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder?  Näääää

- Har du piercing?  Näää
- Har du tatuering?  Ja
- Vill du gifta dig?  Ja absolut

- Vill du ha barn? Har två så jag är nöjd
- Solar du ofta? Nä, men gillar värmen från solen


 
 
Ingen bild

Hanna

21 maj 2009 18:49

ohhh titta va roligt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 20 januari 2013 08:45

Herre gu va kallt det var i morse -15 grader. Frukost 2 kokta ägg på en te kaka, mums så gott. Gjorde rent akvariet, borrade upp tösens spegel, dammsög, plockade undan lite i lägenheten.Spegeln blev sne, hade mätt fel så ena borren kom innanför u...

Av Gittan - 13 januari 2013 18:38

   SOLEN sken från en klarblå himmel i morse. Kaffe, lite pyssel i hemmet, lilleman tittade på morgon tv, tösen sov gott. Gjorde ett snabbt ärende till Centrum. Hem värmde O´boy, packade ryggan och gick ner till Norrviken. Där var vi inte e...

Av Gittan - 12 januari 2013 11:28

    Börjar året med att lova mig själv mycket kärlek. Den 24 dec lade kroppen av, efter en tuff höst med barnen på heltid, utredning på tösen för ADHd, svajande ekonomi, 100% jobb, ingen avlastning för egen tid, ett ex som blockerar mig ute totalt....

Av Gittan - 20 juli 2012 19:36

Kände igår lite ont i halsen som bara blev värre och värre under dagen. Gick och lade mig tidigt och inatt har jag både badat bastu och frysigt. Sängen var helt sjöblöt i morse. In med sängkläderna i tvätten. Försökte få i mig en kopp te m ho...

Av Gittan - 17 juli 2012 08:14

     torsdag kl.11.40 kom systrarna med tåg från Sundsvall. Mötte upp dem och sedan blev det en stadsvandrings dag. Lagomt väder, inte så mycket folk. Vi gick Drottninggatan, Kungsgatan, Biblioteksgatan, Nk, Gallerian och sedan hem. Köpte med...

Ovido - Quiz & Flashcards