Direktlänk till inlägg 2 februari 2009

En dag!!

Av Gittan - 2 februari 2009 21:28

Måndagen är som vanligt ingen favorit dag.

Var jätte trött på förmiddagen men vaknade till efter lunchen.

Det är skoj på jobbet även om jag märker en lite förändring på tjejerna.

Jag har gått ut med att jag har en dröm och det är att någongång bli delägare av kliniken.

Jag försöker hela tiden sätta mig in i chefernas sits när det skall ta beslut om saker och ting. För det mesta håller jag med dem och det är inte alltid populärt bland de andra tjejerna.

Jag känner ändå att om jag är på jobbet så är det väll lika bra att jobba, då går ju dagarna fortare och jag kommer hem till de mina.

Vi får mer och mer jobb att göra till samma lön, det kan jag också känna inte är helt rätt. 

Men i det långa loppet vet jag att jag tjänar på att jobba hårt.

Jag har ju som sagt en dröm att uppfylla...........................


Efter jobbet idag åkte jag och tösen till stallet där hon går en skötarkurs.

Under tiden tog jag mig min första jogging tur på länge. Det gick bra.

Inte fort men jag joggade 24 min utan att gå eller stanna.

Lite lätta uppför/nedförsbackar på skogsväg är en bra start.

Nästa vecka blir det några minuter till.

Även i jogging spåret har jag en dröm........................

Skall ta mig från star till mål på Stockhom Maraton i sommar.

JAPP det skall jag klara.

Fortsättning följer på denna res.


Ha en skön kväll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 20 januari 2013 08:45

Herre gu va kallt det var i morse -15 grader. Frukost 2 kokta ägg på en te kaka, mums så gott. Gjorde rent akvariet, borrade upp tösens spegel, dammsög, plockade undan lite i lägenheten.Spegeln blev sne, hade mätt fel så ena borren kom innanför u...

Av Gittan - 13 januari 2013 18:38

   SOLEN sken från en klarblå himmel i morse. Kaffe, lite pyssel i hemmet, lilleman tittade på morgon tv, tösen sov gott. Gjorde ett snabbt ärende till Centrum. Hem värmde O´boy, packade ryggan och gick ner till Norrviken. Där var vi inte e...

Av Gittan - 12 januari 2013 11:28

    Börjar året med att lova mig själv mycket kärlek. Den 24 dec lade kroppen av, efter en tuff höst med barnen på heltid, utredning på tösen för ADHd, svajande ekonomi, 100% jobb, ingen avlastning för egen tid, ett ex som blockerar mig ute totalt....

Av Gittan - 20 juli 2012 19:36

Kände igår lite ont i halsen som bara blev värre och värre under dagen. Gick och lade mig tidigt och inatt har jag både badat bastu och frysigt. Sängen var helt sjöblöt i morse. In med sängkläderna i tvätten. Försökte få i mig en kopp te m ho...

Av Gittan - 17 juli 2012 08:14

     torsdag kl.11.40 kom systrarna med tåg från Sundsvall. Mötte upp dem och sedan blev det en stadsvandrings dag. Lagomt väder, inte så mycket folk. Vi gick Drottninggatan, Kungsgatan, Biblioteksgatan, Nk, Gallerian och sedan hem. Köpte med...

Ovido - Quiz & Flashcards