Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Gittan - 24 maj 2009 20:57

Jag, min mor, min far och min dotter åkte i förmiddags in till stan och vandrade.

Vi började vid Öster malmstorg och gick ner till Nybroviken där vi gick en sväng efter vattnet och tittade på båtarna som var på väg ut. Därefter gick vi över till slottskajen och slottet.

Vi tog en fika i Gamla Stan på Stortorget, mysigt i solens värme.

När vi var klara där var kl.13.00 och vi gick in på slotts gården för att titta på vaktavlösningen med pompa och ståt.

När det var slut gick vi in i StorKyrkan.

Jag har aldrig varit in där förrut och måste säga att den var mycket vacker.


Vi gick därefter in mot city, via regeringen och Drottninggatan.

När i kom fram till SergelsTorg var det flera stånd uppställda och det var porslin, halsdukar, mat från världens hörn. Mycket från England och Tyskland. Vi handlade en del, mätt imagen blev vi.

Det blev sedan en sväng till Gallerian där jag och tösen gick in på leksaksaffären och handlade presenter till prinsen som fyller år i juni.

Fortsatte promenaden förbi NK, Kungsan, Biblioteksgatan till Östermalmstorg igen och T-banan hem.

PHU vi var alla lätt trötta så det blev en pizza när vi kom hem.


En härlig dag i solens sken.

En härlig helg får jag sammanfatta.

Ha en bra ny vecka.

Ovido - Quiz & Flashcards